Με ήρεμη «ματιά» τα αποτελέσματα των βάσεων και η έναρξη της σχολικής χρονιάς

Πετρόπουλος εκπαίδευση

του Νικόλαου Πετρόπουλου

Πρόεδρου Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος (ΣΦΒΕ), Ιδιοκτήτη Φροντιστηρίων "ΔΗΜΗΤΡΙΑ", Μαθηματικού

Μετά από μια πολύ ιδιαίτερη σχολική χρονιά, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, δέκα ημέρες μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μας και λίγες ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των σχολείων, μπορούμε με μια πιο ήρεμη «ματιά» να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα.

Συμπεράσματα που αφορούν γενικά την εκπαίδευση στην χώρα μας, καθώς και ειδικά συμπεράσματα που αφορούν το κομμάτι των βάσεων και της εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.).

Τον Μάρτιο του 2020, όταν και έκλεισαν τα σχολεία λόγω κορονοϊού, η εκπαιδευτική κοινότητα βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση: πώς θα γίνει το μάθημα εξ’ αποστάσεως και πώς θα αντιμετωπίσουμε όλοι μας τον απαραίτητο εγκλεισμό. Τα νόμιμα φροντιστήρια στην χώρα προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα και με αίσθημα ευθύνης στήριξαν άμεσα τους μαθητές τους, αναπτύσσοντας άμεσα την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία. Ιδιαίτερα για τους μαθητές της Γ Λυκείου,η προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίστηκε απρόσκοπτα και για τους μικρότερους μαθητές η ολοκλήρωση της ύλης έγινε ομαλά για να μην έχουν κενά την επόμενη χρονιά.

Συμπέρασμα: Οι φροντιστές, για άλλη μια φορά, ήμασταν παρόντες και με μεγάλη επιτυχία καταφέραμε μαζί με τους μαθητές μας να πετύχουμε τον στόχο μας. Ας καταλάβουν όλοι ότι το φροντιστήριο δεν είναι παραπαιδεία. Το φροντιστήριο μπορεί και στηρίζει την εκπαίδευση των μαθητών που το εμπιστεύονται.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά πάλι διαφορετικά από την περσινή μιας και ο κορονοϊός είναι ακόμη εδώ και πρέπει όλοι μας να τηρήσουμε τα μέτρα και τις υποδείξεις των ειδικών, για να διασφαλίσουμε την Δημόσια Υγεία και την προσωπική μας υγεία. Τα νόμιμα φροντιστήρια, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας, ξεκίνησαν ήδη τα μαθήματα από τέλη Αυγούστου. Ένα ξεκίνημα με τους φροντιστές και τους μαθητές στην τάξη, με μάσκες βέβαια, αλλά και προετοιμασμένοι να χρησιμοποιήσουμε την προηγούμενη εμπειρία της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας άμεσα,όταν και αν αυτή απαιτηθεί από τις καταστάσεις.

Συμπέρασμα: Πρέπει ο γονέας, που θέλει το παιδί του να λάβει ποιοτικές και ασφαλείς εκπαιδευτικές υπηρεσίες, να προτιμήσει το νόμιμο και οργανωμένο φροντιστήριο και όχι το παράνομο και αμφιβόλου ποιότητας ιδιαίτερο, που είναι η παραπαιδεία στην χώρα μας και ενισχύει την παραοικονομία.

Συνεχίζοντας θα αναφέρω κάποια στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από την ανακοίνωση των βάσεων και θα μας βοηθήσουν να βγάλουμε συμπεράσματα.

• Το 77% των μαθητών πέτυχε την εισαγωγή του σε πανεπιστημιακή σχολή.
• Το 22% των μαθητών πέτυχε την εισαγωγή του στην σχολή 1ης προτίμησης του.

Συμπέρασμα: Ο επαγγελματικός προσανατολισμός και η καθοδήγηση των μαθητών για την σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους είναι μια ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία. Στα νόμιμα φροντιστήρια γίνεται ουσιαστική δουλειά στον τομέα αυτό με την διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων, την πραγματοποίηση τεστ επαγγελματικών ενδιαφερόντων και ατομικών συμβουλευτικών σε μαθητές. Φτάνει όμως αυτό; Όχι είναι η απάντηση. Πρέπει και το Δημόσιο Ελληνικό σχολείο να παίξει ρόλο σε αυτό τον τομέα. Υπάρχει ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.), στελεχωμένος με ανθρώπους που κάνουν φιλότιμες προσπάθειες, αλλά είναι τομέας που χρειάζεται εξειδικευμένα στελέχη και όχι καθηγητές που απλά συμπληρώνουν ωράριο.

• Το 70% των τμημάτων έχει χαμηλότερη βάση από πέρσι.
• Μεγάλη πτώση βάσεων στις σχολές των πεδίων των Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας

Συμπέρασμα: Η διακύμανση των βάσεων κάθε χρόνο οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Στις φετινές βάσεις ρόλο, στην μείωση ή όχι αυτών, έπαιξαν:
Α) Η απουσία συντελεστών βαρύτητας σε 2 μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, οι οποίοι συντελεστές είχαν τον δικό τους ρόλο στην διαμόρφωση των βαθμών των μαθητών τα προηγούμενα χρόνια.

Β) Η χαμηλή επίδοση των γραπτών των μαθητών στο μάθημα της Έκθεσης, που επηρέασε τις βάσεις σε όλα τα πεδία, και της Χημείας, που επηρέασε τις βάσεις στο 2ο Ε.Π. (Θετικών Σπουδών) και 3ο Ε.Π. (Σπουδών Υγείας)

• Το 42% των τμημάτων έχουν βάση κάτω από 10.000 μόρια.
• Πολλές σχολές πανεπιστημίων της περιφέρειας έχουν βάση εισαγωγής κάτω από 10.000 μόρια. Παράδειγμα τα 17 από τα 18 τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου έχουν βάση κάτω από 10.000 μόρια, με εξαίρεση την σχολή του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης της Ρόδου που έχει βάση 10.900 μόρια.

Συμπέρασμα: Πρέπει στην χώρα μας να γίνει μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στην Παιδεία. Μια μεταρρύθμιση με ευρεία αποδοχή, η οποία θα διατηρηθεί χρόνια η ίδια χωρίς αλλαγές. Μια μεταρρύθμιση στην οποία θα συμμετέχουν και θα έχουν λόγο όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης. Μια μεταρρύθμιση που οι φροντιστές έχουν θέσεις και μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτή. Μια μεταρρύθμιση που θα ξεκινά από τις μικρότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Παράδειγμα να ενισχυθεί η αξιολόγηση των μαθητών από το Γυμνάσιο έως και την Β Λυκείου με στόχο ο μαθητής να αποκτήσει κουλτούρα αξιολόγησης – εξέτασης και όταν φτάνει στην Γ Λυκείου οι πανελλαδικές να μην του φαίνονται «βουνό». Μια μεταρρύθμιση που θα εξετάσει ξανά την βάση των 10.000 μορίων για την εισαγωγή σε μία σχολή. Μια μεταρρύθμιση που θα αναμορφώσει τον αριθμό των σχολών ανά την επικράτεια. Παράδειγμα, είναι απαραίτητο άραγε να υπάρχουν τόσα πολλά τμήματα Μαθηματικών, Φυσικών, Φιλολόγων ακόμη και Ιατρικής σε όλη την Ελλάδα;

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχηθώ καλή σχολική χρονιά σε όλους του μαθητές και τους γονείς τους, καλή ακαδημαϊκή σταδιοδρομία στους νέους φοιτητές και καλή δύναμη σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *