Πως θα βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου

ύπνος τροφές

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Πολύς κόσμος στις μέρες μας αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ύπνο του και πολλές φορές η ρουτίνα της ημέρας βοηθάει στο να επιλυθούν τα θέματα της βραδινής.

Για αυτό τον λόγο, αν ρωτήσεις έναν πρωϊνό τύπο, θα σου απαριθμήσει ποια είναι τα χιλιάδες οφέλη της πρωινής του ρουτίνας. Αν θέλεις λοιπόν να μάθεις τα 4 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου, συνέχισε να διαβάζεις.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνεις το πρωί, ώστε το βράδυ να απολαμβάνεις ήσυχη τον ύπνο σου;

1. Φως εκ φωτός

Από όλα τα στοιχεία που επηρεάζουν τον ύπνο, η έκθεση στο φως είναι ίσως η πιο ισχυρή δύναμη που ‘’κουρδίζει και ξεκουρδίζει’’ τον κιρκάδιο ρυθμό σας.

«Το φως καταστέλλει την απελευθέρωση της ορμόνης της υπνηλίας μελατονίνης ενώ προωθεί την απελευθέρωση της ορμόνης της εγρήγορσης, της κορτιζόλης», λέει η Δρ Holliday-Bell.

Με λίγα λόγια, γι’ αυτό είναι τόσο δύσκολο να νιώσεις εντελώς ξύπνια το πρωί όταν είναι ακόμα σκοτάδι έξω. Η έλλειψη φωτός ουσιαστικά εμποδίζει την ορμόνη της εγρήγορσης να πλημμυρίσει το σύστημά σου με τον ίδιο τρόπο που συνέβαινε τους φωτεινότερους, καλοκαιρινούς μήνες.

Όσο πιο φωτεινές είναι οι μέρες σου, τόσο λιγότερο ο βραδινός χρόνος σε μία οθόνη θα επηρεάσει τον ύπνο σου.

Διαβάστε επίσης
6 τρόποι για να ξαπλώσετε όταν πονάει η μέση σας

2. Κάνε μία βόλτα στη φύση

Το να βγεις έξω λίγο αργότερα αφού σηκωθείς δεν έχει απλώς το πλεονέκτημα της πιθανής αύξησης της έκθεσης στο φως.

«Η άσκηση μπορεί να απελευθερώσει εκείνες τις φυσικές ενδορφίνες που σε κάνουν να νιώθεις καλά και ακόμη πιο ξύπνια, ενώ οδηγεί επίσης σε βαθύ και καλύτερο ύπνο τη νύχτα», λέει η ΔρHolliday-Bell.

Και πάλι, η επιπλέον δραστηριότητα που είναι ενσωματωμένη στην ημέρα σου συμβάλλει στην αύξηση της ανάγκης για ύπνο.

3. Κάνε check in με έναν φίλο ή αγαπημένο σου πρόσωπο

Η κοινωνική αλληλεπίδραση μπορεί να έχει παρόμοιο αποτέλεσμα με το να κάνεις έναν περίπατο όσον αφορά την τόνωση της διάθεσής σου μέσω της απελευθέρωσης των ντοπαμίνης και σεροτονίνης (η ορμόνη της ευτυχίας). Αυτό μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο με τη θετικότητα αλλά και με την εγρήγορση, που οδηγούν και σε πιο χαρούμενο ύπνο.

4. Μην ξεχνάς το πρωινό

Το να τρως πρωινό το πρωί λίγο μετά το ξύπνημα βοηθάει στο να δείξεις στο σώμα σου ότι είναι ώρα να ξεκινήσει να δουλεύει. Το πρωινό αυξάνει τον μεταβολισμό σου και είναι ένας ακόμα παράγοντας που σε βοηθά να διατηρήσεις τον κιρκάδιο ρυθμό σου ‘’καλορυθμισμένο’’ και τον ύπνο σου ‘’γλυκό’’.

Πηγή: skai.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.