Σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δεσμεύτηκε πως το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον προσεχή Νοέμβριο και ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για την ακριβή ημερομηνία παράδοσης.
Ειδικότερα, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή Συνδέσεις ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι «θα παραδοθούν οι 13 σταθμοί και οι συρμοί τον Νοέμβριο του 2024 και οι επεκτάσεις προς την Καλαμαριά, + 5 σταθμοί, το δεύτερο εξάμηνο του 2025». «Το επόμενο χρονικό διάστημα, μέχρι τη ΔΕΘ θα υπάρχουν και ακριβείς ανακοινώσεις της ημερομηνίας», αποκάλυψε ο κ. Σταϊκούρας.
Ερωτηθείς για την πορεία του Flyover o κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Χθες είχαμε μια σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την επίσκεψή μας για τα εγκαίνια του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων, για την πορεία του Fly Over το συντονιστικό δηλαδή, για να δούμε πως μπορούμε να περιορίσουμε τις πράγματι υπαρκτές και αναμενόμενες δυσμενείς συνέπειες στην καθημερινότητα των συμπατριωτών μας.
Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία, τώρα για πρώτη φορά έχουν αποδοθεί τα μέτωπα, δουλεύουν όπως είπαν χαρακτηριστικά full speed, έχουν 200 εργαζόμενους και 50 βαρέα οχήματα, ο στόχος παραμένει ο ίδιος, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2027».
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στον ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν στους δρόμους 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. «Το ένα τρίτο του στόλου των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη είναι πλέον ηλεκτρικά.
Ο σταθμός φόρτισης που εγκαινιάσαμε χθες είναι για να φωτίζουν ταυτόχρονα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία», υπογράμμισε λέγοντας πως ο σταθμός φόρτισης που εγκαινιάστηκε χθες «είναι ένα έργο όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το μέλλον» ενώ σχολίασε πως εκεί ήταν ένα χωράφι και έγινε σταθμός φόρτισης.
Αναφερόμενος στην εισιτηριοδιαφυγή, είπε ότι «στην Θεσσαλονίκη, τρεις στους τέσσερις δεν πληρώνουν εισιτήριο. Στον ΟΑΣΘ, σε μια εταιρεία που είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης».
Αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο και τα δρομολόγια με τρένα, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε:
«Δεν ξεχάσαμε τα τρένα, απλά θέλω να σας πω, εκτός του τραγικού δυστυχήματος που αναφερθήκατε, μεταγενέστερα είχαμε κι άλλο πρόβλημα, τον Daniel. Το αν πάτε με το τρένο, εγώ πηγαίνω συχνά Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο, μετά τον Δομοκό δεν υπάρχει διπλή γραμμή, η μία γραμμή έχει φύγει εντελώς.
Αντιλαμβάνεστε συνεπώς ότι εκεί χρειάζονται να γίνουν παρεμβάσεις ύψους 463 εκατομμυρίων ευρώ, μισό δισεκ. οι ζημιές του Daniel μόνο στον σιδηρόδρομο.
Αφήνω έξω τα οδικά και τις γέφυρες που είναι 900 εκατομμύρια. Αυτές οι επιδιορθώσεις δεν γίνονται σε μια μέρα, μαζί με τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι γίνονται πολλά πράγματα στο τρένο. Έχουμε δώσει 25 εκατομμύρια για ισοπεδώσεις διαβάσεις. Για αυτό το σκοπό κάνουμε έναν καινούργιο οργανισμό. Πλέον στην Ελλάδα δεν θα έχουμε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, θα έχουμε έναν όμιλο, τον ΟΣΕ και τον ιδιώτη.
Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει καλύτερος συντονισμός. Έχουμε αναζητήσει πόρους από την Ευρώπη και βρίσκουμε, είμαι αισιόδοξος, για πρώτη φορά κάποια κονδύλια για επενδύσεις, άρα γίνονται πράγματα στον ΟΣΕ και οι πολίτες να εμπιστεύονται τον σιδηρόδρομο.
Ταξιδεύω συχνά και τα βαγόνια ειδικά προς τη Θεσσαλονίκη πολλές μέρες είναι γεμάτα. Το θέμα είναι ότι πρέπει να δουλέψουμε όλοι όσοι συμμετέχουμε στην αλυσίδα του μεταφορικού έργου, να αντιμετωπίσουμε τα υφιστάμενα προβλήματα»