Σχολές Οδηγών: Η αιφνιδιαστική επανεκκίνηση και τα προβλήματα στον κλάδο

Θεσσαλονίκη

Τι αναφέρει στο Thes.gr o γενικός γραμματέας του σωματείου εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών Θεσσαλονίκης “Λευκός Πύργος”, Απόστολος Κωνσταντινάκης

Για την αιφνιδιαστική επανεκκίνηση λίγο πριν το Πάσχα και τις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν εν μέσω πανδημίας οι σχολές οδηγών μιλά στο Thes.gr o γενικός γραμματέας του σωματείου εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών Θεσσαλονίκης “Λευκός Πύργος”, Απόστολος Κωνσταντινάκης.

Οπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντινάκης η ενίσχυση για τις σχολές οδηγών είναι επιτακτική καθώς στον κλάδο προβλήματα υπήρχαν και πριν την πανδημία.

Σύντομο ιστορικό και η εικόνα που επικρατεί σήμερα

“Στις 2 Νοεμβρίου μπήκαμε σε αναστολή. Σταμάτησαν και οι θεωρητικές και οι πρακτικές εξατάσεις. Μετά από ένα μήνα περίπου δόθηκε η δυνατότητα από το αρμόδιο υπουργείο να γίνονται εξετάσεις (θεωρητικές και πρακτικές) όπως και θεωρητικά μαθήματα για τις κατηγορίες Γ και Δ ΠΕΙ (Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας) για τα επαγγελματικά οχήματα. Παρόλα αυτά σε πολλές περιφέρειες με την κάλυψη της ομοσπονδίας των εξεταστών δεν διεξάγονταν οι εξετάσεις. Κάποια στιγμή ξεκίνησαν και στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης οι εξετάσεις μόνο για τα λεωφορεία. Την προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησαν τα μηχανάκια και ακολούθησαν τα επιβατικά οχήματα. Αυτό το διάστημα οι εξετάσεις διεξάγονται σε όλες οι κατηγορίες” αναφέρει στο Thes.gr o γενικός γραμματέας του σωματείου εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών Θεσσαλονίκης “Λευκός Πύργος”, Απόστολος Κωνσταντινάκης.

Πού εντοπίζονται τα προβλήματα στις σχολές οδηγών

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι θεωρητικές εξετάσεις δεν έχουν ξεκινήσει σε ότι αφορά τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα. Για αυτές τις δύο κατηγορίες υπάρχουν μόνο πρακτικές εξετάσεις οδήγησης.

“Επίσης πρόβλημα υπάρχει στους εξεταστές και γενικότερα στην υποστελέχωση των υπηρεσιών λόγω των μέτρων για την πανδημία συνυπολογίζοντας το δεδομένο της τηλεργασίας. Ωστόσο αισιοδοξούμε για την συνέχεια” συμπληρώνει ο γενικός γραμματέας.

Το αιφνιδιαστικό άνοιγμα

“Αιφνιδιαστήκαμε! Μας άνοιξαν ξαφνικά” σχολιάζει στο Thes.gr ο κ. Κωνσταντινάκης και συνεχίζει: “Δεν περιμέναμε ως κλάδος να γίνει επανεκκίνηση λίγες μέρες πριν το Πάσχα. Ήμασταν απροετοίμαστοι για κάτι τέτοιο, χρειαζόμασταν χρόνο για να μπορέσουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Φανταστείτε ότι ήταν ήδη προγραμματισμένες θεωρητικές εξετάσεις μέχρι τον Ιανουάριο και οι πρακτικές ήταν ήδη δρομολογημένες σε κάθε σχολή. Οπότε ήταν δύσκολο να καλύψουμε το κενό λειτουργίας που υπήρξε. Νομίζω πως πλέον αρχίζουμε και βρίσκουμε τα πατήματά μας”.

Στο ερώτημα για το αν υπήρξαν διαμαρτυρίες από πλευράς υποψήφιων οδηγών, ο κ. Κωνσταντινάκης απαντά: “Υπήρξαν υποψήφιοι οδηγοί που μας εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους καθώς είτε η διαδικασία έμεινε στη μέση είτε δεν πρόλαβε καν να αρχίσει. Οι μαθητές θεωρούσαν, όπως άλλωστε κι εμείς ως επαγγελματίες, πως ήταν άδικο το γεγονός ότι δεν ανοίξαμε νωρίτερα ως κλάδος. Παραδείγματος χάριν, δεν μπορεί να επιτρέπονταν 3 άγνωστα άτομα μέσα σε ένα ταξί να κυκλοφορούν κανονικά ενώ εμείς όχι, με τα εκπαιδευτικά οχήματα που όλοι μεταξύ μας γνωριζόμαστε. Επιπρόσθετα, θα γίνονταν εύκολη και η ιχνηλάτηση σε περίπτωση κρούσματος. Είχαμε τη διάθεση από νωρίς ως κλάδος να ξεκινήσουμε, προτείνοντας μάλιστα τη χρήση διπλής μάσκας όμως δεν υπήρχε η ίδια διάθεση από τους αρμόδιους”.

Οι σχολές οδηγών προσμένουν ενίσχυση με εφάπαξ πόσα

“Το κόστος μιας τέτοιας επιχείρησης είναι πολύ μεγάλο” εξηγεί ο γενικός γραμματέας.

“Τα τελευταία 5 χρόνια ο κλάδος είχε πολλά προβλήματα, οικονομικής φύσης κυρίως, από την άποψη ότι υπήρχαν μεγάλα διαστήματα με απεργίες από τους εξεταστές οπότε δεν υπήρχαν εξετάσεις. Αυτό μεταφράζεται σε μείωση των εσόδων των σχολών, έχοντας ως συνέπεια να μη μπορούμε να πάρουμε τις επιστρεπτέες προκαταβολές καθώς δε φαινόταν η μείωση του τζίρου. Για αυτό το λόγο από τις επιστρεπτέες που μοιράστηκαν συνολικά επτά φορές, πολλοί συνάδελφοι πήραν μόνο δύο με τρεις φορές. Υπήρχε πρόβλημα επιβίωσης.

Η κυβέρνηση αν και αναγνώρισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζαμε δεν προχώρησε σε κάποια ενίσχυση ενώ ήταν γνωστά τα βαριά λειτουργικά μας έξοδα (τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια ενός εκπαιδευτικού φορτηγού)”.

Ο κ. Κωνσταντινάκης αναφέρει επιπλέον πως υπάρχουν και συνάδελφοί του, που δεν άνοιξαν καν τις σχολές τους, ενώ μάλιστα ολοκληρώνοντας επισημαίνει πως ο κλάδος προσμένει κάποια ενίσχυση με εφάπαξ πόσο. “Έχουμε στείλει κως σωματείο αλλά και ως ομοσπονδία σχετικές επιστολές σε βουλευτές, όπως ακόμη και στο γραφείο του πρωθυπουργού” καταλήγει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Πηγή φωτογραφίας: Motionteam

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *