Στα «άδυτα» του Μετρό της Θεσσαλονίκης (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ)

Αυτοψία του Life-Events.gr – Τι βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας Ακολουθήστε το Thes.gr στο Google News! Μοναδική θεματολογία με το κύρος του Thes.gr Είναι γεγονός πως το πολύπαθο έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης συνετέλεσε στη δυσπιστία των Θεσσαλονικέων με το «τι μέλλει γενέσθαι» καθώς και στη δυσφορία, όσον αφορά την εικόνα της πόλης. Δικαιολογημένα […]

Αυτοψία του Life-Events.gr – Τι βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας

Είναι γεγονός πως το πολύπαθο έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης συνετέλεσε στη δυσπιστία των Θεσσαλονικέων με το «τι μέλλει γενέσθαι» καθώς και στη δυσφορία, όσον αφορά την εικόνα της πόλης. Δικαιολογημένα φυσικά, με όλα όσα διαδραματίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια και οδήγησαν πολλές φορές σε παύση των εργασιών, αδιέξοδο και τέλμα.

Η επανέναρξή τους ωστόσο (σ.σ. των εργασιών) και η κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα από τη νέα διοίκηση, αναπτέρωσαν την αισιοδοξία για την ολοκλήρωση του έργου, συγκρατημένη μεν από την πλευρά του κόσμου, που προτιμά να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τις πράξεις και αποφεύγει να πιστεύει στα λόγια.

Με αφορμή τη δήλωση της διοίκησης της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» πως το έργο προχωράει απρόσκοπτα και πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το Life-Events.gr σας μεταφέρει αποκλειστικές εικόνες από δύο βασικά σημεία του έργου και την εξέλιξή τους, αφήνοντας τα συμπεράσματα σε εσάς.

Σταθμός Παπάφη – Οι υπόγειες σήραγγες
Καθημερινά περνούν από πάνω του χιλιάδες κόσμου, ενώ δίπλα στο Παπάφειο Ιδρυμα αντικρίζουν το εργοτάξιο του υπό κατασκευή σταθμού Παπάφειο, της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πόσοι από εσάς όμως γνωρίζεται πως ακριβώς από κάτω σας, στο 3ο επίπεδο από την επιφάνεια του εδάφους, έχουν κατασκευαστεί ήδη οι υπόγειες σήραγγες και οι αποβάθρες; Μάλιστα, έχουν ολοκληρωθεί κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τα έργα του πολιτικού μηχανικού, αυτό το διάστημα εκτελούνται εργασίες, όπως τις αποκαλούν, αρχιτεκτονικά τελειώματα (επιχρίσματα, τούβλα κτλ.) και θα ακολουθήσουν άμεσα ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες (καλώδια, υδραυλικά, σχάρες κτλ.).

Παράλληλα, ξεκίνησε η τοποθέτηση των κυλιόμενων σκαλών ενώ μέχρι το τέλος του μήνα θα ολοκληρωθούν και οι είσοδοι-έξοδοι του σταθμού. Να σημειώσουμε πως η στάση Παπάφη, που βρίσκεται όπως θα διαπιστώσετε, σε προχωρημένο στάδιο, έχει τρία επίπεδα από την επιφάνεια του εδάφους. Στο 1ο επίπεδο βρίσκονται τα εκδοτήρια, στο 2ο οι τεχνικοί χώροι και στο 3ο οι αποβάθρες και φυσικά οι σήραγγες που περνάει το μετρό.

Το επιβλητικό Αμαξοστάσιο
Πολύ κοντά στην τελική ολοκλήρωσή του βρίσκεται και το εντυπωσιακό Αμαξοστάσιο στην Πυλαία. Πρόκειται για τον χώρο που θα συγκεντρώνονται τα βαγόνια του Μετρό μετά το πέρας της βάρδιας τους ενώ εκεί θα βρίσκονται τα συνεργεία, τα βαφεία κτλ. καθώς επίσης τα γραφεία και όλα τα συναφή, που αφορούν το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Στην ουσία εδώ θα είναι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του αυτόματου, χωρίς μηχανοδηγούς συστήματος κι από εδώ θα διοικείται το έργο. Οπως θα δείτε, οι εικόνες είναι εντυπωσιακές και οι εργασίες προχωρούν σε γοργούς ρυθμούς. Το Αμαξοστάσιο εκτείνεται σε έκταση 50.000 τ.μ, ενώ έχει δομημένη επιφάνεια 120.000 τ.μ. Το επιβλητικό σύμπλεγμα κτιρίων συμπεριλαμβάνει μικτές κατασκευές και σιδερένια ζευκτά και γερανογέφυρες. Από την Πυλαία θα ξεκινούν και σε αυτήν θα καταλήγουν οι σήραγγες του Μετρό, που ήδη διαπερνούν την πόλη μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Στο παρακάτω βίντεο (α’ μέρος) θα δείτε το σταθμό Παπάφη και στη συνέχεια (β’ μέρος), το Αμαξοστάσιο