Μούρα: Ιδανικά για όσους έχουν υψηλό σάκχαρο

βατόμουρα θεραπευτικές ιδιότητες

Συμβουλές για τη σωστή διαχείριση

Τα εντυπωσιακά μούρα είναι μία μικρή βόμβα υγείας, που είναι ωφέλημα για όσους έχουν υψηλό σάκχαρο.

Δεν κάνουν καλό όλα τα φρούτα όταν πρόκειται για το σάκχαρο, αλλά τα μούρα είναι μια από τις λίγες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις.

Δεδομένου ότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλά σε ζάχαρη, τα μούρα δεν θα αυξήσουν πολύ τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

Αλλά ένα συγκεκριμένο μούρο ξεχωρίζει. Σύμφωνα με διαιτολόγους που μίλησαν στο eatthis.com, τα σμέουρα είναι το καλύτερο μούρο για υψηλό σάκχαρο στο αίμα.

Και αυτή είναι μόνο μία από τις μυστικές δράσεις της κατανάλωσης σμέουρων. Όχι μόνο κερδίζουν στον διαγωνισμό για τις περισσότερες φυτικές ίνες, αλλά τυχαίνει να έχουν και τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Επιπλέον, είναι γεμάτα με πολλές άλλες ευεργετικές ουσίες.

Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί μια μελέτη του 2019 στο Food & Function διαπίστωσε ότι όταν οι προδιαβητικοί ενήλικες με αντίσταση στην ινσουλίνη έτρωγαν σμέουρα σε ένα γεύμα, είχαν χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης μετά το γεύμα.

Ο γλυκαιμικός δείκτης μετρά πόσο θα αυξηθεί το σάκχαρο στο αίμα σας όταν τρώτε ένα συγκεκριμένο φαγητό. Ο γλυκαιμικός δείκτης για τα σμέουρα είναι 32, ο οποίος θεωρείται «χαμηλός». Αυτό το καθιστά μια ξεχωριστή επιλογή φαγητού για διαβητικούς .

Γιατί τα σμέουρα είναι το καλύτερο μούρο για το υψηλό σάκχαρο στο αίμα

Τα σμέουρα περιέχουν επίσης 8 γραμμάρια φυτικών ινών ανά φλιτζάνι – αυτό είναι το 29% της ημερήσιας αξίας. Οι φυτικές ίνες αποτελούν επίσης περίπου το ήμισυ της συνολικής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης ζάχαρη.

Αυτό σημαίνει ότι όταν τρώτε σμέουρα, το σάκχαρο στο αίμα σας δεν θα αυξηθεί τόσο πολύ επειδή απορροφάται και αφομοιώνετε τις φυτικές ίνες πολύ πιο αργά.

Διαβάστε επίσης
Φρούτα για σνακ που βελτιώνουν τη διάθεση και φέρνουν ευεξία

Τα σμέουρα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε δύο τύπους αντιοξειδωτικών : φλαβονόλες και ανθοκυανιδίνες. Οι ανθοκυανίνες παρεμποδίζουν ορισμένα πεπτικά ένζυμα, επιβραδύνοντας έτσι την πέψη, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των αυξήσεων του σακχάρου στο αίμα .

Οι ανθοκυανίνες στα σμέουρα έχουν συνδεθεί με χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα. Και οι τανίνες αναστέλλουν τα ένζυμα που σχετίζονται με τη διάσπαση των υδατανθράκων, οδηγώντας σε χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Επιπλέον, η κατανάλωση σμέουρων έχει συνδεθεί με ευεργετικές αλλαγές στην υγεία του εντέρου, που μπορεί να υποστηρίξουν καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα .

Συμβουλές για την κατανάλωση σμέουρων για τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα

Μπορείτε να τα συνδυάσετε με μια πηγή πρωτεΐνης για τον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, όπως με γιαούρτι χωρίς ζάχαρη, τυρί κότατζ ή μια χούφτα αμύγδαλα.

Η προσθήκη τους σε μια χούφτα ξηρούς καρπούς θα ενισχύσει τη δύναμή τους λόγω των υγιεινών λιπών και πρωτεϊνών από τους ξηρούς καρπούς που επιβραδύνουν την πέψη ακόμη περισσότερο.

Ακόμα καλύτερα, ρίξτε τα σμέουρα και τους ξηρούς καρπούς σε ένα πλούσιο και πλούσιο σε φυτικές ίνες μπολ με πλιγούρι βρώμης για ακόμη περισσότερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.

Πηγή: healthstories.gr