Θεσσαλονίκη: Χωρίς λεωφορεία του ΟΑΣΘ την Πέμπτη 12 Μαΐου

ΟΑΣΘ

Νέα απεργιακή κινητοποίηση από τους εργαζόμενους

Το σωματείο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ σε συνεδρίαση που πραγματοποίησαν το πρωί της Παρασκευής αποφάσισε νέα 24ωρη απεργία την Πέμπτη 12 Μαΐου.

Ετσι, για ακόμα μία μέρα η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς λεωφορεία, τα οποία θα κυκλοφορούν με προσωπικό ασφαλείας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Ιωάννη Δήμκα, για δεύτερο μήνα οι εργαζόμενοι δεν πληρώθηκαν ανθυγιεινό επίδομα και επίδομα θέσεις ευθύνης και θα πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση για την αναζήτηση των επιδομάτων. Οι εργαζόμενοι ζητούν, επίσης, υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Οι βασικές διεκδικήσεις της νέας απεργιακής κινητοποίησης

1. Η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Το περιεχόμενό της έχει συμφωνηθεί μεταξύ διοίκησης ΟΑΣΘ και σωματείου ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο. Στη συνέχεια έλαβε την έγκριση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά εδώ και σχεδόν ενάμισι μήνα βρίσκεται προς έγκριση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Πριν από κάποιες εβδομάδες ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς είχε δεσμευτεί ότι πολύ σύντομα το ΓΛΚ θα δώσει την έγκρισή του, όμως κάτι τέτοιο ακόμη δεν έχει γίνει. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα δεν είναι τόσο γραφειοκρατικό αλλά έχει να κάνει με το γεγονός ότι στη νέα ΣΣΕ προβλέπονται επιπλέον μη μισθολογικές δαπάνες περίπου 3,7 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021 και 2022, τα οποία προφανώς αναζητούνται.

2. Η επαναφορά των δύο επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού. Τα δύο αυτά επιδόματα είχαν περικοπεί από τη μισθοδοσία του Μαρτίου, ενώ δεν πρόκειται να καταβληθούν ούτε σε αυτήν του Απριλίου η οποία, όπως εξήγησε ο κ. Δήμκας, έκλεισε χθες. Για την καταβολή των επιδομάτων θα πρέπει να εκδοθεί μια Κοινή Υπουργική Απόφαση, αλλά και να ψηφιστεί και μία τροπολογία η οποία θα προβλέπει, αφενός την επανακαταβολή τους και αφετέρου ότι το ελληνικό δημόσιο δεν πρόκειται να ζητήσει την επιστροφή τους ως αχρεωστήτως καταβληθέντων για όλο το προηγούμενο διάστημα, από τον Ιούλιο του 2017 για το οποίο καταβάλλονταν χωρίς να υπάρχουν οι προβλεπόμενες ΚΥΑ.

Διαβάστε επίσης  Ο Νίκος Πετρουλάκης στον ΟΑΣΘ: «Να μην χάσουν τη δουλειά τους 1.500 άτομα»

Υπενθυμίζεται ότι με αυτά τα αιτήματα υπήρξαν ήδη κινητοποιήσεις το προηγούμενο διάστημα, είτε με τη μορφή 24ωρης απεργίας είτε με στάσεις εργασίας χωρίς, ωστόσο, να υπάρξει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, παρά τις δεσμεύσεις εκ μέρους του υπουργείου.