Εξετάσεις οδήγησης: “Αγκάθι” στη διαδικασία η μεταφορά του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα

Προβληματισμένοι είναι οι εκπαιδευτές στις σχολές οδηγών ανά την χώρα, εξαιτίας του πρόσφατου νομοσχεδίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που αφορά στην εκπαίδευση και στην εξέταση υποψήφιων οδηγών για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Aνθρωποι του κλάδου αντιδρούν εκφράζοντας τις ανησυχίες τους ιδιαίτερα για τις αλλαγές που ενδέχεται να έλθουν στην διαδικασία για τις πρακτικές εξετάσεις.

Το Thes.gr επικοινώνησε με τον γενικό γραμματέα του σωματείου εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών Θεσσαλονίκης “Λευκός Πύργος”, Απόστολο Κωνσταντινάκη. “Το εν λόγω νομοσχέδιο που βρίσκεται υπό διαβούλευση έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια εδώ και 10 ημέρες. Αναφέρεται στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Έχει και θετικά και αρνητικά”, εξηγεί ο κ. Κωνσταντινάκης.

Θετικό σημείο, κατά τον γενικό γραμματέα, αποτελεί η αναβάθμιση των θεωρητικών μαθημάτων μαζί με τις θεωρητικές εξετάσεις για τις οποίες θα υπάρχει τράπεζα θεμάτων. Οι ερωτήσεις θα αυξηθούν σε όλες τις κατηγορίες ενώ θα υπάρχει και ένα πλαίσιο θεμάτων που θα πρέπει να αναπτύξουν οι υποψήφιοι οδηγοί.

“Θα πρέπει να υπάρξουν διευκρινίσεις”

Όπως αναλύει μιλώντας προβληματισμένος στο Thes.gr o κ. Κωνσταντινάκης, “θα πρέπει να υπάρξουν διευκρινίσεις από το υπουργείο Μεταφορών σχετικά με τη δοκιμασία κατά την πρακτική εξέταση που λέγεται πορεία χωρίς οδηγίες. Υποθέτουμε ως επαγγελματίες, πως η αλλαγή αυτή αναφέρεται σε μια διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κατευθυνθούμε με το εκπαιδευτικό όχημα κατά τις εξετάσεις, μέσω GPS. Αυτό όμως δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι σημαίνει… Με τα άτομα που έχουν προβλήματα ακοής, τι θα γίνεται;”

“Αγκάθι” στη διαδικασία το να μεταφερθεί ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα

Ως “αγκάθι” χαρακτηρίζει ο γενικός γραμματέας την αλλαγή κατά την οποία, ο εκπαιδευτής θα είναι στο πίσω κάθισμα ενώ ο εξεταστής στη θέση του συνοδηγού. “Ο εκπαιδευτής μέχρι σήμερα κάθονταν στη θέση του συνοδηγού για να διασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή της εξέτασης. Επιπλέον, ο εκπαιδευτής, σε αντίθεση με τον εξεταστή, είναι αυτός που γνωρίζει το όχημα, τον υποψήφιο οδηγό και τις πιθανές αντιδράσεις αυτού σε συνθήκες πίεσης. Αυτή είναι η κύρια ένστασή μας, στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο” επισημαίνει ο κ. Κωνσταντινάκης και συνεχίζει “Λέγεται ότι αυτή η αλλαγή έχει ως στόχο τη διαφάνεια. Μέσα στο εκπαιδευτικό όχημα θα υπάρχουν οι κάμερες 360 μοιρών οι οποίες καταγράφουν απόλυτα το τι συμβαίνει εντός αλλά και εκτός οχήματος. Να αναφέρουμε πως υπάρχει ηχητική ειδοποίηση όταν κάποιος πατά το πεντάλ από τη μεριά του συνοδηγού. Είναι ανούσιο να μεταφερθεί ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα εφόσον η διαφάνεια εξασφαλίζεται”.

“Προτιμότερο να βγάλουν τον εκπαιδευτή από τη θέση του και να γίνει χρήση κρατικών εκπαιδευτικών οχημάτων”

“Θα ήταν προτιμότερο να βγάλουν το εκπαιδευτή από τη θέση του και να γίνει χρήση κρατικών εκπαιδευτικών οχημάτων κατά τη διαδικασία της εξέτασης” τονίζει ο γενικός γραμματέας και καθιστά σαφές πως σε περίπτωση ατυχήματος δεν είναι γνωστό το ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη, αφού δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά στο νομοσχέδιο.

“Έχουμε στείλει σχετικές επιστολές και στον αρμόδιο υφυπουργό αλλά και σε υπηρεσιακούς παράγοντες και περιμένουμε να ανοίξει ο κύκλος συζητήσεων όταν το θέμα φτάσει στην επιτροπή της Βουλής. Ζητούμε απλά διευκρινίσεις για λόγους ασφαλείας” αναφέρει στο Thes.gr ο κ. Κωνσταντινάκης και υπενθυμίζει πως στο παρελθόν, με το νόμο Σπίρτζη, που είχε εφαρμοστεί σε κάποιες περιοχές της Ελλάδος, είχαν καταγραφεί ατυχήματα.

“Η πρόταση ήρθε από την Ιταλία αν και δεν εφαρμόστηκε ούτε εκεί…” προσθέτει εμφανώς απορημένος ο εκπαιδευτής.

Μέχρι και χθες 1η Ιουνίου το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο βρίσκονταν στη Διαύγεια διαθέσιμο για σχολιασμούς ενώ αναμένεται να πάει στην επιτροπή της Βουλής για περαιτέρω συζήτηση και εν συνεχεία για ψήφιση με τις όποιες αλλαγές θα έχουν προκύψει.

Δίπλωμα μηχανής 125cc σε οδηγούς αυτοκινήτων – “Το ότι οδηγώ αυτοκίνητο δε σημαίνει ότι έχω και ισορροπία”

Σε σχέση με την ισοδυναμία του διπλώματος Β κατηγορίας με το οποίο δίνεται η δυνατότητα να οδηγεί κάποιος δίκυκλο έως 125cc ο γενικός γραμματέας του σωματείου εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών Θεσσαλονίκης “Λευκός Πύργος” αναφέρει πως πρόκειται για μια απόφαση που λειτουργεί υπό συγκεκριμένες συνθήκες και μόνο εντός της χώρας. Προϋποθέσεις είναι ο οδηγός να έχει ηλικία άνω των 27 ετών και να διαθέτει δίπλωμα Β’ κατηγορίας πάνω από 6 χρόνια.

Να αναφερθεί πως γίνονται και πρόσθετα πρακτικά μαθήματα. Κατά τον κ. Κωνσταντινάκη θα έπρεπε να υπάρχουν θεωρητικά μαθήματα, εξετάσεις, όπως και περισσότερες ώρες πρακτικής εξάσκησης.

“Το ότι οδηγώ αυτοκίνητο δε σημαίνει ότι έχω και ισορροπία” υπογραμμίζει ο ίδιος και προσθέτει πως το παράδοξο είναι ότι με το δίπλωμα αυτοκινήτου μπορούμε να οδηγήσουμε μοτοποδήλατο.

“Υπάρχει μια εναρμόνιση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά η κάθε χώρα προσαρμόζει το πλαίσιο νόμου σύμφωνα με τα δικά της δεδομένα” λέει σχετικά με το ζήτημα ο γενικός γραμματέας.

Αναλυτικά οι προϋποθέσεις για την οδήγηση δικύκλου με άδεια οδήγησης Β’ κατηγορίας:

Σε τι στάδιο βρίσκονται οι εξετάσεις για τους υποψήφιους οδηγούς

Ολοκληρώνοντας ο κ. Κωνσταντινάκης κάνει γνωστό πως επανεκκίνηση κάνουν και οι θεωρητικές εξετάσεις δικύκλων και αυτοκινήτων με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, με 50% πληρότητα στις αίθουσες, κάτι το οποίο βέβαια δημιουργεί προβλήματα και για αυτό οι υποψήφιοι οδηγοί πρέπει να… “οπλιστούν” με υπομονή.
“Δεδομένων των συνθηκών ίσως θα έπρεπε να δοθεί κάποια παράταση σε κάποιες κάρτες υποψηφίων που λήγουν μέσα στο καλοκαίρι, ώστε να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν”, καταλήγει ο γενικός γραμματέας.

Φωτογραφία αρχείου/Motionteam

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *