Κορονοϊός: Υποχρεωτική η μάσκα σε ταξί και στο εσωτερικό των πλοίων

μάσκα μάσκες

Τι θα ισχύει για τα φαρμακεία και τα κρουαζιερόπλοια

Μετά την ανακοίνωση της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων γίνεται γνωστό πως υποχρεωτική θα είναι η χρήση της μάσκας στα ταξί, στο εσωτερικό των πλοίων αλλά και στα φαρμακεία.

Από σήμερα, 1 Ιουνίου, υπήρξε χαλάρωση των μέτρων για τον κορονοϊό και συγκεκριμένα η υποχρεωτική χρήση μάσκας έπαψε να ισχύει μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, οι μάσκες παρέμειναν υποχρεωτικές σε:

Νοσοκομεία

Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ)

Στα υπεραστικά μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου οι θέσεις των επιβατών είναι αριθμημένες, δεν θα απαιτείται η χρήση μάσκας, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα αεροπλάνα.

Αυτό που είχε μείνει στον «αέρα» ήταν τα πλοία και τα ταξί, με τους ειδικούς να εισηγούνται στην κυβέρνηση – η οποία αναμένεται να δώσει και εκείνη την έγκρισή της – έτσι ώστε η μάσκα να παραμείνει υποχρεωτική στα ταξί αλλά και στους εσωτερικούς χώρους των πλοίων.

Σημειώνεται, επίσης, ότι υποχρεωτική θα είναι η χρήση μάσκας στις προαγωγικές και τις Πανελλήνιες Εξετάσεις οι μαθητές, αλλά και στις εξετάσεις στα πανεπιστήμια.

Η απόφαση της επιτροπής για πλοία, ταξί και φαρμακεία

Η επιτροπή των ειδικών αποφάσισε ομόφωνα και εισηγείται στην κυβέρνηση τα εξής:

Όσον αφορά στα επιβατηγά πλοία αναστέλλεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εξωτερικούς χώρους αλλά παραμένει η υποχρεωτική χρήση στους εσωτερικούς χώρους για όλους, πλήρωμα και επιβάτες.

Στα κρουαζιερόπλοια, αναστέλλεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας και επανέρχεται μόνο:

όταν νοσήσει ποσοστό άνω του 2% των φιλοξενούμενων ή ποσοστό άνω του 4% του πληρώματος εντός μιας εβδομάδας,
αν νοσήσει εντός 48 ωρών ποσοστό άνω του 1%του συνολικού πληθυσμού που βρίσκεται στο πλοίο.
Στα ημερόπλοια αναστέλλεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Επίσης, υποχρεωτική θα είναι η μάσκα στα ταξί τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.

Τέλος, στα φαρμακεία παραμένει η υποχρεωτική χρήση μάσκας για προσωπικό και πελάτες.