Ποιος είναι ο υδατάνθρακας που πρέπει να έχετε στη διατροφή σας

Οι υδατάνθρακες είναι μια κατηγορία τροφών που είναι παχυντική και για αυτό δεν εμπεριέχεται και πολύ στις δίαιτες και στις διατροφές που κάνουν πολλοί. Παρόλα αυτά είναι σίγουρα μια σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και δεν πρέπει να τους αποφεύγουμε εντελώς.

Ο υδατάνθρακας λοιπόν που πρέπει να καταναλώνεται σίγουρα από όλους είναι οι αγαπημένες σε μικρούς και μεγάλους πατάτες. Αν μαγειρευτούν μάλιστα με τον κατάλληλο τρόπο –βραστές, ψητές ή σαν πατατοσαλάτα- μπορούν να συμβάλουν στη γενικότερη υγεία του οργανισμού μας.

Τα οφέλη της πατάτας

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες

Μια πατάτα μεσαίου μεγέθους, περιέχει περίπου 5 γραμμάρια φυτικών ινών. Χάρη σε αυτό, δημιουργεί αίσθημα κορεσμού ενώ βοηθά στην πέψη, στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αλλά και στη μείωση της χοληστερίνης.

Έχει περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα

Η μπανάνα θεωρείται κύρια πηγή καλίου. Κι όμως η πατάτα την ξεπερνά κατά πολύ! Μια μέτρια πατάτα έχει περιεκτικότητα 897mg καλίου, δηλαδή 25% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης καλίου από τον οργανισμό μας. Από την άλλη, μια μέτρια μπανάνα έχει μόλις 422mg καλίου.

Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Πέρα από τις φυτικές ίνες και το κάλιο, η πατάτα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που έχουν αντιοξειδωτική δράση. Αυτά είναι το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, το φολικό οξύ, ο φωσφόρος, καθώς και οι βιταμίνες Β και C. Παράλληλα, οι πατάτες περιέχουν αντιοξειδωτικά στοιχεία, όπως φλαβονοειδή, φαινολικό οξύ και καροτενοειδή.

Πλούσια περιεκτικότητα σε άμυλο

Οι πατάτες είναι πλούσια πηγή αμύλου ενώ βοηθούν τα καλά βακτήρια του εντέρου, δημιουργώντας πιο υγιές μικροβίωμα. Γι’ αυτό άλλωστε και μας δημιουργούν αίσθημα κορεσμού μετά την κατανάλωσή τους.

Πηγή: olivemagazine.gr  

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.