Σούπερ μάρκετ: Τι ξόδεψαν οι καταναλωτές στις online αγορές τους το 2023

σούπερ μάρκετ

Πως κατανεμήθηκαν τα έξοδά τους

Γύρω στα 80,6 ευρώ ανά παραγγελία ήταν η μέση αξία του “καλαθιού” στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ του 2023, με τους καταναλωτές να αγοράζουν κατά μέσο όρο 32,7 προϊόντα.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της Convert Group, οι υψηλότερες δαπάνες των καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους, πήγαιναν στα φρέσκα προϊόντα, καθώς ξόδευαν κατά μέσο όρο ανά παραγγελία 27,2 ευρώ. Ακολούθησαν τα συσκευασμένα τρόφιμα με 16,8 ευρώ κατά μέσο όρο και τα καθαριστικά σπιτιού και χαρτικά για το σπίτι με 9,9 ευρώ. Για αναψυκτικά, ποτά και εμφιαλωμένο νερό οι καταναλωτές δαπανούσαν μεσοσταθμικά 8,8 ευρώ, ενώ συνολικά όλα τα υπόλοιπα προϊόντα που συμπλήρωναν το καλάθι τους ανά παραγγελία, τους κόστιζαν 17,9 ευρώ.

Συνολικά το 2023, οι καταναλωτές δαπάνησαν για τις online τους αγορές στα σούπερ μάρκετ (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες) 306 εκατ. ευρώ, κατά 15% περισσότερα σε σχέση με το 2022, κυρίως λόγω των πληθωριστικών πιέσεων καθώς η μέση αξία των προϊόντων ήταν αυξημένη κατά 8% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Οι υψηλότερες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18% και στα αναψυκτικά με 17%. Ακολούθησαν λάδι/ξύδι όπως και φρούτα και λαχανικά με 15%. Παράλληλα οι καταναλωτές αγόραζαν κατά 5% λιγότερα προϊόντα ανά παραγγελία σε σύγκριση με το 2022.

Οι προσφορές

Σε ότι αφορά τις προωθητικές ενέργειες που έγιναν στα online σούπερ μάρκετ, η μέση έκπτωση μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών προϊόντων διαμορφώθηκε στο 34%, μειωμένη κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2022. Οι μεγαλύτερες μέσες εκπτώσεις παρατηρήθηκαν στο κοτόπουλο (38%), τα δημητριακά (37%) στον καφέ και τα σύνεργα καθαρισμού (29%). Τέλος, στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη προωθητική ένταση ξεχωρίζουν τα μωρομάντηλα με 95%, το στραγγιστό γιαούρτι με 65% και το κοτόπουλο με 55%.

Πηγή φωτό: Eurokinissi