Netflix: Μειώνονται δραματικά οι συνδρομές – Πτώση 24% στη μετοχή

Netflix

Ποιοι «κόβουν» τις συνδρομές

Πρωτοφανή πτώση σημείωσε η δημοφιλής πλατφόρμα streaming, Netflix, καθώς οι συνδρομητές της της μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχασε 200.000 συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο, στο πρώτο αρνητικό νούμερο που εμφανίζει από το 2011.

Μάλιστα, οι προβλέψεις είναι άσχημες, καθώς η Netflix προέβλεψε ότι θα χάσει άλλους 2 εκατ. συνδρομητές το τρέχον τρίμηνο.

Κατόπιν τούτων, η εταιρεία παραδέχθηκε ότι τα έσοδά της δεν αυξάνονται με τους ρυθμούς που θα ήθελε. Για να αντιμετωπίσει την απώλεια συνδρομητών, η διοίκηση του Netflix εξετάζει τώρα να προσφέρει ένα φθηνότερο πακέτο, με διαφημίσεις. Στο παρελθόν, ο συνιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας, Ριντ Χέιστινγκς ήταν αντίθετος σε κάθε σκέψη για διαφημίσεις.

«Ο κορωνοϊός θόλωσε την εικόνα, αυξάνοντας σημαντικά την ανάπτυξή μας το 2020, οδηγώντας μας να πιστέψουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος από την επιβράδυνση της ανάπτυξής μας το 2021 οφειλόταν στο ότι η πανδημία συγκέντρωσε την ανάπτυξη νωρίτερα. Τώρα, πιστεύουμε ότι υπάρχουν τέσσερις βασικοί αλληλοσυνδεόμενοι παράγοντες που επιδρούν», ανέφερε η εταιρεία.

Οι παράγοντες τους οποίους επικαλείται είναι οι εξής:

· Η ανάπτυξη εξαρτάται από παράγοντες τους οποίους δεν ελέγχει, όπως η υιοθέτηση των συνδεδεμένων smart TVs.

· Το γεγονός ότι 100 εκατ. νοικοκυριά μοιράζονται τους κωδικούς τους (την ώρα που τα νοικοκυριά που πληρώνουν συνδρομή ανέρχονται σε 220 εκατ.).

· Ο τεράστιος ανταγωνισμός, ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς τα μεγάλα brands των media δημιουργούν τις δικές τους πλατφόρμες streaming.

· Οι μακροοικονομικοί παράγοντες, με την αδύναμη οικονομία, τον υψηλό πληθωρισμό και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Ποιοι «κόβουν» τις συνδρομές

Η έξοδος της Netflix από τη ρωσική αγορά, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, της κόστισε 700.000 συνδρομητές. Όμως, άλλοι 600.000 ακύρωσαν τις συνδρομές τους στις ΗΠΑ και τον Καναδά, αφότου η εταιρεία αύξησε τις τιμές.

Στη Βρετανία, τα νοικοκυριά ακύρωσαν πάνω από 1,5 εκατ. συνδρομές streaming (πρόκειται για όλες τις πλατφόρμες, όχι μόνο το Netflix), με το 38% να δηλώνει ότι θέλει να εξοικονομήσει χρήματα, σε μία εξέλιξη που μαρτυρά τις πιέσεις που δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί εξαιτίας της ακρίβειας.

Πηγή: moneyreview.gr