Θύματα απάτης καταγγέλλουν πως έπεσαν πολίτες καθώς επιτήδειοι τους απέσπασαν χρηματικά ποσά από τους λογαριασμούς τους. Το διαφορετικό στοιχείο στις υποθέσεις είναι πως δέχθηκαν τηλεφώνημα από υπαρκτό αριθμό που φέρεται να ανήκει στο τηλεφωνικό κέντρο γνωστής ελληνικής τράπεζας.
Σε μια τέτοια απάτη βρέθηκε μπλεγμένος και αναγνώστης του Thes.gr που αναφέρθηκε στην περιπέτεια που έζησε όταν προσπάθησαν να του αποσπάσουν 12.000 ευρώ. Ηδη έχει καταθέσει μήνυση κατά αγνώστων και έχει αποτανθεί στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
“Το μεσημέρι της προηγούμενης Τετάρτης δέχθηκα τηλεφώνημα στο κινητό μου από τηλεφωνικό αριθμό που φέρεται να ανήκει σε γνωστή ελληνική τράπεζα. Αφού μου συστήθηκε και ανέφερε πως η κλήση ηχογραφείται, μου ανέφερε προσπάθεια μεταφοράς ποσού 120 ευρώ από το λογαριασμό μου από κάποιον στην Σιγκαπούρη”, είπε αρχικά ο καταγγέλλων και συνέχισε: “Ο δήθεν υπάλληλος μου είπε τότε ότι θα κάνει ενέργειες για να με προστατεύσει από την απάτη και θα έβγαζε μια νέα προπληρωμένη κάρτα. Πείστηκα πως είναι αλήθεια γιατί και στο παρελθόν κάποιος από εξωτερικό πέτυχε να κάνει αγορές με χρεωστική μου κάρτα χωρίς να το γνωρίζω. Ακολούθησε η αποστολή ορισμένων SMS και με τα ΟΤΡ που με παραπλάνησαν να τους πω, ο απατεώνας απέκτησε πρόσβαση στο e-banking μου από δικό του κινητό και δημιούργησε μια νέα προπληρωμένη κάρτα”.
Εκείνη την στιγμή, η κουβέντα άρχισε να παίρνει άσχημη τροπή καθώς στον υπολογιστή που είχε ανοικτό στο γραφείο του είδε μεταφορά ποσού 1000 ευρώ από το λογαριασμό του δήθεν για να φορτιστεί η νέα κάρτα, όπως του ανέφερε. “Τότε άρχισα να του ζητάω επιτακτικά να επιστέψει το ποσό και άμεσα να μιλήσω με τον προϊστάμενό του. Τελικά το ποσό αυτό δεν περάστηκε στην νέα κάρτα που είχε δημιουργήσει αλλά σε μια υφιστάμενη δική μου. Πέντε λεπτά αργότερα με κάλεσε στο σταθερό μου ένας δήθεν προϊστάμενος που με πειστικό τρόπο μου είπε να μην ανησυχώ και προσπάθησε να λύσει δήθεν το θέμα βάζοντας με να πληκτρολογήσω στο κινητό και τότε κατάλαβα ότι ζητάει κάτι ύποπτο. Ταυτόχρονα είδα ότι στο e-banking μπλοκαρίστηκαν οι κωδικοί μου και του το είπα σε έντονο ύφος γιατί νόμισα ότι αυτό το είχαν κάνει οι απατεώνες”, λέει ο καταγγέλλων.
Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται καθώς το αρμόδιο τμήμα της τράπεζας ήταν αυτό που μπλόκαρε την πρόσβαση στο e-banking ενώ τον κάλεσε πραγματικός υπάλληλος από την ίδια ελληνική τράπεζα και τον ενημέρωσαν ότι κάποιοι προσπαθούν να μεταφέρουν 11.000 ευρώ από το λογαριασμό του.
Να σημειωθεί πως την Θεσσαλονίκη υπάρχουν αναφορές για την ίδια απάτη τις τελευταίες ημέρες. Και τα συμβάντα είναι πολύ ανησυχητικά καθώς εμφανίζεται υπαρκτός αριθμός που ανήκει σε τράπεζα, κάτι που δείχνει πως οι απατεώνες κατέχουν τεχνογνωσία που τους κάνει ακόμη πιο πειστικούς.
Φωτογραφία: Envato