ΠΑΟΚ: Στόχος η Νέα Τούμπα να είναι έτοιμη το 2026 (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ)

ΠΑΟΚ

Σημαντική ημέρα για τον Δικέφαλο

Πριν από λίγο ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου ενημέρωσης για τις δύο εταιρίες που θα αναλάβουν το έργο της ανέγερσης του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ. Οι δύο εταιρίες είναι οι «Populous» και «Salfo».

Τονίσθηκε ότι η σημερινή ημέρα (21/6) είναι ιστορική καθώς γίνεται το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ανέγερσης της Νέας Τούμπας με την υπογραφή των συμβάσεων, η οποία στόχος είναι να είναι έτοιμη το 2026.

Επιπλέον, ξεκαθαρίστηκε από όλους τους εκπροσώπους ότι μια από τις βασικές προϋποθέσεις είναι το νέο γήπεδο να αποτυπώνει την ιστορία του συλλόγου και να έχει την ατμόσφαιρα και το πάθος του λαού της ομάδας και ταυτόχρονα, να δίνει τη δυνατότητα χρήσης των εγκαταστάσεων του σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Αρχικά, μίλησε ο αντιπρόεδρος του συλλόγου, Μάκης Γκαγκάτσης, τονίζοντας ότι: «Είναι μια από τις πιο ιστορικές μέρες στην ιστορία του ΠΑΟΚ. Την περιμέναμε καιρό. Μια μέρα που θα μνημονεύεται για χρόνια καθώς σήμερα μπαίνουν οι υπογραφές και γίνεται το πρώτο βήμα. Χωρίς τον ευεργέτη, Ιβάν Σαββίδη, δεν θα υπήρχε. Η επιμονή, η δύναμη και το όραμα του μας οδήγησε σε αυτή τη στιγμή. Είμαστε στην αρχή, έχουμε μπροστά μας έναν γολγοθά. Η υπογραφή των συμβάσεων είναι ιστορική καθώς είναι το πρώτο βήμα για την έναρξη της Νέας Τούμπας».

ΠΑΟΚ

Μετά ο λόγος δόθηκε στους Δημογιάννη και Μουτσάκη ανέλυσαν το σκεπτικό που επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες εταιρείες, τα κριτήρια δημιουργίας του νέου γηπέδου.

Δημήτρης Μουτσάκης: «Είναι μια σημαντική μέρα. Μετά την υπογραφή του προεδρικού διατάγματος, σήμερα το έργο έχει μελετητή. Πρόκειται για ένα σχήμα πολλών εταιρειών με επικεφαλής τη Salfo και αρχιτέκτονα την εταιρεια Populous. Ο διαγωνισμός κράτησε πολλούς μήνες και είμαστε χαρούμενοι που θα συνεργαστούμε με τις εταιρείες αυτές. Η οικογένεια του ΠΑΟΚ θα πρέπει να είναι χαρούμενη καθώς το έργο. Χθες κάναμε το πρώτο μιτινγκ για την έναρξη των εργασιών.

Στο προσεχές διάστημα θα παραλάβουμε τρεις προτάσεις των μελετητών, θα τις αξιολογήσουμε εμείς και ίσως και το κοινό της πόλης και τους φιλάθλους του ΠΑΟΚ. Αφού επιλέξουμε την καλύτερη και την πιο σωστή πρόταση, θα προχωρήσουμε στην ωρίμανση του πρότζεκτ που θα μας πάρει τέσσερις μήνες ακόμη. Το καλοκαίρι του 2023 θα είναι έτοιμη η οικοδομική άδεια. Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας και της κατεδάφισης θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση του έργου. Το έργο εχει σημασία γιατί θα αναζωογονήσει την ευρύτερη περιοχή της Τούμπας, θα δώσει ζωή στο σημείο που είναι κορεσμένο».

Γιάννης Δημογιάννης: «Αυτό ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια όταν σε μια σύσκεψη με τον Ιβάν Σαββίδη αναλύσαμε τα δεδομένα και αποφασίσαμε ότι εδώ θα πρέπει να γίνει η Νέα Τούμπα. Έκτοτε, άρχισε ένας αγώνας για τα επιμέρους. Καταφέραμε να εξασφαλίσουμε επιπλέον έκταση, κάναμε το χωρικό σχέδιο και το καταθέσαμε, περάσαμε τους απαραίτητους ελέγχους και φτάσαμε στο προεδρικό διάταγμα.

Η Νέα Τούμπα δεν είναι μόνο αυτό το κομμάτι. Για τον οργανισμό ΠΑΟΚ, το νέο γήπεδο έχει και άλλες παραμέτρους. Ο χώρος που θα αγωνίζεται η ομάδα μέχρι να φτιαχτεί το νέο γήπεδο, η αναζήτηση χώρων και επέκταση προπονητικού χώρου. Εκτός από το γήπεδο, ο οργανισμός πρέπει να επιλύσει κάποια θέματα. Άμεσα θα πρέπει να συντάξουμε ένα μνημόνιο με το Δήμο Θεσσαλονίκης για να διαμορφώσουμε τις λειτουργίες πέριξ του γηπέδου, τη μεθοδολογία αρχαιολογικά ευρήματα και θα συνεχίσουμε την εντατική συνεργασία με Περιφέρεια, Δήμο και Κυβέρνηση για να μπορούμε να επιλύσουμε κάθε τυχόν πρόβλημα. Όλοι ήταν αρωγοί στην προσπάθεια. Στόχος είναι το 2026 να είναι έτοιμο».

Έπειτα, οι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να κάνουν τις ερωτήσεις τους:

Για το πότε θα είναι έτοιμη η οικονομική άδεια: «Μέσα σε ένα εξάμηνο θα είναι έτοιμη. Μέσα στο καλοκαίρι του 2023».

Για τις προτάσεις των μελετητών και τα κριτήρια επιλογής: «Η επιλογή έγινε με πολλά κριτήρια. Και τα άλλα σχήματα ήταν αξόλογα αλλά καταλήξαμε ότι η βέλτιστη προσφορά ήταν αυτή των δύο αυτών εταιρειών.Δόθηκαν ξεκάθαρες κατευθύνσεις για το πώς θα πρέπει να κινηθουν οι μελετητές. Υπάρχουν τρεις κατευθυντήριες γραμμές. Η πρώτη είναι η πλήρης εφαρμογής κανόνων με Ομοσπονδία που αφορούν την ασφάλεια των πολιτών, η δεύτερη είναι ότι στο νέο γήπεδο θα πρέπει να μεταφερθεί η ατμόσφαιρα του υφιστάμενου γηπέδου και η τρίτη να λειτουργεί η εμπορική σημασία του γηπέδου. Ο ευρύτερος χώρος αφορά όλους τους πολίτες της πόλης και θέλουμε να κάνουμε έναν αξιόλογο χώρο. Θέλουμε να κάνουμε ένα χώρο που θα δώσει βιωσιμότητα στην περιοχή».

Για το ποια θα είναι η χωρητικότητα: «Δεν μπορούμε να πούμε για τη χωρητικότητα. Θα προκύψει από τον τελικό σχεδιασμό. Παλινδρομούμε για 35.000. Θα προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη και βέλτιστη χωρητικότητα».

Για το κόστος: «Υπάρχουν δυσκολίες και είναι απαιτητικό έργο. Αν δεν δω τα σχέδια, δεν μπορώ να μιλήσω για το κόστος. Μπορεί να είναι 30 με 40% πιο πάνω με βάση την τωρινή πραγματικότητα. Ας περιμένουμε λίγο ακόμη. Για τη χρηματοδότηση θα κοιτάξουμε όλες τις πιθανές πλευρές».

Διαβάστε επίσης
ΠΑΟΚ: Δέκα χρόνια με τον Ιβάν Σαββίδη στο τιμόνι της ομάδας

Για το αν θα μπουν σε συζητήσεις με τον κ. Αυγενάκη: «Δεν θα συζητήσουμε με τον κ. Αυγενάκη».

Για το αν θα συνδυαστεί η κατασκευή νέου γηπέδου και ο πρωταθλητισμός: «Φυσικά! Θα συνεχίσει να κάνει πρωταθλητισμό όπως κάνει την τελευταία 10ετία».

Για το πόσο δύσκολο είναι να γίνει: «Είχαν εξεταστεί πολλά σενάρια. Αποφασίσαμε να γίνει εδώ. Γήπεδα που εντάσσονται στον αστικό ιστό είναι βιώσιμα. Η επιλογή της Τούμπας είναι η καλύτερη για τον ΠΑΟΚ και την πόλη».

Για τις μελέτες για το περιβάλλοντα χώρο και τη χρηματοδότηση τους: «Οι μελέτες θα γίνουν από εμάς ώστε να διασφαλιστεί η ολιστικότητα του σχεδίου. Οι μελέτες θα δοθούν για έγκριση στον Δήμο, μετά στην Περιφέρεια και από εκεί και πέρα θα ενταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα. Αυτοί αναλαμβάνουν την εκτέλεση».

Για τις καθυσστερήσεις: «Το προεδρικό δάταγμα ολοκλήρωσε ένα κύκλο. Η πορεία είναι ακόμη μακρά. Το σημαντικότερο είναι η περιβαλλοντική αδειότητηση. Έχει εγκριθεί αλλά χρειάζονται να κατατεθούν οι εξειδικεύσεις. Καλούμε το Δήμο, την Περιφέρεια και την Κυβέρνηση να επιταχύνει και αυτή τη διαδικασία».

Τελευταίοι μίλησαν οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών που θα αναλάβουν την ανέγερση του νέου γηπέδου. Ο εκπρόσωπος της Salfo, Γιάννης Φωτεινός, και ο project creator της Populous, Νικ Rέινολς, ανέλυσαν το τεχνικό κομμάτι του έργου.

ΠΑΟΚ

Ο κ. Φωτεινός αφού έκανε μια αναδρομή στην πορεία και τα έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία Salfo υποστήριξε: «Αισθάνομαι συγκινημένος και περήφανος που είμαι εδώ με τον ΠΑΟΚ. Από την πρώτη φορά που επισκέφθηκα το γήπεδο και χωρίς να είμαι ΠΑΟΚτσής αισθάνθηκα μια ανατριχίλα. Οι μνήμες που ξυπνούν σε κάποιον που δεν είναι από τη Θεσσαλονίκη και μπορεί να καταλάβει το σφυγμό του γηπέδου και της πόλης ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα.

Η εταιρεία SALFO & Συνεργάτες Α.Ε. – Σύμβουλοι Διαχείρισης & Τεχνικών Έργων, ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1994 από μηχανικούς αλλά και επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων με μακρόχρονη εμπειρία στον τομέα παροχής υπηρεσιών συμβούλου τεχνικών έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η ίδρυσή της πραγματοποιήθηκε για να καλύψει ένα μεγάλο κενό της Ελληνικής αγοράς στον Τομέα Διαχείρισης Έργων και Διαχείρισης Κατασκευής (Project και Construction Management), εν όψει των μεγάλων έργων υποδομής της δεκαετίας του 2000. H εταιρία δραστηριοποιήθηκε στα πιο εμβληματικά έργα υποδομής στην Ελλάδα όπως η Εγνατία Οδός, η Ολυμπία Οδός, η Εθνική Οδός Ε65, η Ιόνια Οδός κ.λπ.

Η διεθνής παρουσία της ξεκίνησε το 2006, μέσω της ίδρυσης του πρώτου υποκαταστήματός της στο Abu Dhabi των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και στη συνέχεια επεκτάθηκε, με την ίδρυση υποκαταστημάτων στην υπόλοιπη Μέση Ανατολή (Qatar, Ομάν, Dubai καθώς και της θυγατρικής εταιρείας SALFO Saudi στη Σαουδική Αραβία.

Αυτά τα 14 χρόνια, η εταιρεία έχει διαχειριστεί πολύ σημαντικά έργα στην περιοχή της Μέσης Ανατολής όπως το Vendome mall, το Education City Stadium στη Ντόχα του Καταρ, Al Reem Island Development, The Corniche Mixed Use Development (Nation Towers), Ghantoot Bridges, South Shamka Infrastructure Project, Eco Point Saadiyat Development, Khalifa Port Industrial Zone Infrastructure project στα ΗΑΕ, the North/South Extensions to Ras Abu Abboud Road Project & NDIA project στο Καταρ, το πρόγραμμα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Σαουδικής Αραβίας κ.α.

Οι κυριότερες υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία περιλαμβάνουν τα εξής:

• Διαχείριση Έργου και Κατασευής (Project &Construction Management)

• Διαχείριση και Εκπόνηση Μελετών ιδιωτικών και δημοσίων έργων κυρίως κτηριακών και υποδομών.

• Διασφάλιση Ποιότητας & Ποιοτικό Έλεγχο (QA/QC).

• Λειτουργία και Συντήρηση Έργων Υποδομής. • Ανάπτυξη και Λειτουργία Συστημάτων Διαχείρισης Πληροφοριών.

• Τεχνική Υποστήριξη σχημάτων που συμμετέχουν σε έργα με Συμβάσεις Παραχώρησης και Συμπράξεις Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Η παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας χωρίς υπερβάσεις Χρονοδιαγραμμάτων και Προϋπολογισμών σε συνάρτηση με τις απαιτήσεις του Πελάτη αποτελεί το βασικό συστατικό της πολιτικής της εταιρείας.

Όταν κληθήκαμε να καταθέσουμε την πρόταση μας, σκεφτόμουν ποιος θα ήταν ο καλύτερος συνδυασμός. Δηλαδη να βρούμε την καλύτερη εταιρεία που εξειδικεύεται σε γήπεδα μεγάλα, την Populous, και να φτιάξουμε ένα ελληνικό σχήμα με γραφεία που έχουν εμπειρία και έχουν δουλέψει σε αντίστοιχα στάδια. Αυτή ήταν η σκέψη. Η εταιρεία καλύπτει τη διαδρομή από την ωρίμανση μέχρι την παράδοση στον πελάτη. Θα εκτελέσουμε με αγάπη και σεβασμό προς τον πελάτη και τον κόσμο της Θεσσαλονίκης ένα τοπόσημο για την πόλη της πόλης.

Το αξίζει η ιστορία του ΠΑΟΚ και της Θεσσαλονίκης. Μπορεί να δημιουργηθεί μια δυναμική για την περιοχή. Θα προσπαθήσουμε το συναίσθημα και την ενέργεια του γηπέδου να το ενσωματώσουμε στην προμελέτη και οριστική μελέτη ώστε να δέσει με τη γειτονιά και την ιστορία του ΠΑΟΚ και της Θεσσαλονίκης. Να είναι ένα έργο που θα είναι περήφανη όλη η Ελλάδα. Ευχαριστώ τη διοίκηση του ΠΑΟΚ για την εμπιστοσύνη».

ΠΑΟΚ

Πηγή: metrosport.gr