Σούπερ μάρκετ: Ερχεται νέο κύμα ακρίβειας σε βασικά προϊόντα

σούπερ μάρκετ ωράριο

Αυξάνονται οι τιμές στα τρόφιμα

Συνεχίζεται το μπαράζ αυξήσεων στις τιμές βασικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ που έχει ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου και οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι καθώς βλέπουν τον προϋπολογισμό τους να επιβαρύνεται.

Από τις αρχές του χρόνου εκατοντάδες βασικά προϊόντα των σούπερ μάρκετ έχουν ανατιμηθεί σε ποσοστό που ξεπερνά ακόμη και το 30%. Όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, πρόκειται για ένα παροδικό φαινόμενο, ενώ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος τονίζει ότι έχουν επιβληθεί και συνεχίζουν να επιβάλλονται υψηλά πρόστιμα σε επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται την κρίση της πανδημίας για να αποκομίσουν αδικαιολόγητα υψηλά κέρδη.

Αυτές τις ημέρες και περίπου μέχρι το τέλος Ιουλίου αναμένεται να ανατιμηθούν πολλά προϊόντα, όπως τα τυριά σε ποσοστό από 4% έως 23%, οι σαλάτες από 11% έως 16%, τα όσπρια από 3% έως 10%, τα βιολογικά δημητριακά από 6% έως 8%, το αλάτι 6%, οι φρέσκοι χυμοί 5%, το τσάι 4,5%, τα βούτυρα 4%, τα μπισκότα και οι φρυγανιές 3%, τα χαρτικά από 3,5% έως 6%, οι οδοντόκρεμες και τα σαμπουάν 3%, ο χαλβάς και το ταχίνι από 1,5% έως 7% και πολλά ακόμη είδη πρώτης ανάγκης.

Ήδη κάποιες από τις αυξήσεις έχουν περάσει στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων, ενώ οι περισσότερες θα γίνουν αντιληπτές από τους καταναλωτές το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για ανατιμήσεις που αφορούν ορισμένα προϊόντα από μεμονωμένες εταιρείες και όχι από το σύνολο των εταιρειών που τροφοδοτούν τα καταστήματα τροφίμων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρόκειται για ένα ακόμη χτύπημα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, που έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των καταναλωτών.

Το τελευταίο δίμηνο

Σημειώνεται ότι το τελευταίο δίμηνο έχουν σημειωθεί αυξήσεις στα χαρτικά 3,5%, στο ελαιόλαδο 15%-20%, στον καφέ 2,80%, στα σπορέλαια 14%, στη φυτίνη 14%, στα μπισκότα 3,3%-5%, στις σακούλες απορριμμάτων 5%, στα φίλτρα καφέ 4,5%, στο αλουμινόχαρτο 4,5%, στο σαπούνι 3%, στα αυγά 5%, στα μωρομάντιλα 6,5%, στα απορρυπαντικά πλυντηρίου 2,5%, στο ρύζι 11%-25%, στα κατεψυγμένα ψάρια 5%-8%, στα τυριά 3%, αλλά και σε πολλά ακόμη προϊόντα.

Παράλληλα, από τις αρχές του χρόνου έχουν καταγραφεί σημαντικές αυξήσεις, έως και κατά 33%, σε εκατοντάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως πλαστικά γάντια, ελαιόλαδο, βρεφικές πάνες, καφές εσπρέσο, κατεψυγμένες πίτσες, κατεψυγμένα λαχανικά και ψάρια, δημητριακά, ζυμαρικά, σπορέλαια, όσπρια, απορρυπαντικά, γιαούρτια, φέτα κ.ά.

Τι είπε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Αναγνωστόπουλος

Μιλώντας στην «R», ο νέος γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σ. Αναγνωστόπουλος επισημαίνει ότι παρατηρείται μια ήπια μεσοσταθμική μεταβολή των τιμών διαφόρων αγαθών στην αγορά. Ειδικότερα, όπως αποτυπώνεται και στη μηνιαία εκτίμηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ, προκύπτει μια μεσοσταθμική αύξηση των τιμών κατά 0,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 σε διατροφικά είδη και είδη ατομικής φροντίδας. Επίσης, όπως αναφέρει, σε ορισμένα αγαθά έχει παρατηρηθεί μια αύξηση τιμών που ξεπερνά το μεσοσταθμικό ποσοστό ανατιμήσεων και αυτές οι περιπτώσεις ελέγχονται προσεκτικά, προκειμένου να διευκρινιστεί αν αυτές οι αυξήσεις οφείλονται σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ή αν έχουν ως σκοπό την επίτευξη καταχρηστικού κέρδους.

Πηγή: enikos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *