Τροφές που συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος

Τρεις τροφές μπορούν να κάνουν “θαύματα” στην υγεία σας ενισχύοντας με την κατανάλωση τους την κυκλοφορία του αίματος στον οργανισμό σας.

Η καλή κυκλοφορία του αίματος είναι κομβικής σημασίας, μιας και το αίμα μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στον ιστό του σώματός σας, απομακρύνει το διοξείδιο του άνθρακα και τα απόβλητα από τους ιστούς, όντας απαραίτητο για τη διατήρηση της ζωής και την προώθηση της υγείας όλων των ιστών του σώματος. Αν και απαραίτητη, μερικές φορές η κυκλοφορία μπορεί να μην είναι και τόσο καλή, πράγμα που μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες όπως το κάπνισμα, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης.

Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ενισχύσετε την κυκλοφορία σας. Μερικοί από αυτούς περιλαμβάνουν το stretching (διατάσεις), την διαχείριση του στρες, την φυσική δραστηριότητα αλλά και την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών και ροφημάτων.

Τροφές για καλή κυκλοφορία

Παντζάρια

Τα συναντάμε σε πολλούς ενεργειακούς χυμούς ή σφηνάκια ευεξίας, καθώς τα παντζάρια φημίζονται για τις ενεργητικές τους ιδιότητες. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτές οφείλονται στα φυσικά νιτρικά που περιέχουν, φυσικές χημικές ουσίες δηλαδή που βρίσκονται στο έδαφος, τον αέρα και το νερό και χρησιμοποιούνται ως πρόσθετο τροφίμων για να σταματήσουν την ανάπτυξη βακτηρίων και να ενισχύσουν τη γεύση και το χρώμα των τροφίμων.

Διαβάστε επίσης
Καρδιακή δίαιτα: Τι είναι και τι ακριβώς προσφέρει

Αυτά τα νιτρικά άλατα βοηθούν στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος όταν μετατρέπονται σε μονοξείδιο του αζώτου στο σώμα, το οποίο βοηθά στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων.

Λαχανικά με βότανα και μπαχαρικά

Ιδιαίτερα βοηθητική για την βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, είναι η διατροφή DASH, που συνιστά την κατανάλωση 4 έως 5 μερίδων λαχανικών την ημέρα, σύμφωνα με τους ειδικούς. Τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και δεν έχουν νάτριο, ένας κοινός παράγοντας που συμβάλλει στην υψηλή αρτηριακή πίεση και συνεπώς στην ανθυγιεινή κυκλοφορία του αίματος.

Για περισσότερη γεύση, μην ξεχνάτε να τα καρυκεύετε με βότανα και μπαχαρικά αντί για αλάτι.

Καρύδια

«Πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα καρύδια έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης που μπορεί να βοηθήσει στη ροή του αίματος.

Τα καρύδια, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Ε, η οποία λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό και μπορεί να βοηθήσει στην ενδοθηλιακή λειτουργία, απελευθερώνοντας ουσίες που ελέγχουν τη χαλάρωση και τη σύσπαση των αγγείων καθώς και ένζυμα που ελέγχουν την πήξη του αίματος, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την προσκόλληση των αιμοπεταλίων.

Πηγή: vita.gr