ΕΛΣΤΑΤ: Στο 7,2% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο

Ο πληθωρισμός κατέρριψε κάθε ρεκόρ τον Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός άγγιξε το 7,2% έναντι 6,2% τον Ιανουάριο.

Αναλυτικότερα, από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του Φεβρουαρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021 προέκυψε αύξηση 7,2% έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020.

Ο γενικός δείκτης κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2022, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2021 – Φεβρουαρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 2,6% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία καταγράφεται αύξηση 78,5% στο φυσικό αέριο, 71,4% στον ηλεκτρισμό, 41,5% στο πετρέλαιο θέρμανσης, 23,2% στα καύσιμα και λιπαντικά.

Υψηλότερα κατά 16,8% είναι οι τιμές στα λίπη και έλαια, και 15,2% στα λαχανικά και κατά 14,4% είναι οι τιμές σε αρνί και κατσίκι.

Οι τιμές και τα προϊόντα

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,1% τον μήνα Φεβρουάριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια.

• 2,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.

• 0,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

• 2,9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία καφενεία.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

• 4,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.