Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό του Μετρό της Βενιζέλου (ΒΙΝΤΕΟ)

Μετρό Θεσσαλονίκης της Βενιζέλου

Μεταφέρθηκαν στην αποθήκη του Μετρό στο Καλοχώρι

Το μεσημέρι της Τρίτης 20 Ιουλίου ολοκληρώθηκαν τα δύο πρώτα δρομολόγια μεταφοράς των αρχαίων του σταθμού του Μετρό της Βενιζέλου μετά το “πράσινο φως” για την απόσπαση και επανατοποθέτησή τους από το ΣτΕ.

Πιο συγκεκριμένα, συνολικά περίπου 30 παλέτες με αρχαία, τα οποία αποτελούν τμήματα αρχαίου δαπέδου, τυλιγμένα σε ειδικό νάιλον προστασίας μεταφέρθηκαν στην αποθήκη του Μετρό στο Καλοχώρι όπου φυλάσσονται οι σημαντικότερες αρχαιότερες του έργου, βάζοντας ουσιαστικά τέλος σε μια πολύχρονη διαμάχη για την τύχη τους (διατήρηση κατά χώρα ή μετακίνηση και επαντοποθέτηση) η οποία δίχασε τη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο.

Το χρονοδιάγραμμα από την απόσπαση

Οι εργασίες απόσπασης των αρχαίων του μετρό ξεκίνησαν την περασμένη Τετάρτη ενώ σύμφωνα με πληροφορίες , το χρονοδιάγραμμα προβλέπει να ολοκληρωθούν εντός τεσσάρων μηνών. Όλα θα εξαρτηθούν, βέβαια, από τα υποκείμενα αρχαιολογικά ευρήματα που θα βρεθούν μετά την απόσπαση. Το χρονοδιάγραμμα θα προσαρμόζεται ανάλογα με την αξία των ευρημάτων και την τύχη τους που θα αποφασίσει η αρχαιολογική υπηρεσία, δεδομένου ότι εκτελείται παράλληλα και νέα αρχαιολογική ανασκαφή. Στόχος της Αττικό Μετρό είναι το χρονοδιάγραμμα των τεσσάρων μηνών να επισπευσθεί, αν είναι δυνατόν.

Συνολικά στο εργοτάξιο του Mετρό στη Βενιζέλου δουλεύουν για την απόσπαση 25 εξειδικευμένοι εργατοτεχνίτες ενώ τα τμήματα του Decumanus Maximus και Cardo για τα οποία ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων, αντιδρώντας πολλοί στη μεταφορά τους, αναμένεται να αποσπαστούν μέσα στο μήνα. Μέχρι τότε, μετά τα αρχαία δάπεδα (είναι τμήματα «πλατειών» και πεζοδρομίων) θα αποσπαστούν και θα βγουν ακέραια τοιχία, ορθογώνιες κατασκευές, πεσσοί – κολώνες και κομμάτια λίγο μεγαλύτερα όπως το τετράστηλο.Για να βγουν ακέραιοι οι αρχαιολογικοί θησαυροί χρειάζονται 2-3 βδομάδες προετοιμασίας ενώ απαιτούνται δύο με τρεις μέρες για να σηκωθούν, να αποσπαστούν και να μετακινηθούν μέχρι το φρεάτιο του Μετρό προκειμένου να μπορέσουν στη συνέχεια να βγουν από το σταθμό με προορισμό το Καλοχώρι.

Διαβάστε επίσης  Θεσσαλονίκη: «Το 66% των λεωφορείων δεν θα διασχίζουν την Εγνατία με την έναρξη του μετρό»

Αρχικά καθαρίζεται περιμετρικά κάθε πλάκα δαπέδου και στερεώνεται με ακρυλικές ρητίνες. Αν η πλάκα είναι πολύ φθαρμένη, οι εργατοτεχνίτες είτε παίρνουν εκμαγείο (αποτύπωμα), είτε βγαίνει ως έχει ο αρχαιολογικός θησαυρός και τοποθετείται πάνω σε παλέτα αφού πρώτα τυλιχτεί με νάιλον. Πριν την απόσπαση γίνεται τοπογραφική αποτύπωση και με τρισδιάστατη απεικόνιση 3d scanning έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι η επανατοποθέτηση θα γίνει με ακρίβεια χιλιοστού.

Πηγή: ethnos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *