Η κακοκαιρία «Barbara» που χτυπά τις τελευταίες ημέρες τη χώρα οδήγησε τους πολίτες στην αγορά αντιολισθητικών αλυσίδων, ωστόσο δεν έλειψε η αισχροκέρδεια.
Για αυτά τα φαινόμενα αισχροκέρδειας που παρουσιάστηκαν στην αγορά αντιολισθητικών αλυσίδων αλλά και ειδών τροφίμων μίλησαν στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, και ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Απόστολος Ραυτόπουλος.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, «όποιοι έχουν πουλήσει αλυσίδες πολύ ακριβά σε σχέση με όσο τις αγόρασαν ή τις πουλούσαν στο παρελθόν, δηλαδή για όσους έχουν ξεπεράσει το περιθώριο κέρδους τους […] προφανώς θα τιμωρηθούν». Ο ίδιος σημείωσε ότι, οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν να το ελέγξουν αναζητώντας τα ηλεκτρονικά ίχνη αυτών των πωλήσεων.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος είπε ακόμη ότι, όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση λίγων ημερών εμφανίζονται κρούσματα κερδοσκοπίας. «Ακόμα και χωρίς καταγγελίες το γνωρίζουμε ότι υπάρχουν τέτοια φαινόμενα και γι’ αυτό το λόγο ελέγχονται», τόνισε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να μπει πλαφόν στην τιμή ανέφερε: «Η έννοια του “πλαφόν” στην τιμή είναι κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο σε μία ελεύθερη οικονομία. Αν, για παράδειγμα, βάζαμε πλαφόν στις αλυσίδες, επειδή υπήρχε πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση, το πιο πιθανό ήταν ότι πολλές από αυτές τις αλυσίδες θα κατέληγαν στη μαύρη αγορά για να πωληθούν στις τιμές που θα ήθελε πραγματικά ο επιχειρηματίας. Θα προφασιζόταν ότι δεν έχει άλλες αλυσίδες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξυπηρετήσει το κοινό».
Από την πλευρά του ο κ. Ραυτόπουλος δήλωσε ότι «αυτό το οποίο διαπιστώνουμε είναι ότι “ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται” Κάθε φορά που έχουμε κάποια έκτακτη ανάγκη, το προϊόν αυτό πωλείται πάντα με καπέλο». Και όπως είπε στην Αθήνα υπάρχουν καταγγελίες για αλυσίδες, τις οποίες τις αγόραζαν 40 με 45 ευρώ και σήμερα τις αγόρασαν 70 ευρώ. Μας έχουν στείλει και αποδείξεις, τις οποίες και εμείς, με τη σειρά μας, θα στείλουμε στο υπουργείο προκειμένου να τις ελέγξει ξανά».
Για τη διαφορά τιμής μεταξύ χωραφιού και ραφιού στο λιανεμπόριο ο κ. Αναγνωστόπουλος είπε ότι «πάντοτε υπήρχε, αλλά έχει επιδεινωθεί τον τελευταίο καιρό» εξηγώντας ότι αυτό οφείλεται στην ενεργειακή κρίση.
Όσον αφορά το Market Pass και το πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα είπε: «Όποτε και να ανοίξει πλατφόρμα, κανείς δεν θα πρόκειται να χάσει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε αυτό. Θα δοθεί άπλετος χρόνος και τα χρήματα αυτά θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει (ο κάθε δικαιούχος) μέχρι το τέλος Αυγούστου ανεμπόδιστα».
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, «δεν θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Όλοι θα εξυπηρετηθούν. Στις επόμενες περίπου 10 με 15 ημέρες η πλατφόρμα αυτή θα είναι διαθέσιμη στο καταναλωτικό κοινό και θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί αλλά και να λάβει την απαραίτητη αυτή ενίσχυση λόγω των υψηλών πληθωριστικών πιέσεων που δυστυχώς υπάρχουν ακόμα στη χώρα».
Μιλώντας για τη νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την ενίσχυση των νοικοκυριών, το λεγόμενο «καλάθι της Σαρακοστής» διευκρίνισε ότι θα ανακοινωθεί την επόμενη βδομάδα προκειμένου να εφαρμοστεί την Τετάρτη πριν από την Καθαρά Δευτέρα.