Τηλέφωνο VS ίντερνετ: 1-0

Alpha Bank κινητό WIND τηλέφωνο

Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία

Φαίνεται πως το… παραδοσιακό τηλέφωνο, μέσα στην περίοδο της πανδημίας, επιστρέφει ως εργαλείο συνομιλίας.

Και αυτό συμβαίνει, γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι, κλεισμένοι στα σπίτια τους λόγω του κορονοϊού, θέλουν να ακούνε τις φωνές όσων δεν μπορούν να δουν και δεν αρκούνται στην ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω διαδικτύου. Επομένως χρησιμοποιούν το τηλέφωνο.

Στοιχεία από τις ΗΠΑ φανερώνουν ότι μάλλον έπιασε στον ύπνο τις μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Η εταιρεία Verizon έκανε γνωστό ότι κατά μέσο όρο την τελευταία εβδομάδα είχε στο δίκτυο της 800 εκατομμύρια ασύρματες τηλεφωνικές κλήσεις ημερησίως, υπερδιπλάσιες σε σχέση με την «Ημέρα της Μητέρας», όταν παραδοσιακά οι φωνητικές κλήσεις αυξάνονται κατακόρυφα. Επίσης, η μέση διάρκεια μίας κλήσης έχει πια αυξηθεί κατά 33% σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο.

Η ΑΤ&Τ, η άλλη μεγάλη αμερικανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, ανέφερε ότι ο αριθμός των ασύρματων τηλεφωνικών κλήσεών της έχει αυξηθεί κατά 35%. Συγκριτικά, η κίνηση δεδομένων μέσω του διαδικτύου είναι αυξημένη κατά 20% έως 25% σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο, σύμφωνα με τις Verizon και ΑΤ&Τ.

Από το 2000 έως σήμερα περίπου 90 εκατομμύρια γραμμές σταθερής τηλεφωνίας έχουν καταργηθεί στις ΗΠΑ και στο μεγαλύτερο μέρος τους έχουν αντικατασταθεί από την ασύρματη/κινητή τηλεφωνία. Εφαρμογές όπως το FaceTime και το WhatsApp οδήγησαν σε μία σταδιακή μείωση στη χρήση του τηλεφώνου για συνομιλία κατά την τελευταία δεκαετία, ώσπου ήλθε η πανδημία και η μαζική κοινωνική απομόνωση για να δώσουν νέα ώθηση στη φωνητική χρήση του τηλεφώνου, σταθερού και κινητού.

Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, η ουσία και η γοητεία της τηλεφωνίας ήταν η ίδια ανέκαθεν. «Λαχταρούμε την ανθρώπινη φωνή», σύμφωνα με τη Τζέσικα Ροζενγουόρσελ της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών (FCC), της αρμόδιας εποπτικής Αρχής για τα τηλέφωνα, το διαδίκτυο και την τηλεόραση στις ΗΠΑ.

«Εδώ και χρόνια βλέπουμε μία σταθερή μείωση στον χρόνο που οι άνθρωποι περνάνε μιλώντας ο ένας στον άλλο, ιδίως στις ασύρματες συσκευές. Η παραμονή, όμως, τώρα στα σπίτια έχει πυροδοτήσει ξανά την πείνα των ανθρώπων να παραμείνουν συνδεδεμένοι φωνητικά», ανέφερε ο Κάιλ Μάλαντι, επικεφαλής Τεχνολογίας της Verizon.

Η αύξηση στις φωνητικές κλήσεις αφορά τόσο την προσωπική όσο και την επιχειρηματική χρήση, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο τεχνολογίας της ΑΤ&Τ, Κρις Σάμπαρ. «Η φωνή είναι η νέα εφαρμογή “που σκοτώνει”. Είναι μία πραγματική έκπληξη», είπε.

Πριν την πανδημία οι ασύρματες κλήσεις κορυφώνονταν στις ώρες αιχμής το πρωί και το απόγευμα, ενώ όταν οι άνθρωποι έφθαναν στα γραφεία ή στα σχολεία, οι κλήσεις μειώνονταν σημαντικά. Σήμερα πια παραμένουν υψηλές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ η τηλεφωνική κίνηση παραμένει μεγάλη και τα σαββατοκύριακα, ακόμη και μεταξύ των νεαρών που έχουν εξοικειωθεί με τις εφαρμογές texting και messaging.

Αν και οι πλατφόρμες βιντεοδιασκέψεων, όπως το Zoom, μπορούν να μας διευκολύνουν την οπτικοακουστική επαφή μέσω του υπολογιστή με πολλούς συναδέλφους ή φίλους μαζί, το τηλέφωνο παραμένει η πιο εύκολη λύση για διαπροσωπική επαφή και συζήτηση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *