Η χρησιμότητα των εφαρμογών του Metaverse στον πραγματικό κόσμο

Metaverse εφαρμογές Facebook χρήσεις

Τι είναι και οι χρήσεις του στην καθημερινότητά μας

Metaverse. Πολλές φορές έχετε πιθανώς ακούσει αυτό το όνομα, αλλά δεν ξέρετε τι ακριβώς είναι.

Λογικό, αφού εδώ κι ενάμισι χρόνο ο εικονικός κόσμος που προσπαθεί να υποστηρίξει το Facebook του Mark Zuckerberg δεν έχει καταφέρει να μπει στη ζωή μας με τον τρόπο και, κυρίως, με την ένταση που θα ήθελε ο εμπνευστής του. Η ανάγκη χρήσης τεχνολογικών εξαρτημάτων για να μπει κανείς στον φανταστικό κόσμο του Metaverse είναι ένας από τους λόγους που δεν διαδόθηκε ακόμη τόσο πολύ.

Ο Zuckerberg όμως δεν το βάζει κάτω. Το όνομα του Metaverse εξακολουθεί να κυκλοφορεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα mainstream media και σε κάθε λογής τεχνολογικά fora και site. Ο υποθετικός, εμβυθιστικός, τρισδιάστατος κόσμος της πλατφόρμας μπορεί να μοιάζει ψεύτικος και να ψάχνει ακόμη χώρο προκειμένου να εξαπλωθεί, σίγουρα όμως έχει και τα καλά στοιχεία του. Τόσο καλά, που μερικές έχουν ήδη βρει εφαρμογή σε πραγματικές στιγμές και γεγονότα του πραγματικού κόσμου.

Οι πιθανές χρήσεις των εφαρμογών του Metaverse είναι πολλές και ξεκινούν από το παιχνίδι και τη διασκέδαση. Το Metaverse δεν έκανε πολλά πράγματα εκεί, αλλά άφησε την ιστορία να δουλέψει για εκείνο και συγκεκριμένα πολλά στοιχεία του προέρχονται από το παρελθόν και ήδη χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητά μας. Για παράδειγμα, η κορυφαία online πλατφόρμα PokerStars ήταν μία από τις πρώτες που εκμεταλλεύτηκε τη δυνατότητα να παίξει κανείς πόκερ στο εικονικό περιβάλλον που δημιούργησε για λογαριασμό των χρηστών της.

Το Metaverse απλώς αποτέλεσε το φιλόξενο έδαφος για να συμβεί αυτό, ένας χώρος υποδοχής για όλους εκείνους που αγαπούν το πόκερ, ένα παιχνίδι με ιστορία πάνω από 200 χρόνια. Το πόκερ έχει φανατικούς υποστηριχτές και παίζεται παντού, είτε πρόκειται για το τραπέζι με την πράσινη τσόχα σε ένα σπίτι με φίλους, είτε online μέσω των φορητών συσκευών που έχουμε στο χέρι μας.

Το Metaverse λοιπόν επέλεξε έναν δύσκολο, αλλά φιλόδοξο δρόμο για να εξαπλώσει την επιρροή του. Δεν το κάνει για τη δόξα, αλλά για τα έσοδα, αφού υπολογίζεται ότι ως το τέλος της δεκαετίας ο κύκλος εργασιών μόνο της αγοράς των παιχνιδιών θα ξεπεράσει τα 600 δις δολάρια! Ως Facebook κατέχει ένα τεράστιο μερίδιο στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά με τη μετατροπή που επιχείρησε ως Meta θέλει να βάλει τους χρήστες μέσα στον ψηφιακό του κόσμο. Δεκάδες είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να το πετύχει αυτό, όπως για παράδειγμα με την εκπαίδευση.
Metaverse εφαρμογές Facebook χρήσεις

Η ψηφιακή και η εικονική πραγματικότητα μπορούν να συνδυαστούν, ώστε η μάθηση να αλλάξει επίπεδο και να γίνει περισσότερο διαδραστική. Μπορεί μάλιστα να λύσει τα χέρια των εκπαιδευτών και των μαθητευόμενων ειδικά σε τομείς που δεν χρειάζεται η παρουσία σε εργαστήρια. Η ψηφιακή συμμετοχή έχει ήδη εφαρμοστεί στις Τέχνες, καθώς οι σπουδαστές μπορούν να επισκεφθούν χωρίς καν να είναι εκεί τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου και να μελετήσουν διάσημα ή λιγότερο γνωστά έργα, που υπό άλλες συνθήκες ίσως δεν θα μπορούσαν ποτέ να δουν.

Φυσικά, το εμπόριο είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο το Metaverse μπορεί να διαπρέψει. Οι εταιρείες κάθε είδους έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα μέσα από την εικονική πραγματικότητα και να φτάσουν σε υποψήφιους αγοραστές που πριν δεν είχαν την ευκαιρία να ενημερώσουν. Μπορούν, μάλιστα, να απευθυνθούν εξατομικευμένα σε κάθε ενδιαφερόμενο και σε μία εξέλιξη της σημερινής εμπειρίας ηλεκτρονικών αγορών, ο πελάτης θα μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα πριν καν τα πληρώσει και τα παραλάβει.

Στην αρχιτεκτονική, οι επαγγελματίες του είδους μπορούν να βλέπουν τα έργα τους σε τρισδιάστατες απεικονίσεις, να κάνουν διορθώσεις, να προσθέτουν ή να αφαιρούν στοιχεία και να τα παρουσιάζουν στους ενδιαφερόμενους αγοραστές πριν καν προχωρήσει η αγοραπωλησία. Αυτό το πραγματοποιούν ήδη τα μεγάλα γραφεία των ΗΠΑ, προκειμένου οι πελάτες να λάβουν ακριβώς αυτό που ονειρεύονται.

Στην υγεία, οι γιατροί μπορούν από απόσταση να βελτιώνουν την εμπειρία εξέτασης των ασθενών, να χρησιμοποιούν εφαρμογές για να προχωρούν σε βασικούς ελέγχους βάρους, πίεσης κλπ, σε ένα εικονικό περιβάλλον που κάνει αμεσότερη την επαφή των δύο πλευρών.

Τέλος, στη διασκέδαση αναμένεται να επέλθει μία τεράστια αλλαγή. Ήδη η εταιρεία gaming Animoca έχει δημιουργήσει έναν δικό της χώρο, στον οποίο το Planet Hollywood είναι βασικός συνεργάτης και προσφέρει ψηφιακά σετ για γυρίσματα ταινιών. Με τον τρόπο αυτό το κόστος δημιουργίας εκμηδενίζεται και οι επιλογές αυξάνονται κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και ζήτηση από εταιρείες παραγωγής ταινιών.