Μπαίνει στα νοσοκομεία νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού – Τι αλλάζει για τον πολίτη

νοσοκομείο

Ποιες οι δυνατότητες του νέου Ενιαίου Συστήματος

Το ΕΣΥ μπαίνει στο σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού, αλλάζοντας έτσι όλα τα θέμα των ραντεβού στα νοσοκομεία.

Το κατακερματισμένο μέχρι σήμερα σύστημα των ραντεβού στα νοσοκομεία έρχεται να αντικαταστήσει ένα νέο ενιαίο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα, τη λειτουργία του οποίου δρομολογεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ΗΔΙΚΑ.

Το νέο Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού, το οποίο χρηματοδοτείται με δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ) που ανέρχεται στο ποσό των 6.705.176 ευρώ, αναμένεται να παρέχει σημαντικά οφέλη, τόσο για τους πολίτες όσο και για το σύστημα υγείας.

Τα σημερινά συστήματα των ραντεβού λειτουργούν αποσπασματικά κι έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά. Δεν έχουν μεταξύ τους διασύνδεση, ενώ το κλείσιμο των ραντεβού για προσέλευση στο σύστημα Υγείας γίνεται μόνο τηλεφωνικά μέσω εταιρειών ή με φυσική επαφή με τα νοσοκομεία. Τα νοσοκομεία δε διατηρούν πληροφοριακά υποσυστήματα, τα οποία δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.

Επίσης, υπάρχει αδυναμία ελέγχου προσέλευσης, δυσχέρεια του πολίτη στην επιλογή της ώρας που τον εξυπηρετεί και αδυναμία εύρεσης ροής του πολίτη εντός του νοσοκομείου.

Οι δυνατότητες του νέου Ενιαίου Συστήματος

Το νέο σύστημα θα είναι διαλειτουργικό και τα δεδομένα του θα γνωστοποιούνται στο υπουργείο Υγείας, ούτως ώστε να έχει εικόνα ως προς την αναμονή των ασθενών για τις αναγκαίες υπηρεσίες υγείας.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, μέσα από το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού θα δοθεί η δυνατότητα:

1. Μείωσης των χρόνων αναμονής των πολιτών

2. Κατάργησης των υπέρογκων χρεώσεων των πολιτών για τηλεφωνικές κλήσεις

3. Άυλης και αμεσότερης επικοινωνίας με τον πολίτη-ασθενή αλλά και με τρίτους φορείς/οργανισμούς ή μεταξύ των τμημάτων του ίδιου του νοσοκομείου

4. Εξοικονόμησης από τον περιορισμό διακίνησης χαρτιού

5. Ορθότερης διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων του συστήματος υγείας

6. Διαχείρισης των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία και τα οποία πρέπει να επιλυθούν, με στόχο την ετοιμότητα του συστήματος υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Το Κεντρικό Σύστημα των Ηλεκτρονικών Ραντεβού στα νοσοκομεία είναι ένα ακόμη βήμα προς την κεντρική διαχείριση και παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με την πρόσβαση σε υπηρεσίες του ΕΣΥ, που πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών, μπορεί να αποτελέσει και «πυξίδα» για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.

Και Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων

Υπενθυμίζεται ότι την 1η Φεβρουαρίου τέθηκε σε λειτουργία η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων, η οποία καταρτίζεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί στην ΗΔΙΚΑ. Πρόκειται για το ψηφιακό σύστημα αρχειοθέτησης, όπου απεικονίζεται η σειρά προτεραιότητας των προς εκτέλεση χειρουργικών επεμβάσεων στα νοσοκομεία.

Η λίστα ενημερώνεται με τα απαραίτητα στοιχεία της κλινικής εκτίμησης του εκάστοτε πολίτη που κρίνεται από τον θεράποντα ιατρό-χειρουργό ότι χρήζει χειρουργικής επέμβασης και διαλειτουργεί με κάθε αναγκαίο πληροφοριακό σύστημα και διαρθρωμένο σύστημα δεδομένων, όπως τα Εθνικά Μητρώα Ασθενών και ο Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας.

Το κάθε περιστατικό κατηγοριοποιείται με βάση την εξέλιξη της νόσου και η αναμονή κυμαίνεται από 2 εβδομάδες έως και πάνω από έξι μήνες. Ο ασθενής ενημερώνεται από το νοσοκομείο για την προγραμματισμένη ημερομηνία του χειρουργείου του, πληροφορία που λαμβάνει και από την ΗΔΙΚΑ με email ή μέσω της εφαρμογής MyHealthApp.

Πηγή: iatropedia.gr