Εργαζόμενοι ΕΛΠΕ: Οι προτάσεις τους για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου στη Θεσσαλονίκη! (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ)

Ολα όσα είπαν για τις επενδύσεις αλλά και την περίπτωση της ιδιωτικοποίησης

Ολα όσα είπαν για τις επενδύσεις αλλά και την περίπτωση της ιδιωτικοποίησης

Τις θέσεις και τις προτάσεις τους σχετικά με την αναβάθμιση του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, ανέπτυξε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΠΣΕΕΠ). Οπως χαρακτηριστικά τόνισαν, αυτές αφορούν προτάσεις ύψους που φθάνει το 1 δισ. Ευρώ και έχουν ως στόχο την αναβάθμιση, την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, την ενέργεια του μέλλοντος αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Τις προτάσεις τους για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) στη Θεσσαλονίκη κατέθεσαν ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ, Παναγιώτης Οφθαλμίδης, ο αντιπρόεδρος, Θεόδωρος Κεμανετζής και ο γενικός γραμματέας Κώστας Παπαγιαννόπουλος.

Οπως τόνισε και ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ στην κάμερα του Life-Events.gr, Παναγιώτης Οφθαλμίδης, στόχος της συνέντευξης Τύπου ήταν να αναδειχθεί ο γεωστρατηγικός και γεωπολογιτικός ρόλος του διυλιστηρίου της Θεσσαλονίκης.

Δείτε τι δήλωσαν στην κάμερα του Life-Events.gr o πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ, Παναγιώτης Οφθαλμίδης και ο Γενικός Γραμματέας, Κώστας Παπαγιαννόπουλος.

Παράλληλα, ο κ. Οφθαλμίδης τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, πως ήρθε η ώρα, μετά και τις μεγάλες επενδύσεις σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα, να γίνει αναβάθμιση και στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης.

“Προτείνουμε διϋλιστική αναβάθμιση του εργοστασίου Θεσσαλονίκης, κατασκευή μονάδας προπυλενίου, μονάδα βιοντίζελ, μονάδες ΑΠΕ, επαναλειτουργία του αγωγού μεταφοράς καυσίμων Θεσσαλονίκη- Σκόπια, με τον καθαρισμό του αγωγού, δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, αύξηση παραγωγικότητας του εργοστασίου πολυπροπυλενίου και αύξηση της δυναμικότητας της μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων” είπε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα για την επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων, ο πρόεδρος του ΠΣΕΕΠ, επισήμανε: “Πρέπει να γίνει διακρατική συμφωνία με τη κυβέρνηση της γειτονικής χώρας. Με τις δεξαμενές που διαθέτει η ΟΚΤΑ στα Σκόπια, τα ΕΛΠΕ θα μπορούν να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε άλλες βαλκανικές αγορές”.

Οι προαναφερόμενοι, όπως και ο μηχανικός και στέλεχος των ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μέλος στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, επισήμαναν ότι αρχές του 2020, δίπλα στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, θα γίνει επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 826 ΜW. Η επένδυση αυτή είναι της ELPEDISON και όχι ευθέως των ΕΛΠΕ, όπως υπενθύμισαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, με τον κ. Παπακωνσταντίνου να επισημαίνει δε ότι στο νέο 5ετές επενδυτικό σχέδιο του ομίλου, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, “ η Θεσσαλονίκη είναι σχεδόν ανύπαρκτη”.

Τι συμβαίνει με την ιδιωτικοποίηση;

“Η θέση μας είναι διαχρονικά η ίδια, δεν αλλάζει. Θεωρούμε ότι το δημόσιο δεν πρέπει να κάνει περαιτέρω ιδιωτικοποιήσεις γιατί ιδιωτικοποιημένοι είμαστε εδώ και πολλά χρόνια, το 65% είναι ήδη σε ιδιώτες” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Οφθαλμίδης, επισημαίνοντας “θέση μας είναι να επιστραφεί στο ελληνικό δημόσιο το μετοχικό πακέτο που έχει το ΤΑΙΠΕΔ”.

Ανέφερε μάλιστα τι έγινε σε συνάντησή με τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφο: “Μας δήλωσε ότι οδηγίες σχετικά με την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ αναμένεται να δοθούν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Μέχρι τώρα, έχουν εκφραστεί μόνο προθέσεις”.

Ο ίδιος έκανε και την εκτίμησή του, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει εγκλωβιστεί μεταξύ της μνημονιακής υποχρέωσης και, τη δήλωση της Paneuropean του ομίλου Λάτσης, ότι δεν σκοπεύει να πωλήσει από το μερίδιο που ελέγχει.

Και κατέληξε: “Δεν θα μείνουμε απαθείς σε περίπτωση νέου διαγωνισμού. Έχουμε κάνει ήδη επαφές με κόμματα και βουλευτές, όπως και με τον πρόεδρο της Βουλής κ. Τασούλα. Θα ήταν πράξη εσχάτης προδοσίας η πώληση μεριδίου των ΕΛΠΕ”.