Οταν αγχώνεστε, σας πιάνει ταχυπαλμία;

Τι μπορεί να σημαίνει, πως μπορείτε να τη διαχειριστείτε Το άγχος είναι καθημερινό φαινόμενο για τους περισσότερους ανθρώπους. Τι γίνεται όμως όταν αυτό οδηγεί σε ανησυχητικά συμπτώματα, όπως η ταχυπαλμία; Παρότι θεωρείται κάτι συνηθισμένο όταν έχετε στρες και σπάνια θα αποτελέσει πρόβλημα, ωστόσο αν την αντιμετωπίζετε τακτικά είναι καλύτερο να μιλήσετε με τον γιατρό σας. […]

Τι μπορεί να σημαίνει, πως μπορείτε να τη διαχειριστείτε

Το άγχος είναι καθημερινό φαινόμενο για τους περισσότερους ανθρώπους. Τι γίνεται όμως όταν αυτό οδηγεί σε ανησυχητικά συμπτώματα, όπως η ταχυπαλμία;
Παρότι θεωρείται κάτι συνηθισμένο όταν έχετε στρες και σπάνια θα αποτελέσει πρόβλημα, ωστόσο αν την αντιμετωπίζετε τακτικά είναι καλύτερο να μιλήσετε με τον γιατρό σας. Και αυτό διότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να είναι σύμπτωμα αρρυθμίας ή και κολπικής μαρμαρυγής.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να καθορίσετε τι σας προκαλεί τις ταχυπαλμίες. Μιλήστε με τον γιατρό σας και πείτε του όλα τα δεδομένα, ώστε να καταλάβει αν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα από πίσω. Για παράδειγμα, η αναιμία, η χαμηλή αρτηριακή πίεση, η αφυδάτωση, ακόμα και οι ορμονικές αλλαγές της εμμηνόπαυσης μπορεί να τις προκαλέσουν.

Γνωρίστε τα συμπτώματά σας, αλλά και τα γενικότερα συμπτώματα που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά. Αν, για παράδειγμα, η ταχυπαλμία συνοδεύεται από ζάλη, από πόνο στο στήθος ή δυσκολίες στην αναπνοή, πρέπει να μιλήσετε αμέσως με τον γιατρό σας.

Επίσης, ένα πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε, αν λαμβάνετε φαρμακευτική αγωγή για άλλες παθήσεις, είναι αν η ταχυπαλμία αποτελεί παρενέργεια των φαρμάκων σας. Για παράδειγμα, κάποια φάρμακα για τον θυροειδή μπορεί να τις προκαλέσουν, όπως και αποσυμφορητικά.

Διαβάστε επίσης
10 τροφές που ρίχνουν τη χοληστερίνη

Ενα από τα πιο σημαντικά βήματα, αν καταλήξετε ότι η ταχυπαλμία προκαλείται από το άγχος, είναι να δοκιμάσετε να ελαττώσετε τα επίπεδα του. Ναι, το ξέρουμε πως είναι πιο εύκολο να το λέμε, παρά να το κάνουμε—αλλά υπάρχουν τρόποι. Οι ασκήσεις αναπνοής και ο διαλογισμός είναι πολύ βοηθητικές τεχνικές, όπως και το να προσπαθήσουμε να οργανώσουμε τις καθημερινές μας δραστηριότητες.

Προσπαθήστε να αποφεύγετε ουσίες που μπορεί να προκαλούν ταχυπαλμία, ειδικά αν έχετε ευαισθησία σε αυτές: καφεΐνη, αλκοόλ και νικοτίνη. Επίσης, είναι σημαντικό να ασκείστε τακτικά, καθώς αποδεδειγμένα η γυμναστική (ακόμα και με μόλις 15-20 λεπτά την ημέρα) μπορεί να μας βοηθήσει να ελαττώσουμε σημαντικά το στρες.

Καταγράψτε τις περιστάσεις που νιώθετε ταχυπαλμία. Αυτό θα σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε καλύτερα τι σας τις προκαλεί (και να το αποφεύγετε πιο αποτελεσματικά ή να το καταπολεμήσετε) και θα αποτελέσει επίσης πολύ χρήσιμο εργαλείο για τον γιατρό σας.
Πηγή: iatronet.gr