SMS Μάρκετινγκ: 4+1 λόγοι που δεν πρέπει να το αγνοούν οι επιχειρήσεις

SMS marketing

Τα τελευταία χρόνια γνωρίζει νέα άνθηση

To SMS marketing χρησιμοποιείται ευρέως από τις επιχειρήσεις εδώ και καιρό. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι τα τελευταία χρόνια γνωρίζει νέα άνθηση!

Γιατί; Επειδή έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες μεθόδους, καθώς είναι πιο άμεσο και πιο προσωποποιημένο, συγκριτικά με άλλες διαφημιστικές πρακτικές, όπως το email marketing.

Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί πλέον smartphone. Οι περισσότεροι χρήστες, μάλιστα, έχουν συνεχώς το κινητό τους μαζί τους, τρώνε με αυτό, κοιμούνται με αυτό, το παίρνουν μαζί τους ακόμα και στο μπάνιο!

Αυτό, φυσικά, δίνει μια μοναδική ευκαιρία στις επιχειρήσεις να βρουν τρόπους να αξιοποιήσουν την ευρεία χρήση του κινητού τηλεφώνου, για να αλληλεπιδράσουν με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες.

Γιατί όμως το SMS marketing είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιήσει μία επιχείρηση για την προσέλκυση και διατήρηση πελατών;

1) Αμεσότητα

Τα γραπτά μηνύματα είναι ένας από τους διαδεδομένους τρόπους επικοινωνίας, παρά την ευρεία χρήση του διαδικτύου. Και μάλιστα, τα γραπτά μηνύματα καλύπτουν τα κενά που δημιουργεί το internet.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι σε αντίθεση με τα email, η λήψη μηνυμάτων δεν απαιτεί από το χρήστη να είναι συνδεδεμένος στο internet για να τα λάβει. Μπορεί να μην είναι όλοι οι χρήστες κινητών συνδεδεμένοι, όμως σχεδόν όλοι έχουν το κινητό τους μαζί τους. Έτσι, μέσω του SMS marketing, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους πάντα, ανεξαρτήτως του αν αυτοί έχουν πρόσβαση σε WiFi!

2) Υψηλό CTR

Το ποσοστό CTR (Click through rate) των SMS είναι μεγαλύτερο από αυτό των email. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα SMS παρά σε ένα email.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό είναι επειδή τα SMS είναι πολύ πιο σύντομα από τα email. Έτσι, ο χρήστης θα δει κατευθείαν κάποιο link που οδηγεί στο website μιας επιχείρησης, αν αυτό περιλαμβάνεται σε ένα μήνυμα. Αντίθετα, σε ένα email, το οποίο είναι πιο μεγάλο σε έκταση, ο χρήστης είναι πιο πιθανό να βαρεθεί και να σταματήσει να διαβάζει μέχρι να φτάσει στο link.

Εκτός από πιο σύντομα, τα γραπτά μηνύματα είναι επίσης πιο προσωποποιημένα από ότι τα email. Μπορεί να περιλαμβάνουν το όνομα του πελάτη ή να στέλνονται με βάση τις προτιμήσεις του σχετικά με το τι ενημερώσεις θέλει να λαμβάνει από την εκάστοτε επιχείρηση.

3) Χαμηλό ποσοστό spam

Σε αντίθεση με τα email από επιχειρήσεις, τα οποία σε μεγάλο ποσοστό θεωρούνται spam, στα SMS το ποσοστό αυτό είναι ελάχιστο. Έτσι, ο πελάτης έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να δει το μήνυμα που θα λάβει στο κινητό του συγκριτικά με ένα email που θα λάβει στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο.

Άλλο ένα σημείο στο οποίο υπερέχουν τα SMS έναντι των email είναι ότι ο χρήστης λαμβάνει απευθείας το SMS στο κινητό του, χωρίς να πρέπει να ελέγξει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του, όπως γίνεται με τα email.

4) Λιγότερος ανταγωνισμός

Είναι πλέον γνωστό ότι γίνεται υπερχρήση του email marketing, με αποτέλεσμα οι χρήστες του internet να λαμβάνουν πολλά περισσότερα email καθημερινά από ότι θα ήθελαν!

Αυτό είναι κάτι το οποίο μπορούν να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις, προτιμώντας το SMS marketing. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την πρακτική αυτή είναι λιγότερες από αυτές που χρησιμοποιούν email marketing. Αυτό σημαίνει ότι επιλέγοντας το SMS marketing, μια επιχείρηση είναι αυτομάτως πιο πιθανό να τραβήξει την προσοχή ενός δυνιτικού ή ήδη υπάρχοντος πελάτη.

Ο λόγος είναι ότι δεν θα είναι υποχρεωμένη να ξεχωρίσει ανάμεσα στα δεκάδες email που μπορεί να λαμβάνει καθημερινά ένας χρήστης!

5) Μειωμένο κόστος

Ένα από τα πιο βασικά πλεονεκτήματα του SMS marketing είναι το χαμηλό του κόστος σε σχέση με πολλές άλλες διαφημιστικές πρακτικές -αν γίνει σωστά και στοχευμένα. Το κόστος, φυσικά, ποικίλει ανάλογα με τον πάροχο και τον αριθμό των πελατών που θέλει να προσεγγίσει μια επιχείρηση.

Αν δε χρησιμοποιηθεί η κατάλληλη στρατηγική, μπορεί να καταλήξει μια επιχείρηση να πληρώσει περισσότερο από όσο χρειάζεται για να πετύχει το στόχο της. Για αυτό το λόγο, είναι πολύ σημαντικό να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό, ώστε να δημιουργήσει τη σωστή στρατηγική!

Παρά την ευρεία χρήση του διαδικτύου, λοιπόν, το SMS marketing είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές διαφημιστικές πρακτικές που μπορεί να αξιοποιήσει μια επιχείρηση, με πολλά πλεονεκτήματα, τόσο για την ίδια, όσο και για τους πελάτες της!