Θεσσαλονίκη: Μηνυτήρια αναφορά για τα λεωφορεία από τη Λειψία

Θεσσαλονίκη ΟΣΕΘ ΟΑΣΘ

Από παρατάξεις του δήμου Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσαν το πρωί στην εισαγγελία πρωτοδικών Θεσσαλονίκης οι Ανδρέας Κουράκης (ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη), η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Θεσσαλονίκη Μαζί” Κατερίνα Νοτοπούλου, η δημοτική σύμβουλος Έλλη Χρυσίδου, η Αρβανιτίδου Μαρία, Ρία Καλφακάκου και Μαρία Πασχαλίδου μαζί με τον συντάξαντα δικηγόρο Παρ’ Αρείω Πάγω Παναγιώτη Γεωργιάδη.

Με την εν λόγω μηνυτήρια αναφορά, ζητείται η διερεύνηση πιθανής τέλεσης αξιόποινων πράξεων για την υπόθεση της προμήθειας των λεωφορείων της Λειψίας από τον δήμο Θεσσαλονίκης καθώς και την καταλληλόλητά τους.

«Τα στοιχεία που καταθέτουμε» δήλωσε η Κατερίνα Νοτοπούλου, «καταδεικνύουν σειρά προβληματικών ενεργειών που εκφεύγουν της νομιμότητας, τόσο από την πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης όσο και από την κυβέρνηση της ΝΔ. Πρόκειται για διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καταστρατήγηση δημοσίου συμφέροντος ενώ τα συγκεκριμένα λεωφορεία αποτέλεσαν κίνδυνο για την ζωή και την δημόσια υγεία των πολιτών». Όπως εξήγησε η Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκη Μαζί Κ. Νοτοπούλου, «προκύπτουν ερωτήματα ως προς την νομιμότητα χρήσης της διάταξης κατ εξαίρεση covid, για λεωφορεία που δεν είναι κατάλληλα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην Θεσσαλονίκη, δεν διαθέτουν πάραθυρα, τρεις πόρτες, κλιματισμό ενώ κάποια από αυτά πήραν φωτιά. Επιπλέον, για την αγορά τους έγινε χρήση των ανταποδοτικών τελών των δημοτών που προορίζονται γι άλλο σκοπό και μάλιστα αφού η κυβέρνηση κατήργησε τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έδιναν αρμοδιότητα στους Δήμους για την τέλεση συγκοινωνιακού έργου».

Υπογραμμίστηκε ακόμη ο «φωτογραφικός» διαγωνισμός καθώς με την πρόσκληση υποβολής προσφορών για το υπό ανάθεση έργο, δόθηκαν μόλις 6 μέρες προθεσμία για την υποβολή του φακέλου.

Όπως τόνισε η Κατερίνα Νοτοπούλου, τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά, όπως για παράδειγμα ποια είναι η ζημία που υπέστη ο Δήμος τελικά, ποια είναι η απώλεια των χρημάτων των δημοτών, τι θα γίνει με τα λεωφορεία που αγοράστηκαν και δεν είναι σε κυκλοφορία. «Οι πολιτικές ευθύνες» υπογράμμισε, «υπάρχουν και είναι μεγάλες. Διότι χρησιμοποιήθηκαν λεφτά των πολιτών για λεωφορεία «σαπάκια» που τελικά δεν εκπλήρωσαν και τον σκοπό για τον οποίο αγοράστηκαν».

Η απάντηση του δήμου Θεσσαλονίκης

Λίγη ώρα αργότερα, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης εξέδωσε ανακοίνωση και αναφέρει: “Οι υγειονομικές μάσκες σώζουν, οι μάσκες της υποκρισίας εξοργίζουν και θυμώνουν τους Θεσσαλονικείς.

Διαβάστε επίσης  Ο Νίκος Πετρουλάκης στον ΟΑΣΘ: «Να μην χάσουν τη δουλειά τους 1.500 άτομα»

Όλοι αυτοί που είχαν θέσεις ευθύνης είτε στον Δήμο είτε στην Κυβέρνηση και επί τόσα χρόνια άφησαν τον ΟΑΣΘ να φθάσει στο έσχατο σημείο της παρακμής, σήμερα έρχονται και καταγγέλλουν. Φαίνεται ότι ξεχνούν πως το καλοκαίρι του 2019 ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε στην πόλη 200-230 οχήματα ημερησίως, πολλά από αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών. Ξεχνούν την αγανάκτηση και την ταλαιπωρία πολιτών και επισκεπτών, ξεχνούν τις εικόνες ντροπής, την κατάρρευση της τηλεματικής, τις δεκάδες βλάβες μηνιαίως. Τα έργα και οι ημέρες τους στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι ακόμη χαραγμένες στη μνήμη όλων.

Η παρούσα Διοίκηση του Δήμου δεν περιέγραψε απλά το πρόβλημα, δεν κούνησε το δάχτυλο και δεν κατήγγειλε, αλλά έδωσε λύση -μεσούσης μάλιστα της πανδημίας- και αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς. Θα μπορούσε να κάνει το πρώτο ως παρατηρητής και σχολιαστής της επικαιρότητας –έπραξε όμως το δεύτερο, έχοντας αίσθημα ευθύνης προς τους πολίτες.

Η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό–49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ.

Οι όροι δε του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ είναι ξεκάθαροι: «Ωσαύτως με δαπάνες του χρησάμενου (ΟΑΣΘ) θα γίνουν και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες κατά τη θέση αυτών σε κυκλοφορία (ενδεικτικά: κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού, χρωματισμός αμαξώματος, τοποθέτηση εκδοτικών-επικυρωτικών εισιτηρίων, κλπ)».

Στο πλαίσιο αυτό η Διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων. Συνολικά δε η κατάσταση στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών είναι σημαντικά βελτιωμένη από πλευράς μεγέθους του στόλου, καθώς κυκλοφορούν περισσότερα από 400 οχήματα αισθητά χαμηλότερης ηλικίας. Υπάρχουν, ασφαλώς, σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και η προσπάθεια συνεχίζεται συστηματικά.

Αντιλαμβανόμαστε την αδυναμία της αντιπολίτευσης να ασχοληθεί με τα προβλήματα της πόλης. Είναι πάγια τακτική της, άλλωστε, να βρίσκει προβλήματα στις λύσεις, χωρίς ποτέ να προσφέρει λύση στα προβλήματα.

Είναι ξεκάθαρο πως ορισμένοι επενδύουν στη στασιμότητα της πόλης. Δεν θέλουν το μετρό, δεν θέλουν νέα οχήματα για τον ΟΑΣΘ, αποστρέφονται κάθε έργο υποδομής και προσπαθούν να εμποδίσουν την πρόοδό της, όπου και όπως μπορούν. Η Θεσσαλονίκη, όμως, αυτή τη φορά θα προχωρήσει. Αυτή είναι η δική μας δέσμευση, η καθημερινή μας προσπάθεια”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *