Ο «Γιωρίκας», το ρομπότ του ΠΑΜΑΚ, μιλάει και χορεύει ποντιακά στην 87η ΔΕΘ (ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ)

87η ΔΕΘ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ρομπότ Θεσσαλονίκη

Μία ξενάγηση στο περίπτερο με τα πρωτότυπα ρομπότ που τράβηξαν το ενδιαφέρον του κόσμου

Στον κόσμο της ρομποτικής και της τεχνολογίας μας ταξιδεύει το Οικοσύστημα Τεχνολογιών Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το οποίο βρίσκεται αυτές τις μέρες στο περίπτερο 14 της 87ης ΔΕΘ.

Δέκα διαφορετικά ρομπότ κοινωνικής αρωγής όπου το καθένα έχει τη δική του ιδιότητα, μας περιμένουν στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για να τα γνωρίσουμε από κοντά. Η εμπειρία είναι μοναδική, καθώς μικροί και μεγάλοι έχουν την δυνατότητα να αλληλοεπιδράσουν και να παίξουν μαζί τους.

Το Οικοσύστημα Τεχνολογιών Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχει καταφέρει να συνδυάσει τη ρομποτική με την εκπαίδευση και την κοινωνία σε ένα μεγάλο βαθμό. Οι δράσεις που γίνονται στοχεύουν στο θεωρητικό και ερευνητικό υπόβαθρο.

Οπως ανέφερε στο Thes.gr  η υποψήφια διδάκτορας στο τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Χριστίνα Πασαλίδου: «Το Οικοσύστημα αποτελείται από τρεις πόλους, το ερευνητικό εργαστήριο Lires Lab, το οποίο είναι ένα θεσμοθετημένο εργαστήριο του πανεπιστημίου, η Ακαδημία Ρομποτικής και το πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Σπουδών Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση, το οποίο υλοποιεί την έρευνα στο εργαστήριο Lires».

87η ΔΕΘ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ρομπότ Θεσσαλονίκη

Ο Γιωρίκας «κλέβει» τις εντυπώσεις  

Ενα από τα ρομπότ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας που προσελκύει το ενδιαφέρον είναι ο πόντιος «Γιωρίκας». Το συγκεκριμένο ρομπότ μέσα από ένα παιχνίδι μας μαθαίνει ποντιακά και συγκεκριμένα πως να ξεχωρίζουμε το δεξί με το ζερβό.

Μέσα από τους αισθητήρες του, μπορεί να μας κάνει ερωτήσεις αναφορικά με το ποια πιστεύουμε πως είναι η σωστή απάντηση και στη συνέχεια, δίνει την αντίστοιχη ανατροφοδότηση στα ποντιακά. Μάλιστα έχει την ικανότητα και να χορεύει στους ρυθμούς της ποντιακής μουσικής.

Γνωρίστε τα ρομπότ Pepper, NAO και Μαργαρίτα

Το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων προσελκύει και το ρομπότ «Pepper», το οποίο κάνει παντομίμα και ζητάει από τους επισκέπτες να μαντέψουν τις κινήσεις που κάνει, επιλέγοντας ανάμεσα σε τρεις απαντήσεις, με τη βοήθεια ενός τάμπλετ που βρίσκεται στο στήθος του. Οι ερωτήσεις μάλιστα είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, δηλαδή όσο “κυλάνε” γίνονται λίγο πιο δύσκολες.

87η ΔΕΘ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ρομπότ Θεσσαλονίκη

Οπως τονίζει η υποψήφια διδάκτορας του πανεπιστημίου, κα Πασαλίδου: «Το συγκεκριμένο ρομπότ το έχουμε φέρει στην έκθεση για να μας δώσει την ευκαιρία να μιλήσουμε για το πόσο σημαντικές είναι οι κινήσεις στο να καταλαβαίνουμε τον άλλον και πόσο μάλλον ένα ρομπότ.

Οπότε δεν φτάνει μόνο να μας μιλήσει για να έχουμε μία επιτυχημένη αλληλεπίδραση, αλλά παράλληλα μπορεί να μας δώσει πάρα πολλά ερεθίσματα μέσα από τις κινήσεις του».

Εχουν γίνει διάφορες έρευνες για το πως μπορεί να αξιοποιηθεί ένα ρομπότ όπως η Pepper στον τομέα του τουρισμού και συγκεκριμένα σε ρεσεψιόν ξενοδοχείων ή σε αεροδρόμια δίνοντας πληροφορίες για τις πτήσεις.

Παράλληλα, ανάμεσα στα 10 ρομπότ που βρίσκονται φέτος στη ΔΕΘ είναι και το ρομπότ «ΝΑΟ», το οποίο επικεντρώνεται στο ψυχομετρικό τεστ κηλίδων μελάνης του Ρόρσαχ. Δηλαδή κάνει μία ερώτηση για παράδειγμα, “ποια εικόνα μοιάζει με δέρμα ζώου;”, και στη συνέχεια αφού τη δείξεις μπροστά του, σου απαντάει με το τι ποσοστό έχει δει τη συγκεκριμένη εικόνα.

87η ΔΕΘ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ρομπότ Θεσσαλονίκη

Τέλος το εργαστήριο έχει δημιουργήσει το ρομπότ «Μαργαρίτα», το οποίο έχει πρόσωπο, εκφράσεις και μπορεί να κουνήσει τα πέταλά του. Στόχος είναι να προσελκύσει τα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επικοινωνία.

87η ΔΕΘ Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ρομπότ Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τον καθηγητή του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Νικόλαο Φαχαντίδη το συγκεκριμένο ρομπότ «Είναι μία γέφυρα, ένα εργαλείο για τον εκπαιδευτικό να οργανώσει δραστηριότητες στα παιδιά στον αυτισμό, για να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες. Έχει χρησιμοποιηθεί σε σχολεία και είχε πολύ θετικά αποτελέσματα».