Γαλλία: Ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας τοποθετήθηκαν πάνω από το βήμα της Εθνοσυνέλευσης (ΒΙΝΤΕΟ)

Γαλλία

Το φημισμένο έργο του Ραφαήλ “Σχολή των Αθηνών” κοσμεί πλέον την Εθνοσυνέλευση

Γαλλία: Υπό το βλέμμα του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα θα γίνονται πλέον οι συζητήσεις και θα λαμβάνονται οι αποφάσεις στην γαλλική Εθνοσυνέλευση.

Η Γαλλία αποφάσισε ακριβώς πάνω από τον πρόεδρο και το βήμα των ομιλητών να τοποθετήσει μια πελώρια ταπετσαρία με το φημισμένο έργο του Ραφαήλ “Σχολή των Αθηνών” που αποτελεί ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος.

Η εκδήλωση έγινε παρουσία των αντιπροσώπων σε μια ξεχωριστή τελετή.

«Η Σχολή των Αθηνών» δημιουργήθηκε μεταξύ των ετών 1510 και 1511, όταν ο διάσημος καλλιτέχνης Ραφαήλ προσλήφθηκε για να διακοσμήσει με τοιχογραφίες τις μετέπειτα γνωστές ως «Αίθουσες του Ραφαήλ» στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανού.

Ο τίτλος «Η Σχολή των Αθηνών» δεν δόθηκε από τον Ραφαήλ, και το θέμα της τοιχογραφίας είναι στην πραγματικότητα «Η Φιλοσοφία», ή τουλάχιστον «Η αρχαία ελληνική φιλοσοφία» αφού πάνω από την τοιχογραφία ο Ραφαήλ σημείωσε με δύο λέξεις «Causarum Cognitio», «Να γνωρίζεις τις αιτίες», φιλοσοφικό συμπέρασμα μελέτης των έργων του Αριστοτέλη, «Μεταφυσικά» και «Φυσικά».

Ο Αριστοτέλης φαίνεται να είναι το κεντρικό πρόσωπο στη τοιχογραφία. Το έργο περιλαμβάνει ρωμαϊκά στοιχεία, αλλά συνάμα έχει ένα γενικό ημικυκλικό καθορισμό, έχοντας τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη στο κέντρο, με όλα τα άλλα να περιφέρονται γύρω από αυτούς. Ένα σύστημα που θα μπορούσε κάποιος να υπαινιχθεί πώς παραπέμπει στην Πυθαγόρεια Μονάδα, και πως ο Ραφαήλ ζωγράφισε την τοιχογραφία με ένα αρχαιοελληνικό σύστημα.

Εικάζεται πως κάθε μεγάλος φιλόσοφος είναι στον πίνακα, αλλά η αναγνώριση όλων τους είναι αδύνατη, για δύο λόγους: αφενός γιατί ο Ραφαήλ δεν άφησε καμία περιγραφή των προσώπων που σχεδίασε, και αφετέρου διότι και ο ίδιος σχεδίασε ορισμένους από τους φιλοσόφους όπως τους φανταζόταν. Γνωρίζουμε σίγουρα πώς στο κέντρο της τοιχογραφίας παριστάνεται ο Πλάτωνας στα αριστερά να δείχνει με το χέρι του προς τον ουρανό και ο Αριστοτέλης διαφωνώντας με το δεξί του χέρι να δείχνει προς την γη. Ο Πλάτων κρατάει το έργο του «Τίμαιος» ενώ ο Αριστοτέλης κρατάει το δικό του έργο «Ηθικά Νικομάχεια». Από εκεί και πέρα​​, διάφοροι μελετητές εκφράζουν διαφορετικές απόψεις ως προς το ποιοι είναι οι εικονιζόμενοι.

Οι εικονιζόμενοι που φέρεται, όχι με απόλυτη σιγουριά, πως βρίσκονται στην τοιχογραφία του Ραφαήλ:

Ζήνων ο Κιτιεύς
Επίκουρος
Φρειδερίκος Β΄ Γκοντζάγκα(;)
Αναξίμανδρος ή Εμπεδοκλής;
Αβερρόης
Πυθαγόρας
Αλκιβιάδης ή ο Αλέξανδρος ο Μέγας;
Αντισθένης ή ο Ξενοφών;
Υπατία (Ραφαήλ)
Αισχίνης ή ο Ξενοφών;
Παρμενίδης;
Σωκράτης
Ηράκλειτος (Μιχαήλ Άγγελος)
Πλάτων (Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
Αριστοτέλης
Διογένης της Σινώπης
Πλωτίνος
Ευκλείδης ή Αρχιμήδης (Ντονάτο Μπραμάντε)
Ζωροάστρης
Κλαύδιος Πτολεμαίος;
Πρωτογένης
Απελλής

Πληροφορίες για την τοιχογραφία: wikipedia

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *