Το Sea Diamond συνεχίζει να ρυπαίνει, 14 χρόνια μετά το ναυάγιο!

Πλήγμα για το περιβάλλον

Σαν σήμερα, στις 5 Απριλίου του 2007 προσέκρουσε σε ξέρα και βυθίστηκε στην Καλντέρα το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond στο οποίο επέβαιναν συνολικά 1.554 επιβάτες και μέλη του πληρώματος.

Σώθηκαν όλοι εκτός από δύο Γάλλους επιβάτες -έναν πατέρα με την κόρη του- ενώ οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ναυαγίου απασχόλησαν έκτοτε πολλές φορές την επικαιρότητα. Παρόλα αυτά, 14 χρόνια μετά, το κουφάρι του πλοίου παραμένει στα νερά της Σαντορίνης και συνεχίζει να ρυπαίνει.

Παρά την έκδοση πορίσματος το 2019 σύμφωνα με το οποίο η μοναδική λύση για να απαλλαγεί η θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης από τα τοξικά απόβλητα είναι η ανέλκυση του ναυαγίου, το κουφάρι του πλοίου παραμένει εκεί.

Ο ομότιμος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Ευάγγελος Γιδαράκος μιλώντας σήμερα στο Ο3 της ΕΡΤ3 κάνει λόγο για το μεγαλύτερο περιβαλλοντολογικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα στον τομέα της θάλασσας και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το ενδεχόμενο ακόμη μεγαλύτερης καταστροφής σε περίπτωση επίδρασης κάποιου εξωγενούς παράγοντα (πχ ενός σεισμού). Σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ πιθανό η ρωγμή που έχει εντοπιστεί στο πλοίο να προχωρήσει κι έτσι το κουφάρι να σπάσει στα δύο εκλύοντας περισσότερα βαρέα και τοξικά μέταλλα.

Αυτά ακριβώς τα μέταλλα είναι που επιβαρύνουν τους δείκτες μέτρησης και ανησυχούν τους κατοίκους όπως εξηγεί ο εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών Λουκάς Λιγνός.

Καταλήγοντας πάντως ο κ. Γιδαράκος κάνει λόγο για εμπαιγμό από όλες τις πολιτικές ηγεσίες στη διάρκεια των ετών που πέρασαν από το ναυάγιο και επαναλαμβάνει ότι η ανέλκυση του πλοίου-η οποία σύμφωνα με τον ίδιο είναι εφικτή τεχνολογικά και δεν είναι απαγορευτική οικονομικά- είναι η μοναδική λύση στο πρόβλημα.

Αλλιώς το Sea Diamond θα συνεχίσει να ρυπαίνει για τα επόμενα 420 χρόνια από το βάθος των 140 μέτρων όπου βρίσκεται το βυθό της Καλντέρας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *