Στα… τάρταρα οι παραγγελίες που δέχεται η efood – Διανομείς: «Πρώτη νίκη» το νέο μήνυμα της εταιρείας

efood

Γιατί δε θέλουν να δουλέψουν ως freelancer οι διανομείς – «Δεν είμαστε σκουπίδια», αναφέρει το μέλος του ΔΣ της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων, Βασίλης Κεφαλάς, μιλώντας στο Thes.gr

Αλυσιδωτές αντιδράσεις προκάλεσε η αποστολή ενός μηνύματος της εταιρείας efood σε 115 διανομείς, οι οποίοι λειτουργούν ως συνεργάτες της.

Στο μήνυμα, το οποίο εστάλη το βράδυ της Τετάρτης (16/9) μέσω της εφαρμογής Road Runner -όπου συνδέονται οι διανομείς με την efood και τις παραγγελίες που «πέφτουν» στο σύστημά της-, αναφερόταν ότι η εταιρεία προτείνει στους παραλήπτες να συνεχίσουν να εργάζονται για εκείνη ως freelancers. Σε περίπτωση άρνησης, σύμφωνα με το μήνυμα, η συνεργασία των δύο πλευρών θα διακόπτονταν με την ολοκλήρωση της σύμβασής τους.

Στην ανάγνωση του μηνύματος ορισμένοι διανομείς δημοσίευσαν στο διαδίκτυο όλα όσα τους κοινοποιήθηκαν εκ μέρους της εταιρείας. Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων αντέδρασαν σφοδρά δημιουργώντας ένα κύμα συμπαράστασης προς τους διανομείς – συνεργάτες της efood, ενώ μέσα σε λίγες ώρες η βαθμολογία της εταιρείας στο Google Store «κατρακύλησε» στο ένα αστέρι, από τα 4,7 (με άριστα το 5) που βρίσκονταν μέχρι πρότινος. Οι χρήστες του διαδικτύου, επιπλέον, ξεκίνησαν (και εξακολουθούν) να αναφέρουν μαζικά ότι θα «μαυρίσουν» την εταιρεία, σκοπεύοντας να μην παραγγείλουν ξανά φαγητό από την πλατφόρμα της, ενώ στο twitter, το hastag «#cancel_efood» έχει ξεπεράσει τις 50.000 αναρτήσεις σε δύο ημέρες.

Προσπαθώντας να… μαζέψει τη ζημιά, η efood εξέδωσε χθες (17/9) διευκρινιστική ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας το μήνυμα που εστάλη στους εργαζομένους της ως «λανθασμένη επικοινωνία», ενώ σημείωσε ότι στηρίζει τους διανομείς της. Επιπλέον, το βράδυ της ίδιας ημέρας, η εταιρεία απέστειλε νέο μήνυμα στους διανομείς, αναφέροντάς τους ότι τελικά, αν το επιθυμούν, μπορούν να ανανεώσουν τη σύμβασή τους με την εταιρεία δίχως να μετατραπούν σε freelancers.

*H efood, είναι μία επιτυχημένη startup ελληνική εταιρεία. Ιδρύθηκε το 2012 και εξαγοράστηκε το 2015 από τη γερμανική εταιρεία Delivery Hero, που κατέχει την πρωτοκαθεδρία στον χώρο. Σε αυτή, ανήκει η επίσης ελληνική εταιρεία Deliveras.gr, με έτος ίδρυσης το 2014. Η efood, απασχολεί περίπου 3000 εργαζόμενους, τις υπηρεσίες των οποίων νοικιάζει από τη ManpowerGroup.

Στα… τάρταρα οι παραγγελίες της efood – Διανομείς: «Δε θέλουμε freelancing με το στανιό»

Προσπαθώντας να καταγράψει τη θέση των ίδιων των διανομέων, το Thes.gr επικοινώνησε με το μέλος του ΔΣ της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων, αλλά και του Συνδικάτου Επισιτισμού – Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Βασίλη Κεφαλά.

Ο ίδιος, μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι μετά τα μηνύματα της εταιρείας προς τους εργαζόμενους, ο φόρτος εργασίας για εκείνους, έχει μειωθεί σε ότι αφορά την efood. «Οι παραγγελίες έχουν μειωθεί άρδην. Και αν συνεχιστεί όλο αυτό, θα πέσουν ακόμη περισσότερο», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Κεφαλάς, όντας ένας από τους πρώτους διανομείς που συνεργάστηκαν (και συνεργάζονται) με τη συγκεκριμένη εταιρεία, σχολιάζει τα μηνύματα και την ανακοίνωση της efood, ενώ ξεκαθαρίζει ότι οι freelancers, δε λειτουργούν όπως οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

«Δεν είναι το ίδιο, όπως πολλοί ισχυρίζονται», λέει συγκεκριμένα, συμπληρώνοντας παράλληλα ότι «οι freelancers δουλεύουν ‘’με το κομμάτι’’. Αρα, θα πρέπει να τρέξουμε ακόμη περισσότερο στον δρόμο και να παραδώσουμε ακόμη περισσότερες παραγγελίες για να βγάλουμε τα προς το ζην. Επίσης, τους ελεύθερους επαγγελματίες δεν τους ελέγχει κανείς τα ρούχα τους και δεν τους επιβάλλει “πέναλτι”, σε περίπτωση που θα παραδώσουν λιγότερες παραγγελίες. Ούτε κάποιος τους βαθμολογεί χαμηλά».

Οπως μάλιστα τονίζει ο ίδιος, κανείς δεν ενημέρωσε τους διανομείς ότι θα μετατραπούν σε freelancers όταν προσλήφθηκαν. «Αν το ξέραμε αυτό εξ αρχής, θα πηγαίναμε στη Wolt», τονίζει. Κι αυτό, καθώς «δε θέλουμε freelancing με το στανιό».

Από ποια έξοδα απαλλάσσει την εταιρεία ένας freelancer – «Πρώτη νίκη το νέο μήνυμα»

Συνεχίζοντας, ο κ. Κεφαλάς, γνωστοποιεί ότι με τη freelancing εργασία, η εταιρεία απαλλάσσεται από την καταβολή των δώρων, των επιδομάτων αδείας, τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις της προς τους εργαζομένους, αλλά και την κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος εν ώρα εργασίας. Ακόμη, οι προσαυξήσεις που καταβάλλονται νόμιμα για τις ημέρες που προβλέπεται παύουν πλέον να ισχύουν, ενώ σε περίπτωση ασθένειας και άρα, αδυναμία προσέλευσης στην εργασία, ο freelancer θα χάσει το μεροκάματό του.

Επιπλέον, ο ίδιος χαρακτηρίζει το δεύτερο μήνυμα της efood προς τους διανομείς ως «πρώτη νίκη», διότι, όπως λέει, «δε θα απολυθεί κανένας».

«Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας», τονίζει ακόμη ο κ. Κεφαλάς, συμπληρώνοντας ότι «την ερχόμενη Δευτέρα (20/9), έχουμε συνελεύσεις όλοι οι εργαζόμενοι της e-food ανά την Ελλάδα. Θα προχωρήσουμε σε πολύ δυναμικές κινητοποιήσεις».

Ο λόγος για τον οποίον προαναγγέλλονται κινητοποιήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι κυρίως η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας. «Οι εργαζόμενοι βρισκόμαστε σε ένα καθεστώς ομηρίας», λέει ειδικότερα και συνεχίζει: «Οι συμβάσεις μας είναι τρίμηνες και ανανεώνονται με τη λήξη τους. Οπότε εμείς, κάθε τρεις μήνες, αναρωτιόμαστε αν θα ξαναδουλέψουμε. Οι τρίμηνες συμβάσεις, είναι παράνομες. Και το τονίζω αυτό».

Οπως επιπλέον αναφέρει το μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων, «μας υποσχέθηκαν συμβάσεις αορίστου χρόνου, αλλά αυτό δε συνέβη. Θα πρέπει λοιπόν να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου, η εταιρεία και εμείς. Και όχι να επικοινωνούμε με μηνύματα. Εμείς, είμαστε ανοικτοί στον διάλογο».

«Δε μας παρέχουν πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό – Δεν υπάρχει τουαλέτα για να πάμε εν ώρα εργασίας»

Ο κ. Κεφαλάς, επιπλέον, σχολιάζει τη διευκρινιστική ανακοίνωση της efood, η οποία ακολούθησε την αποστολή του πρώτου μηνύματος και υπογραμμίζει ότι η εταιρεία παρέχει στους διανομείς πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό. Αναφέρει, μάλιστα, ότι «μεταξύ άλλων δε μας έχουν πάρει ούτε αδιάβροχο παντελόνι», ενώ διευκρινίζει ότι κατά τη διάρκεια της βάρδιάς τους, οι διανομείς δεν έχουν μέρος για να σταθούν.

«Αν βρέχει, κρυβόμαστε κάτω από οικοδομές κι από δέντρα. Κι εκεί, μάλιστα, αναγκαζόμαστε ακόμη και να ουρούμε, καθώς δεν υπάρχει τουαλέτα για εμάς. Εμείς παίρνουμε παραγγελίες από διάφορα καταστήματα, αλλά η οδηγία της εταιρείας είναι “να βρούμε κάπου να καθίσουμε και να μην βρισκόμαστε μέσα η έξω από τα καταστήματα”».

Ο ίδιος ο κ. Κεφαλάς, ολοκληρώνει λέγοντας ότι: «γενικότερα, πρέπει να μπει μία τάξη. Είμαστε εργαζόμενοι, δεν είμαστε σκουπίδια»…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *