Ανοίγουν τα Λύκεια την Δευτέρα – Υποχρεωτικά δύο self test την εβδομάδα

σχολεία Λύκεια

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις

Την Δευτέρα 12 Απριλίου θα αρχίζουν δια ζώσης μαθήματα στα Λύκεια όλης της χώρας.

Τη σχετική ανακοίνωση για τα Λύκεια έκανε η Νίκη Κεραμέως στην καθιερωμένη ενημέρωση της Τετάρτης.

Οπως έκανε γνωστό, εκτός από την υποχρεωτική χρήση μάσκας, τα διαφορετικά διαλλείματα, τα αντισηπτικά, υποχρεωτικά θα είναι δύο self test την εβδομάδα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οπως ανέφερε η Νίκη Κεραμέως, για να μπουν στα σχολεία θα πρέπει όλοι να έχουν αρνητικά self test το πρωί της Δευτέρας και της Πέμπτης.

Τα τεστ θα μπορούν να γίνονται είτε το βράδυ της προηγούμενης ημέρας, είτε το πρωί πριν το μάθημα.

Αν το τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο που προβλέπεται από τον ΕΟΔΥ.

Πώς θα γίνεται το self testing

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων.

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self- test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2 ο τεστ.

2. Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

1. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self- testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Αν το self-test είναι θετικό:

1. Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self- testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr

2. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο. Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.

Γιατί επελέγη να ανοίξουν πρώτα τα Λύκεια

Όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας, “προτεραιοποιήσαμε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους. Κατά πρώτον γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και κατά δεύτερον, γιατί όπως ξέρετε πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις”.

Τόνισε στη συνέχεια ότι “καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας”.

Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *