Η Volkswagen θα καταβάλλει 830 εκατ. ευρώ σε πελάτες της!

Volkswagen Γερμανία

Λόγω του σκανδάλου ντίζελ!

830 εκατ. ευρώ θα καταβάλλει σε πελάτες της η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, Volkswagen.

Στη διαμάχη για την αποζημίωση εκατοντάδων χιλιάδων ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (ντίζελ), η Volkswagen κατέληξε σε συμφωνία με την Ομοσπονδιακή Ένωση Προστασίας Καταναλωτών (VZBV) στη δεύτερη προσπάθεια.

Σύμφωνα με αυτήν τη συμφωνία, η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει την έδρα της στην πόλη Βόλφσμπουργκ, θα καταβάλει αποζημίωση συνολικού ύψους 830 εκατομμυρίων ευρώ.

Αυτή, θα κατανεμηθεί μεταξύ των περίπου 260.000 πελατών της VW οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο αγωγών.

Ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου τους, θα λαμβάνουν μεταξύ 1.350 και 6.257 ευρώ.

Σε αντάλλαγμα, οι δικαιούχοι πρέπει να παραιτηθούν από μελλοντικές αγωγές.

Με αυτό τον τρόπο, η Volkswagen θέλει να περιορίσει το κόστος του σκανδάλου ντίζελ, το οποίο έχει ήδη κοστίσει στον όμιλο πάνω από 30 δισ. ευρώ.

Ο επικεφαλής δικηγόρος της Volkswagen Μάνφρεντ Ντες δήλωσε:

«Είναι καλό που προσφέρουμε τώρα στους καταναλωτές τη συμβιβαστική συμφωνία μαζί με την Ομοσπονδιακή Ένωση Προστασίας Καταναλωτών. Σημαντικά στοιχεία και για τις δύο πλευρές ήταν ο ανεξάρτητος έλεγχος και η διαφανής διευθέτηση του συμβιβασμού.

Και τα δύο είναι εγγυημένα. Η Volkswagen σχεδιάζει να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για τη διεκπεραίωση των πληρωμών. Αυτή θα επιτρέψει στους δικαιούχους –από τη συμφωνία συμβιβασμού– πελάτες να λάβουν μια εφάπαξ πληρωμή από το τέλος Μαρτίου».

Η πρώτη προσπάθεια επίτευξης συμφωνίας, η οποία έγινε πριν από δύο εβδομάδες, απέτυχε διότι η Volkswagen υποστήριξε ότι οι δικηγόροι της Ομοσπονδιακής Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών απαιτούσαν υπερβολικές αμοιβές.

Κατόπιν, το Ανώτερο Εφετείο του Μπράουνσβαϊκ ανέλαβε τη διαμεσολάβηση μεταξύ των μερών η οποία ολοκληρώθηκε τελικά με επιτυχία.

Τι είναι το σκάνδαλο Volkswagen

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen μετά την παραδοχή από την εταιρεία ότι τουλάχιστον 11 εκ. αυτοκίνητα.

Μεταξύ αυτών, VW, Audi, Skoda, Seat και Porche.

Σε όλο τον κόσμο είχαν εγκατεστημένο λογισμικό που τους επέτρεπε να κλέβουν στις δοκιμές εκπομπής ρύπων.

Αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι τα πετρελαιοκίνητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορούσαν να παράγουν «κρυφά», έως και 40 φορές περισσότερη ρύπανση από την επιτρεπόμενη.

Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.

Μάλιστα η Volkswagen, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της, σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ όπου ξέσπασε αρχικά το σκάνδαλο, ενώ έχει υπολογίσει ένα ποσό της τάξης των 6,5 δισ ευρώ, προκειμένου να καλύψει πιθανές ζημιές που θα προκύψουν από το σκάνδαλο.

Εξάλλου, σε μόλις δυο ημέρες η αξία των μετοχών της εταιρείας μειώθηκε κατά τουλάχιστον 25 δισ. ευρώ – το ένα τρίτο της χρηματιστηριακής της αξίας.

Η μετοχή πέφτει ακόμη 20% λόγω της οικονομικής κρίσης που ακολούθησε το σκάνδαλο.

It goes global 

Η εταιρία δήλωσε:

«Οι περαιτέρω εσωτερικές έρευνες που διεξάγονται μέχρι σήμερα, έχουν αποδείξει ότι το σχετικό λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα έχει εγκατασταθεί και σε άλλα οχήματα  της Volkswagen Group, με κινητήρες ντίζελ. Για την πλειονότητα των κινητήρων αυτών το λογισμικό δεν έχει καμία επίδραση.

Το ζήτημα αφορά τα οχήματα τύπου EA με κινητήρες 189, στα οποία περιλαμβάνονται περίπου 11 εκ. οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Η Volkswagen εργάζεται εντατικά για την εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων μέσω τεχνικών μέτρων.

Η εταιρεία βρίσκεται σε επαφή με τις αρμόδιες αρχές και τη γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας» αναφέρει η Volkswagen στην ανακοίνωσή της και στη συνέχεια υπογραμμίζει ότι «τα νέα οχήματα ντίζελ που διατίθενται στις χώρες της ΕΕ πληρούν τις νόμιμες απαιτήσεις και τα περιβαλλοντικά πρότυπα».

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *