«Μεγάλος Περίπατος»: Σφοδρές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για το κέντρο της Αθήνας

Μεγάλος Περίπατος Αθήνα

Κάνουν λόγο για εικόνες «χάους» και «ταλαιπωρίας των πολιτών»

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει ο «Μεγάλος Περίπατος» στην Αθήνα, η οποία απολαμβάνει πλέον διαφορετική διαρρύθμιση στους κεντρικούς της δρόμους.

Για εικόνα «χάους» στο κέντρο της Αθήνας έκανε λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του, ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση για «παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών».

«Η σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων.

Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλιπή προετοιμασία», επισημαίνει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι «το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών».

Παράλληλα, η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή να επιδείξει «μεγαλύτερη σοβαρότητα» και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους «για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» και «για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου».

«Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Τι αναφέρει το ΚΙΝ.ΑΛ

«Είναι ώρα η κυβέρνηση και ο δήμος Αθηναίων να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα για το ‘φαίνεσθαι’ και την επικοινωνία. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες», υπογράμμίζει το Κίνημα Αλλαγής ασκώντας έντονη κριτική στο δήμο Αθηναίων για τις παρεμβάσεις σχετικά με τον σχέδιο για μεγάλο Περίπατο στην Αθήνα.

Το Κίνημα Αλλαγής επισημαίνει πως οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία, για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.

Προσθέτει ότι «η παράταξή μας το έχει αποδείξει αυτό στην πράξη. Η σωστή προετοιμασία είναι απόλυτα σαφές ότι έλειψε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον δήμο της Αθήνας».

Επικρίνει δε, τη δημοτική αρχή, λέγοντας πως ούτε διάλογος υπήρξε, ούτε ενημέρωση έγινε, ούτε η στιγμή ήταν κατάλληλη.

Αντί για «Μεγάλος Περίπατος», «Μεγάλη ταλαιπωρία» λέει το ΚΚΕ

«Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της Αθήνας, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χθες με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και την πλατεία Συντάγματος οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο Κέντρο.

Αυτή η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, την Πειραιώς, τη Συγγρού, την Πατησίων, την Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά» αναφέρει η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της «για τη σημερινή ταλαιπωρία στο κέντρο της Αθήνας».

«Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων.

Είναι πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο», υπογραμμίζει η ανακοίνωση καταλήγοντας:

«Αν ήταν το κίνητρο η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ».

Τι αναφέρει ο Δήμος Αθηναίων

Η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών.

Ήδη, οι πιλοτικές παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου στην Βασιλίσσης Όλγας, αντιμετωπίστηκαν θετικά από εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο Μεγάλος Περίπατος ξεκίνησε για να απελευθερώσει και να αποδώσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας ελεύθερο χώρο. Χώρο που θα αλλάξει την καθημερινότητα, θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και θα διασφαλίζει το δικαίωμα μετακίνησης για όλους, όπως γίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Για πρώτη φορά στην Αθήνα, μία τόσο μεγάλης κλίμακας αστική παρέμβαση, υλοποιείται σταδιακά, με την πιλοτική εφαρμογή της, για να τη βιώσουμε όλοι και να παρακολουθήσουμε όλοι την εξέλιξή της βήμα προς βήμα. Ζητούμε την υπομονή και την κατανόηση των διερχομένων οδηγών, σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια.

Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:

Από Νότια Προάστια: προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας– Πειραιώς
προς Παγκράτι– Αμπελόκηπους
α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
Από Βόρεια προς Κέντρο
α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων
β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους
Από Βόρεια προς Νότια
Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας- Ριζάρη
β) Αμαλίας –Διάκου – Βουλιαγμένης- Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/megalos-peripatos-athinas-enallaktikes-diadromes

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *