Από ποιο είδος στρες ταλαιπωρείστε και ποια είναι η θεραπεία του

τα είδη του στρες και η θεραπεία

Τι πρέπει να κάνετε για να απαλλαγείτε από το άγχος

Είναι γεγονός πως το στρες έχει κυριεύσει τη ζωή μας και επηρεάζει αισθητά την ποιότητά της.

Για να διώξουμε το στρες από τη ζωή μας πρέπει αρχικά να εντοπίσουμε την πηγή του προβλήματος και στη συνέχεια να περάσουμε στη θεραπεία του.

Οι άνθρωποι είναι προγραμματισμένοι να αντιδρούν στην πίεση και να επανέρχονται από αυτή με διαφορετικούς τρόπους, σύμφωνα με την Beth Hamilton, M.D. και τη Stephanie ΜcClellan, M.D., συγγραφείς του So Stressed (Τόσο Aγχωμένοι). Αυτό σημαίνει ότι η αγχολυτική μέθοδος που έχει αποτέλεσμα για κάποιον άλλο μπορεί να μην κάνει για σένα.

Οι «προσωπικότητες» τους στρες, το σύμπτωμα, η διάγνωση και η θεραπεία

Αφού εξέτασαν τις έρευνες, οι γιατροί ανακάλυψαν ότι υπάρχουν τέσσερις «προσωπικότητες» του στρες. Δείτε παρακάτω ποιες είναι αυτές, τα συμπτώματα, τη διάγνωση και τη θεραπεία.

Σύμπτωμα: Δε νιώθεις άγχος, μέχρι να εκδηλωθεί με μυστηριώδεις πόνους

Διάγνωση: Είσαι σε λειτουργία αποσύνδεσης και τερματισμού. «Το νευρικό σου σύστημα λειτουργεί σε χαμηλό επίπεδο» γράφει η Beth Hamilton. «Το αποτέλεσμα είναι να είσαι συναισθηματικά επίπεδη». Εχεις την τάση να καταφεύγεις στον ύπνο και στο φαγητό.

Θεραπεία: Κράτα ένα ημερολόγιο με τη διάθεσή σου, σημειώνοντας τακτικά πώς νιώθεις. «Αυτό θα συμβάλλει στο να αναγνωρίζεις πότε συσσωρεύεται η ένταση» σημειώνει η ίδια. Η yoga, επίσης, θα σε βοηθήσει.

Σύμπτωμα: Επειτα από ένα σύντομο ξέσπασμα ενέργειας εξαντλείσαι

Διάγνωση: Είσαι προσωπικότητα «έφοδος και κατάρρευση». Η παρασυμπαθητική αντίδραση του οργανισμού σου, που καταργεί την αντίδραση «μάχη ή φυγή», οδηγεί σε καταπόνηση, καταστέλλοντας τις ορμόνες του εγκεφάλου που σε κρατούν σε εγρήγορση, όπως η επινεφρίνη και η νορεπινεφρίνη. «Αυτό οδηγεί σε κόπωση» γράφει η Stephanie ΜcClellan.

Διαβάστε επίσης
Τέσσερις κινήσεις για να μειώσεις το στρες επιτόπου

Θεραπεία: Κατανάλωνε κυρίως τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, όπως αβγό, ξηρούς καρπούς και κοτόπουλο. «Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε τυροσίνη, ένα αμινοξύ που χρειάζεται για τη δημιουργία επινεφρίνης και νορεπινεφρίνης» εξηγεί η Beth Hamilton.

Σύμπτωμα: Είσαι φοβισμένη και αποφεύγεις τον καβγά

Διάγνωση: Είσαι τύπος που «φρικάρει». Οι ανεπαρκείς ποσότητες κορτιζόλης και η απότομη αύξηση νορεπινεφρίνης σε κάνουν να νιώθεις ότι πνίγεσαι. «Αυτό προκαλεί επίσης φλεγμονή, που αυξάνει τον κίνδυνο για εξανθήματα και αλλεργίες» τονίζει η Stephanie ΜcClellan.

Η θεραπεία σου: «Για να μειώσεις τη φλεγμονή, τρώγε πολλές τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα Ω-3, όπως τα ψάρια και τα καρύδια» προτείνει η ίδια.

Σύμπτωμα: Πανικοβάλλεσαι όταν σκέφτεσαι όσα έχεις να κάνεις

Διάγνωση: Είσαι σε υπερκινητικότητα. «Λόγω του υπερδραστήριου συμπαθητικού νευρικού συστήματος (το μέρος που ενεργοποιεί την επείγουσα αντίδραση του εγκεφάλου), το σώμα σου παράγει περισσότερη ορμόνη του στρες κορτιζόλη απ’ όση μπορεί να επεξεργαστεί» τονίζει η Stephanie ΜcClellan. Το να είσαι σε διαρκή εγρήγορση σε καθιστά επιρρεπή στην αϋπνία και στα κρυολογήματα.

Θεραπεία: «Η αεροβική άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να διώξεις την ένταση, επειδή μειώνει στη στιγμή τα επίπεδα κορτιζόλης» επισημαίνει η ίδια.

Πηγή: shape.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *