Πως η τακτική άσκηση μπορεί να γίνει η ασπίδα του ανθρώπου για υγεία και ευεξία

Η σημασία της άσκησης στην καθημερινότητα είναι γνωστή σε όλους μας και αυτό δεν είναι κοινοτοπία. Πρόκειται για μια συνήθεια που βοηθά να έχουμε καθημερινά αυξημένη ενέργεια και καλή διάθεση, συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και φυσικά προσφέρει ακόμη ένα ωραίο, καλαίσθητο σώμα.

Την ίδια ώρα, η τακτική άσκηση είναι μια διέξοδος, ο τρόπος να φροντίσει κανείς τον εαυτό του, όπως μόνο εκείνος γνωρίζει στα πλαίσια της αυτοφροντίδας.

Εξάσκηση = Αυτοφροντίδα

Αλήθεια είναι επίσης πως η τήρηση μιας σταθερής ενεργής ζωής με καθημερινή άσκηση δεν είναι εύκολη υπόθεση, ιδίως για τους περισσότερους από εμάς που ζούμε και δραστηριοποιούμαστε σε μεγάλες πόλεις. Εδώ, ίσως να βοηθήσει η καλή και ουσιαστική εμπέδωση της αυτοφροντίδας, μια έννοια που μπορεί να γίνει πυξίδα για μια ισορροπημένη καθημερινότητα.

Κανείς δεν μπορεί να πείσει πιο αποτελεσματικά τον εαυτό μας, από εμάς τους ίδιους, να μείνει πιστος στις αγαπημένες του «καλές» συνήθειες, τόσο στον τρόπο ζωής, όσο όμως και σε ό, τι αφορά την τακτική εξάσκηση και την συνακόλουθη υγιεινή διατροφή.

Ένα πλάνο που χαρίζει κανείς στον εαυτό του, προσφέροντας δραστηριότητες και καλλιεργώντας συνήθειες που προστατεύουν την υγεία, προλαμβάνουν ή ακόμη και απαλύνουν τα συμπτώματα μια χρόνιας (ή και συνηθισμένης εποχιακής) ασθένειας.

Η τακτική άσκηση και τα οφέλη της

Διαβάζουμε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας πως η τακτική σωματική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, η ποδηλασία, η ρόδα, η άθληση ή η ενεργός αναψυχή, παρέχει σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Εκείνο που τονίζει ο οργανισμός είναι πως ακόμη και μια κάποια σωματική δραστηριότητα είναι καλύτερη από την πλήρη αδράνεια. Ένας άνθρωπος μπορεί να εντάξει την σωματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας με απλούς τρόπους, που να αρμόζουν στα θέλω, τις συνήθειες και τον χαρακτήρα του.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί η τακτική σωματική άσκηση βελτιώνει:

τη μυϊκή και καρδιοαναπνευστική ικανότητα,
την οστική και λειτουργική υγεία,
τον κίνδυνο υπέρτασης, στεφανιαίας νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη, διαφόρων τύπων καρκίνου (συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου) και κατάθλιψης,
τον κίνδυνο πτώσεων καθώς και καταγμάτων ισχίου ή σπονδύλων- και
το σωματικό βάρος.
Σε κάθε περίπτωση, καθένας από εμάς ξέρει πολύ καλά τον εαυτό του και τα πράγματα εκείνα που μπορούν να τον βοηθήσουν να βγει εκεί έξω να γυμναστεί. Για παράδειγμα, υπάρχουν εκείνοι που χαλαρώνουν έπειτα από μια δύσκολη μέρα με περπάτημα ή τρέξιμο και μουσική.

Για άλλους, σωματική άσκηση σημαίνει ομάδες, εξορμήσεις στη φύση ή συμμετοχή σε κάποιο συγκεκριμένο αγώνισμα που εκτός φυσικά από εξάσκηση προσφέρει ευεξία και συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης.

Διαβάστε επίσης
Γιατί πρέπει να βάλετε τα θαλασσινά στη διατροφή σας

Διατροφή και γυμναστική

Τέλος, πολύ σημαντικό συνδυαστικά με την άσκηση, είναι να υιοθετήσει κανείς πιο ισορροπημένες συνήθειες διατροφής. Ζούμε σε μια χώρα που έχει αναπτύξει ένα μοντέλο διατροφής ιδανικό για να παραμείνει κανείς υγιής.

Θυμηθείτε τα φαγητά που έβγαζε στο τραπέζι η μαμά και θα δείτε πόσο απλό είναι να μπείτε σε ένα πρόγραμμα που θα προσφέρει θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες στο σώμα. Για παράδειγμα, όσπρια, πολλά φρούτα και λαχανικά, περιορισμένη πρόσληψη κόκκινου κρέατος και πολλά, πολλά υγρά.

Ευτυχώς σήμερα, η σύγχρονη επιστήμη προσφέρει παράλληλα με τα παραπάνω και αξιόπιστα προϊόντα βιταμινών, που μπορούν να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού και να προσφέρουν ενέργεια και κατ’ επέκταση καλή διάθεση.

Για όλα αυτά φυσικά, χρειάζεται η συμβουλή του θεράποντα ιατρού, σε περίπτωση κάποιου χρόνιου νοσήματος ή του φαρμακοποιού και η τήρηση της σωστής δοσολογίας κάθε σκευάσματος.

Τα λάθη που κάνει ο σύγχρονος άνθρωπος

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι άνθρωποι καταναλώνουν πλέον περισσότερα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια, λίπη, ελεύθερα σάκχαρα και αλάτι, ενώ πολλοί άνθρωποι δεν τρώνε αρκετά φρούτα, λαχανικά και άλλες διαιτητικές ίνες, όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Η ακριβής σύνθεση μιας διαφοροποιημένης, ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής ποικίλλει ανάλογα με τα ατομικά χαρακτηριστικά, την ηλικία, τον τρόπο ζωής και τον βαθμό σωματικής δραστηριότητας, ωστόσο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι βασικές αρχές του της υγιεινής διατροφής παραμένουν οι ίδιες.

Για παράδειγμα, για τους ενήλικες, η υγιεινή διατροφή συνίσταται από τα ακόλουθα:

Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής άλεσης.
Τουλάχιστον 400 γραμ. φρούτων και λαχανικών την ημέρα, εκτός από πατάτες, γλυκοπατάτες και άλλες αμυλώδεις ρίζες.
Λιγότερο από το 10% της συνολικής πρόσληψης σε ενέργεια από ελεύθερα σάκχαρα.
Λιγότερο από το 30% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης από λίπη. Τα ακόρεστα λίπη (που βρίσκονται στο ψάρι, το αβοκάντο, και τους ξηρούς καρπούς και στο ηλιέλαιο, τη σόγια και το ελαιόλαδο) είναι προτιμότερα από τα κορεσμένα λίπη (που βρίσκονται στο λιπαρό κρέας, το βούτυρο, το φοινικέλαιο και το λάδι καρύδας, την κρέμα γάλακτος και το τυρί).
Λιγότερο από 5 γραμ. αλάτι, το οποίο πρέπει να είναι ιωδιούχο.

Πηγή: iefimerida.gr