Ιδιοκτήτες ταξί Θεσσαλονίκης: «Είμαστε στα όριά μας – Συσσωρεύουμε χρέη»

ταξί Θεσσαλονίκη

Σε απόγνωση οι οδηγοί ταξί – Μιλά στο Thes.gr ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης

«Είμαστε στα όριά μας. Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, χωρίς να επιδοτηθούμε από το κράτος, έχουμε καταστραφεί». Με αυτά τα λόγια ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, περιγράφει στο Thes.gr την απόγνωση στην οποία βρίσκεται ο κλάδος των επαγγελματιών ταξί, ο οποίος πλήττεται σφοδρά από την πανδημία του κορονοϊού.

«Νομίζω πως πρέπει το κράτος να δει πολύ πιο σοβαρά το οικονομικό ζήτημα των ταξί, γιατί δε θα αντέξουμε» προσθέτει ο κ. Λεοντιάδης, ο οποίος σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι ο κλάδος, παρότι δεν επιδοτείται, δεν απολαμβάνει καμίας μείωσης των εισφορών του, καθώς, όπως ο ίδιος λέει, «δεν έχουμε ούτε μείωση του ΕΦΚΑ, ούτε αναστολές πληρωμών και γενικότερα, δε μας γίνεται κάποια διευκόλυνση σε όσα πρέπει να πληρώνουμε».

Μπορεί οι επιβάτες στα ταξί να αυξήθηκαν και η αγορά να λειτουργεί ξανά, αλλά η αύξηση του τζίρου που παρατηρείται είναι μικρή και διατηρεί τους επαγγελματίες σε μία μη βιώσιμη κατάσταση.

«Ο τζίρος αυξήθηκε μεταξύ 10% και 20%. Σίγουρα είναι η αύξηση των επιβατών στα οχήματα είναι κάτι καλύτερο, το αυτονόητο, δηλαδή, που διεκδικούσαμε, αλλά η συγκεκριμένη αύξηση δεν καλύπτει ούτε τα έξοδα του αυτοκινήτου», συμπληρώνει ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης, ο οποίος σημειώνει παράλληλα ότι «μία εβδομάδα έμεινε πίσω».

Κι αυτό διότι η μεταβολή του αριθμού των επιβατών στα ταξί σε δύο άτομα, από το ένα που ίσχυε από τις 6/11/2020, πραγματοποιήθηκε μία εβδομάδα μετά από την επαναλειτουργία της αγοράς και συγκεκριμένα στις 25/1/2021.

«Ενα από τα πάγια αιτήματά μας είναι η κάλυψη των χαμένων δρομολογίων που είχαμε όλο αυτό το διάστημα»

Περιορισμοί στους επιβάτες των ταξί, ωστόσο, υπήρχαν από το πρώτο ξέσπασμα του κορονοϊού στην Ελλάδα. Περιορισμοί που δεν άρθηκαν εξ ολοκλήρου… ποτέ.

«Από τον Μάρτιο μέχρι τώρα δεν επανήλθε ποτέ στην κανονικότητα το ταξί. Ακόμη και τις καλύτερες μέρες του Ιουλίου και του Αυγούστου, εμείς μεταφέραμε τρία άτομα. Ποτέ δεν επανήλθαμε στους τέσσερις επιβάτες», επιβεβαιώνει στο Thes.gr ο κ. Λεοντιάδης.

«Το κράτος, από τη στιγμή που μας μειώνει τα άτομα, μειώνει και το επιβατικό κοινό. Ενα από τα πάγια αιτήματά μας, λοιπόν, είναι η κάλυψη των κενών θέσεων. Των χαμένων δρομολογίων, δηλαδή, που είχαμε όλο αυτό το διάστημα με τον κορονοϊό», περιγράφει ακόμη, αναφέροντας παράλληλα ότι το παραπάνω, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με τη μορφή επιδότησης.

Επιπλέον, ο Κλήμης Λεοντιάδης τονίζει ότι η συγκεκριμένη πρόταση έχει κοινοποιηθεί στο υπουργείο Οικονομικών, αλλά και το ότι πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο ίσχυσε για ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ.

«Ο πρωθυπουργός είχε δεσμευθεί ότι θα εξετάσει όλα τα αιτήματα»

Οι ιδιοκτήτες των ταξί στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στις 28/11/2020, όταν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφθηκε το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, υπό την ηγεσία του Θεόδωρου Καράογλου.

Ο κ. Λεοντιάδης τότε, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, προκειμένου να συζητήσουν τις λύσεις για τα προβλήματα του κλάδου.

«Τότε ο πρωθυπουργός είχε δεσμευθεί ότι θα εξετάσει όλα τα αιτήματα.

Αντί να δώσει κάποια λύση, βγήκε μερικές ημέρες μετά στη Βουλή κι ανέφερε ότι οι ταξιτζήδες είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι, παρότι εμείς κάναμε μία στάση εργασίας.

Του είχαμε ζητήσει τη μεταφορά δύο ατόμων, η οποία δεν ήρθε ποτέ, αλλά και την οικονομική ενίσχυση, η οποία ήρθε μέσω επιστρεπτέων προκαταβολών, κάποιων δανείων δηλαδή», αναφέρει ο ίδιος για τη συγκεκριμένη συνάντηση, αλλά και όσα την ακολούθησαν.

Επιπλέον, ο Πρόεδρος του Σωματείου των Ιδιοκτητών ταξί της πόλης, έκανε γνωστό ότι λίγοι συνάδελφοί του κατάφεραν να αντλήσουν το ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής, ενώ συμπλήρωσε πως «εκτός από την τέταρτη και την πέμπτη επιστρεπτέα προκαταβολή, που το 50% δε θα επιστραφεί, οι υπόλοιπες είναι δάνεια και θα επιστραφούν στο κράτος».

«Δεν υπήρχε επί της ουσίας κάποια επιχορήγηση ή κάποια επιδότηση», συμπληρώνει με απόγνωση.

«Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στο ένα άτομο για κανένα λόγο»

Αναφορικά με ενδεχόμενη, νέα κλιμάκωση των μέτρων, ο κ. Λεοντιάδης τοποθετείται ξεκάθαρα, τονίζοντας ότι θα ήταν καταστροφικό ο κλάδος να επιστρέψει στη μεταφορά ενός και μόνο επιβάτη.

«Δεν μπορούν να μετακινηθούν ούτε δύο άτομα τα οποία είναι στην ίδια οικογένεια. Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στο ένα άτομο για κανένα λόγο. Τουλάχιστον, θα πρέπει να μεριμνήσουμε για αυτό».

Επί προσθέτως, ο κ. Λεοντιάδης εκτιμά πως δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα με τα δύο άτομα στο πίσω κάθισμα, καθώς, όπως γνωστοποιεί:

«Πολλά αυτοκίνητα απολυμαίνονται κάθε μέρα, πολλά έχουν διαχωριστικά. Ο κίνδυνος είναι πάρα πολύ μικρός και δεν έχουν φανεί και κρούσματα μέσα στον κλάδο.

Εάν θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση χωρίς να επιδοτηθούμε από το κράτος, έχουμε καταστραφεί. Ερχόμαστε από μία δεκαετή κρίση και τώρα έχουμε αυτή τη χρονιά. Πολλοί συνάδελφοί μας συσσωρεύουν χρέη αυτό το διάστημα…».

Οι ιδιοκτήτες και οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί μπορεί να μη σήκωσαν… χειρόφρενο κατά τις περιόδους των lockdown, πατούν, όμως, σίγουρα, ένα παρατεταμένο φρένο, καθώς η κυκλοφορία του κόσμου ήταν αυστηρά περιορισμένη για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα του τελευταίου 12μηνου.

Κι ακόμη κι αν η αγορά έχει πλέον ανοίξει εδώ και περίπου μισό μήνα, οι περιορισμοί του κράτους σε ότι αφορά την κίνηση και τη μετακίνηση των πολιτών, δεν έχει επιτρέψει ακόμη στους οδηγούς ταξί να «ανασάνουν»…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *