Θεσσαλονίκη: Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία – Μετ΄ εμποδίων η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ

Θεσσαλονίκη λεωφορεία

Tι προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός

Το ένα εμπόδιο μετά το άλλο βρίσκει μπροστά του ο διαγωνισμός που αφορά την προμήθεια λεωφορείων και έχει στόχο την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ και του ΟΑΣΑ.

Και αυτό γιατί τα 770 λεωφορεία που θα ανανέωναν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα έγιναν… 550.

Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: “Πιάνουν” τιμόνι οι 75 νέοι οδηγοί του ΟΑΣΘ

Xθες αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, σύμφωνα με την οποία ματαιώνεται το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια 100 απλών, ηλεκτρικών, αστικών λεωφορείων 12 μ. και ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ., καθώς αποκλείστηκε από τη διαδικασία η κινεζική BYD που αποτελούσε και τη μοναδική συμμετέχουσα στο συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού (τμήμα 4).

Στην απόφαση που αναρτήθηκε, εγκρίνεται το πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού, σύμφωνα με το οποίο η τεχνική προσφορά της εταιρείας BYD, αντιπρόσωπος της οποίας στην Ελλάδα είναι η Π. Πετρόπουλος, δεν είναι σύμφωνη με τους όρους του διαγωνισμού και επομένως δεν γίνεται αποδεκτή. Συνεπώς, η εταιρεία αποκλείεται από το συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού, ο οποίος απέβη τελικά άγονος.

Από την πλευρά της η εταιρεία έχει δικαίωμα να προχωρήσει σε προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης, ωστόσο φαίνεται πως είναι νωρίς για να διαφανούν οι προθέσεις της. Πάντως, στο παρελθόν η BYD είχε αποκλειστεί και από άλλο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία τελικά θα προμηθεύσει η εταιρεία Yutong Bus. Ο πολύπαθος διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων προκηρύχθηκε το 2021, απαρτιζόταν από 5 τμήματα και αρχικά αφορούσε την προμήθεια 770 λεωφορείων. Ωστόσο, τον Μάιο του 2022 το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού για την προμήθεια 120 υβριδικών λεωφορείων κηρύχθηκε άγονο. Τι σχεδιάζει λοιπόν το υπουργείο; To υπουργείο Μεταφορών στοχεύει να ανανεωθεί ο στόλος των λεωφορείων με την προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων έως το τέλος της τετραετίας.

Ο σχεδιασμός προέβλεπε 770 νέα οχήματα για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, αλλά μέχρι στιγμής ο αριθμός τους έχει μειωθεί σε 550.

Ετσι, εκτός από τα –πλέον 550– λεωφορεία, για το πρώτο εξάμηνο του 2024 δρομολογείται η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την προμήθεια άλλων 650 λεωφορείων. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, η προμήθεια των 100 λεωφορείων του τμήματος 4 θα ενταχθεί τελικά σε αυτόν τον δεύτερο διαγωνισμό, με αποτέλεσμα αυτός να αφορά πλέον 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ετσι θα επιτευχθεί και ο φιλόδοξος στόχος της προμήθειας 1.300 νέων λεωφορείων.

Τι συμβαίνει με τα υπόλοιπα τμήματα του πρώτου διαγωνισμού; Τους επόμενους μήνες και συγκεκριμένα στα τέλη Απριλίου το υπουργείο λέει πως θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (140 στην Αθήνα, 110 στη Θεσσαλονίκη). Βέβαια, θα απαιτηθεί αγώνας δρόμου για να ετοιμαστούν εγκαίρως όλες οι υποδομές, αφού σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός της ΟΣΥ (θυγατρική του ΟΑΣΑ) για την εγκατάσταση φορτιστών στα αμαξοστάσια που θα φιλοξενήσουν τα 140 λεωφορεία της Yutong Bus. Κατά τα λοιπά, η σύμβαση για τα 100 λεωφορεία CNG βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να γίνει ο προσυμβατικός έλεγχος, ενώ η εταιρεία Industria Italiana Autobus θα αναλάβει την προμήθεια 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση για τα 200 λεωφορεία ίσως πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο μέσα στην εβδομάδα.

Πηγή: kathimerini.gr

Exit mobile version
%%footer%%