Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης τιμά τον Μπετόβεν

Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης τιμά το μεγάλο συνθέτη Μπετόβεν με δυο αφιερώματα, με τη συνδρομή σπουδαίων καλλιτεχνών, γνωστών στη χώρα μας και στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα, στις 9 και 11 Μαρτίου 2020, το Κρατικό Ωδείο έχει την τιμή να φιλοξενεί τη διεθνούς φήμης πιανίστα, Μαρία Αστεριάδου και το σύζυγό της, βιολονίστα, Kurt Nikkanen, για masterclass και συναυλία.

Οι καλλιτέχνες θα προσφέρουν στους ενδιαφερόμενους στις 9 και 11 Μαρτίου, masterclass βιολιού με τον Kurt Nikkanen, πιάνου με τη Μαρία Αστεριάδου και μουσικής δωματίου.

Ο τίτλος του masterclass είναι:  «Ήχος και ενότητα» που αναφέρεται στο πώς βγάζουμε στο όργανο τον ήχο που προκαταβολικά έχουμε σχεδιάσει ότι θέλουμε να ακούσουμε; Με ποιο τρόπο σκεφτόμαστε την εξέλιξη των ήχων (νοτών, συγχορδιών,  διαστημάτων) και πώς συσχετίζονται μεταξύ τους για τη δημιουργία, μιας φράσης, ενότητας, και γενικότερα ολοκλήρου του έργου.
Πληροφορίες για το σεμινάριο στη Γραμματεία του ΚΩΘ, τηλ 2316009657

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020, ώρα 21.00 οι καλλιτέχνες θα δώσουν συναυλία με ελεύθερη είσοδο για όλους.

Το πρόγραμμά της συναυλίας αναλυτικά περιλαμβάνει:

Ludwig van Beethoven

Sonata No. 4 in A Minor, op. 23
1. Presto
2. Andante scherzoso, piu allegretto
3. Allegro molto

Sonata No. 5 in F Major, op.24
1. Allegro
2. Adagio molto espressivo
3. Scherzo: Allegro molto
4. Rondo: Allegro ma non troppo
Διάλειμμα

Sonata No. 9 in A Major, op.47 “Kreutzer”
1. Adagio sostenuto-Presto
2. Andante con variazioni
3. Presto

KURT NIKKANEN, βιολί.

Ο Αμερικανός βιολoνίστας Kurt Nikkanen είναι διεθνής σολίστ υψηλότατου επιπέδου. Γεννημένος στο Χάρτφορντ του Κοννέκτικατ, ξεκίνησε σπουδές βιολιού σε ηλικία τριών ετών, και συνέχισε με δασκάλους του τους Roman Totenberg και Jens Ellerman. Σε ηλικία δώδεκα ετών έκανε το ντεμπούτο του στο Carnegie Hall, παίζοντας με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της Νέας Υόρκης. Δύο χρόνια αργότερα προσκλήθηκε από τον Zubin Mehta για να εκτελέσει το Concerto No.1 του Paganini με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης για μια Συναυλία Νέων. Σπούδασε με τη Dorothy DeLay στη Σχολή Juilliard.

Ο κ. Nikkanen λαμβάνει τακτικά προσκλήσεις από κορυφαίες ορχήστρες και παρουσιαστές στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη και έχει περιοδεύσει στην Ιαπωνία και την Άπω Ανατολή. Έχει συνεργαστεί με πολλούς από τους πιο γνωστούς διευθυντές ορχήστρας του κόσμου, όπως οι Hirokami, Jarvi, Kreizberg, Fischer, Litton και Nelsons. Στη Βόρεια Αμερική έχει εμφανιστεί με τις συμφωνικές ορχήστρες του Ντάλας, του Σαιντ Λούις και του Ντιτρόιτ, την Ορχήστρα της Μινεσότα, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Σαν Φρανσίσκο, τη Φιλαρμονικήςτου Λος Άντζελες και την Ορχήστρα του Κλίβελαντ και στην Ευρώπη με τη Συμφωνική Ορχήστρα του BBC, τη Royal Philharmonic, τη BBC Philharmonic, τη Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, τη Rotterdam Philharmonic και τη Dresden Staatskapelle. Έχει εμφανιστεί επίσης με την Εθνική Ορχήστρα του Βελγίου, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Τρόντχαϊμ και την ορχήστρα RAI του Τορίνο, την Ορχήστρα της Γαλικίας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μπιλμπάο, τη Μαλαισιανή Φιλαρμονική Ορχήστρα και τη Σουηδική Ορχήστρα Δωματίου.

Ο Nikkanen έχει πραγματοποιήσει επιτυχημένες εμφανίσεις με εκτελέσεις του κονσέρτου του Ντβόρζακ με την Τσέχικη Φιλαρμονική Ορχήστρα και τον Vladimir Ashkenazy, τόσο στην Πράγα όσο και σε περιοδεία στις ΗΠΑ, με συναυλίες στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Με την Εθνική Ορχήστρα Δωματίου της Ουάσιγκτον, υπό την διεύθυνση του Piotr Gajewski, ο Kurt Nikkanen ηχογράφησε το κονσέρτο για βιολί του Steven R. Gerber, το οποίο γράφτηκε ειδικά για αυτόν, για την Koch International. Ο κ. Nikkanen ερμήνευσε σε παγκόσμια πρεμιέρα το Concerto Alla Madre του Mikko Heinio και στη συνέχεια το ηχογράφησε για τη Sony Classical με την Τουρκική Φιλαρμονική Ορχήστρα υπό τον Petri Sakari το οποίο κυκλοφόρησε το 2010 αποκομίζοντας διθυραμβικά σχόλια. Η ηχογράφηση του Κονσέρτου για βιολί του William Walton με τη New Haven Symphony κυκλοφόρησε από την εταιρεία Nimbus Alliance και περιελήφθη στην επιλογή “Critic’s Choice” του περιοδικού Gramophone για το 2010.

Τον Μάιο του 2010, ο Nikkanen έδωσε την πρεμιέρα του Κονσέρτου για Βιολί του Thomas Adès με τη New York City Ballet Orchestra (της οποίας είναι και εξάρχων βιολονίστας) αποσπώντας θερμούς επαίνους από τους New York Times για την «εξαιρετική» ερμηνεία του. Μερικά από τα σημαντικότερα γεγονότα της ερχόμενης σεζόν περιλαμβάνουν τη ερμηνεία του συνόλου των String Trios του Beethoven στο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Ελ Πάσο με τον τσελίστα Zuill Bailey και τον βιολιστή Scott Rawls. Ο κ. Nikkanen δίνει τακτικά συναυλίες με τη σύζυγό του, Μαρία Αστεριάδου, στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό.

ΜΑΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑΔΟΥ, Πιανίστα.

Η Ελληνίδα πιανίστα Μαρία Αστεριάδου, την οποία η εφημερίδα The New York Times χαρακτήρισε ως «καλλιτέχνιδα με έντονη προσωπικότητα, ιδιαίτερη δεξιοτεχνική άνεση και αυτοπεποίθηση καθώς και με μια βαθιά αντίληψη περί αισθητικής», είναι διακεκριμένη σολίστ, μουσικός δωματίου και παιδαγωγός. Καλλιτέχνης της Steinway, η Μαρία Αστεριάδου έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και ως σολίστ με ορχήστρα στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών σε Ηνωμένες Πολιτείες, Νότια Αμερική, Καναδά και Ευρώπη.

Έχει συνεργαστεί με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Μόσχας, την Academy of Saint Martin in the Fields, την Orpheus Chamber Orchestra, την Εθνική Συμφωνική της Κόστα Ρίκα, τη Stuttgart Kamerata, τη Φιλαρμονική του Λουξεμβούργου, την Ορχήστρα Δωματίου του Βουκουρεστίου, τη Φιλαρμονική του Ιασίου της Ρουμανίας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Adrian (Michigan), την Καναδική Ακαδημία Μουσικής Δωματίου, τη Louisiana Sinfonietta, την Καμεράτα των Φίλων της Μουσικής καθώς και με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Έχει επίσης εμφανιστεί στο WQXR στη Νέα Υόρκη και στο WRTI σε ραδιοφωνικούς σταθμούς της Φιλαδέλφειας. Η Μαρία Αστεριάδου έχει ηχογραφήσει όλα τα έργα μουσικής δωματίου για πιάνο και έγχορδα του Νίκο Σκαλκώτα με τον βιολονίστα Γιώργο Δεμερτζή και το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο για την εταιρεία BIS, λαμβάνοντας τα πιο εγκωμιαστικά σχόλια από το BBC και τα περιοδικά Gramophone και Repertoire: «Ο Δεμερτζής και η Αστεριάδου αποδίδουν όλη του την οργή, τη θλίψη και την παράνοια.

Το δίδυμο Argerich και Kremer μπορεί να μας έδωσε ψυχική ανάταση, ένταση και ανθρώπινο δράμα. Το ελληνικό δίδυμο όμως μας έδωσε μια εκδοχή που είναι αυστηρή, έντονη και μυστηριώδης: ίσως η καλύτερη εισαγωγή στη μουσική που μας δίνει την εντύπωση μιας πραγματικής αποκάλυψης». Στην ίδια εταιρεία έχει επίσης ηχογραφήσει το έργο του Concertino for Two Pianos, καθώς και το πλήρες έργο για βιολί και πιάνο του Carl Nielsen. Άλλες ηχογραφήσεις περιλαμβάνουν έργα των Ελλήνων συνθετών Γιώργου Σικελιανού, Αιμίλιου Ριάδη, Ντίνου Κωνσταντινίδη, Δημήτρη Μητρόπουλου και του Αμερικανικού συνθέτη Ron Wasserman. Η Μαρία Αστεριάδου είναι Καθηγήτρια στο Precollege Division της Μουσικής Σχολής του Μανχάταν, και στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Kutztown της Πενσυλβάνια, όπου είναι επίσης και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του ομώνυμου Καλοκαιρινού Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου. Είναι επίσης τακτική Καθηγήτρια Μουσικής Δωματίου στο διετή διαγωνισμό New York International Piano Competition και δίνει συχνά σεμινάρια σε Πανεπιστήμια και Ωδεία στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό.

Είναι μέλος καλλιτεχνικού-διδακτικού προσωπικού σε πολλά φεστιβάλ, όπως το Summer Arts Institute του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, η Διεθνής Σχολή Μουσικών Τεχνών του Καναδά, του El Paso Pro Musica, του West Branch International Music Festival της Νέας Υόρκης και το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου (FIMCE) στην La Serena της Χιλής. Στην πατρίδα της έχει εμφανιστεί στα εργαστήρια του Μουσικού Χωριού, στο Διεθνές Φεστιβάλ Αγίου Γεωργίου, στο Εργαστήριο Πιάνου του Μεγάρου Μουσικής, στο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Νέων στο Πόρτο Καρράς και στα Εργαστήρια Πιάνου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Από το 2017 είναι φιλοξενούμενη καλλιτέχνης (artist-in-residence) στο Conservatorio Nacional de Musica της Δομινικανής Δημοκρατίας. Συμμετέχει επίσης στο διοικητικό συμβούλιο του Ελληνοαμερικανικού Πολιτιστικού Ιδρύματος στη Νέα Υόρκη και είναι μέλος της Εθνικής Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής (MTNA).

Η Μαρία Αστεριάδου είναι Διδάκτωρ μουσικής της Μουσικής Σχολής του Μανχάταν, όπου σπούδασε δίπλα στην Constance Keene. Έχει επίσης πάρει το Master of Music από τη Σχολή Juilliard, ως υπότροφη φοιτήτρια του Jacob Lateiner. Μετά τις σπουδές της στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, από όπου αποφοίτησε με πρώτο βραβείο, συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στη Musik Hochschule του Φράιμπουργκ της Γερμανίας, όπου μαθήτευσε δίπλα στον Tibor Hazay και έλαβε το δίπλωμα της Σολίστ με έπαινο. Έχει επίσης συνεργαστεί με την Δόμνα Ευνουχίδου, τον Vitalij Margulis, τον Gyorgy Sebok και τον Richard Goode.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *