Κορονοϊός: Ακόμη 815 θάνατοι στη Ρωσία και νέο αρνητικό ρεκόρ

κορονοϊός

Πάνω από 22.000 νέα κρούσματα

Κορονοϊός: Η Ρωσία ανακοίνωσε σήμερα ότι τις τελευταίες 24 ώρες καταγράφηκε αριθμός ρεκόρ 815 θανάτων που σχετίζονται με τον κορονοϊό και 22.277 νέα κρούσματα COVID-19, συμπεριλαμβανομένων 2.529 στη Μόσχα.

Ο ημερήσιος αριθμός κρουσμάτων στη Ρωσία έχει σταδιακά μειωθεί από το αποκορύφωμά του τον Ιούλιο, το οποίο οι αρχές απέδωσαν στο μεταδοτικό στέλεχος Δέλτα και τον βραδύ ρυθμό εμβολιασμού.

Κορονοϊός: Ανησυχητικά στοιχεία από μελέτη για τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά την πανδημία

Κορονοϊός: Αμερικανική μελέτη που σχετίζεται με τον κορονοϊό αναφέρει πως τα παιδιά που γεννήθηκαν κατά την πανδημία μπορεί να έχουν μειωμένες -ίσως και σε σημαντικό βαθμό- λεκτικές και γενικά γνωστικές επιδόσεις, σε σχέση με όσα είχαν γεννηθεί προ κορονοϊού.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το πρόβλημα αφορά περισσότερο τα αγόρια απ’ ό,τι τα κορίτσια, καθώς και γενικότερα τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλότερο κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο. Τα πρώτα χρόνια στη ζωή ενός παιδιού θεωρούνται κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νου του, αλλά τα «παιδιά της πανδημίας» που συχνά είχαν περιορισμένα ερεθίσματα στο σπίτι και λιγότερες αλληλεπιδράσεις με το ευρύτερο περιβάλλον εκτός σπιτιού, φαίνεται να εμφανίζουν αρκετά χαμηλότερες επιδόσεις στα τεστ γνωστικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπράουν του Ρόουντ Άϊλαντ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Παιδιατρικής Σον Ντεόνι, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική επιστημονική δημοσίευση), σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν», μελέτησαν 672 παιδιά, από τα οποία τα 309 είχαν γεννηθεί πριν την πανδημία και τα υπόλοιπα κατά τη διάρκειά της.

Όπως διαπιστώθηκε, ενώ ο μέσος δείκτης νοημοσύνης (IQ) των παιδιών ηλικίας τριών μηνών έως τριών ετών στα τεστ που έκαναν κατά τη δεκαετία πριν την πανδημία ήταν γύρω στο 100, είχε πέσει στο 78 για τα παιδιά που γεννήθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns.

«Δεν πρόκειται για αμελητέα διαφορά. Συνήθως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο, παρά στις μείζονες γνωστικές διαταραχές», δήλωσε ο δρ. Ντεόνι. Άγνωστο παραμένει κατά πόσο αυτές οι χαμηλότερες νοητικές επιδόσεις θα έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Επίσης, είναι ασαφές αν η κατάσταση είναι χειρότερη στις φτωχότερες χώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *