Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης: Διπλό αφιέρωμα στη μουσική του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν

“Beethoven Intègrale” είναι ο τίτλος του διπλού αφιερώματος στη μουσική του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν για βιολοντσέλο και πιάνο, που θα παρουσιαστούν την επόμενη εβδομάδα στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ).

Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης: Συγκεκριμένα, την Δευτέρα 21 και την Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022, ώρα 20.30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη» του ΚΩΘ (Φράγκων 15) με ελεύθερη είσοδο, οι διακεκριμένοι σολίστ Δημήτρης Πάτρας (βιολοντσέλο) και Μαριλένα Λιακοπούλου (πιάνο) παρουσιάζουν τις 5 Σονάτες και τα 3 Σετ Παραλλαγών – δηλαδή όλη τη μουσική που έγραψε ο συνθέτης για αυτόν τον συνδυασμό.

Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης: Αναλυτικά, το πρόγραμμα έχει ως εξής:

1η ΣΥΝΑΥΛΙΑ

12 Παραλλαγές σε σολ μείζονα, πάνω σε ένα θέμα από τον Ιούδα Μακαβαίο του G. F. Handel, WoO 45
Σονάτα αρ. 1 σε φα μείζονα, έργο 5 αρ. 1
– Adagio sostenuto – Allegro
– Rondo: Allegro vivace
12 Παραλλαγές στο θέμα “Ein Mädchen oder Weibchen” από τον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart, έργο 66
Σονάτα αρ. 2 σε σολ ελάσσονα, έργο 5 αρ. 2
– Adagio sostenuto ed espressivo – Allegro molto più tosto presto
– Rondo: Allegro

2η ΣΥΝΑΥΛΙΑ

7 Παραλλαγές σε μι ύφεση μείζονα, πάνω στο θέμα “Bei Männern, welche Liebe fühlen” από τον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart, WoO 46
Σονάτα αρ. 4 σε ντο μείζονα, έργο 102 αρ. 1
– Andante – Allegro vivace
– Adagio – Tempo d’Andante – Allegro vivace
Σονάτα αρ. 5 σε ρε μείζονα, έργο 102 αρ. 2
– Allegro con brio
– Adagio con molto sentimento d’affetto – Attacca
– Allegro – Allegro fugato

Σονάτα αρ. 3 σε λα μείζονα, έργο 69
– Allegro, ma non tanto
– Scherzo: Allegro molto
– Adagio cantabile – Allegro vivace

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΤΡΑΣ, βιολοντσέλο
Ο Δημήτρης Πάτρας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές της γενιάς του. Αφού ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο βιολοντσέλο κοντά σε διακεκριμένους σολίστ και παιδαγωγούς όπως οι F.J. Sellheim (Ανόβερο, Γερμανία) και André Νavarra (Βιέννη, Αυστρία), ξεκίνησε την καριέρα του με εμφανίσεις στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Το ρεπερτόριό του καλύπτει ένα μεγάλο εύρος μουσικών δημιουργιών, από το μπαρόκ μέχρι τα τελευταία έργα των σημαντικότερων συνθετών της εποχής μας, μερικά από τα οποία έχουν γραφτεί ειδικά για τον ίδιο. Εκτός από τις πολυάριθμες εμφανίσεις του σε συναυλίες ατομικές, μουσικής δωματίου αλλά και ως σολίστ με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες, ο Δημήτρης Πάτρας έχει επίσης συμμετάσχει ως σολίστ βιολοντσέλου σε παραστάσεις σύγχρονου θεάτρου, σύγχρονου χορού και multimedia performances. Διετέλεσε επί δεκαπενταετία Α΄ Κορυφαίος σόλο βιολοντσελίστας στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα με τις εμφανίσεις, η αγάπη για την Τέχνη του τον οδήγησε στη διδασκαλία. Δίδαξε σε πολυάριθμα διεθνή master classes σε όλο τον κόσμο, είναι Υπεύθυνος Τμήματος Βιολοντσέλου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, και τα τελευταία δώδεκα χρόνια είναι Καθηγητής Βιολοντσέλου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Επιθυμώντας να αναδείξει τις ανεξάντλητες ηχητικές δυνατότητες έκφρασης του οργάνου, ίδρυσε το σύνολο βιολοντσέλων “Violoncellissimo”, το οποίο απαρτίζουν 30 και πλέον τσελίστες -όλοι τους απόφοιτοι της τάξης του- και για το οποίο ήδη έχουν γραφτεί έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών που παρουσιάζονται με μεγάλη επιτυχία.

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, πιάνο
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε πιάνο (τάξεις Νόρας Λουκίδου και Τζένης Σημηριώτη) στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Μετά την αποφοίτησή της συνέχισε δίπλα στον διεθνούς φήμης πιανίστα Bernard Ringeissen (Παρίσι) και στράφηκε ιδιαίτερα στην ερμηνεία της γαλλικής μουσικής. Εμφανίζεται συχνά σε σόλο ρεσιτάλ και ως σολίστ με ορχήστρες στις ελληνικές και ευρωπαϊκές σκηνές, ακολουθώντας παράλληλα μια πλούσια καριέρα στο χώρο της μουσικής δωματίου και συμπράττοντας με εξέχοντες καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Το ρεπερτόριο της καλύπτει μια ευρεία γκάμα έργων για σόλο πιάνο, κοντσέρτων και έργων μουσικής δωματίου. Είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο Θεσσαλονίκης. Από το 1991 κατέχει τη θέση της Α ́ Κορυφαίας στο πιάνο στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με τη μουσική σταδιοδρομία της, ακολούθησε νομικές σπουδές και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Δίκαιο της Τέχνης.

Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης: Συναυλία Covid Free

Οι θεατές εισέρχονται στον χώρο κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης: πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης, που εκδίδεται 30 μέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 90 ημέρες μετά από αυτόν, συνδυαστικά με αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργηθεί έλεγχος ταυτοπροσωπίας.

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή, που σαρώνεται ηλεκτρονικά στην είσοδο μέσω ειδικής εφαρμογής. Οι παραπάνω υποχρεώσεις περιλαμβάνουν και ανηλίκους, 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι θεατές 6 έως 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα. Τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής ζωντανών θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19. Υποχρεωτική η χρήση μάσκας.