Φρούτα για σνακ που βελτιώνουν τη διάθεση και φέρνουν ευεξία

Η συχνή κατανάλωση φρούτων όταν θέλετε κάποιο σνακ μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας και να σας κάνει να νιώσετε γεμάτος ενέργεια.

Από την άλλη νόστιμα αλλά λιγότερο υγιεινά σνακ όπως τσιπς, είναι πιθανό να οδηγήσουν σε ψυχικά προβλήματα και προβλήματα μνήμης, όπως αναφέρει νέα έρευνα.

Τα ευρήματα επιστημόνων του Aston University δημοσιεύτηκαν την άνοιξη στο British Journal of Nutrition.

Η έρευνα περιέλαβε 428 υγιείς ενήλικες που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την εβδομαδιαία διατροφή τους τον περασμένο χρόνο. Απάντησαν και ερωτήσεις για την ψυχική τους υγεία, την πρόσληψη αλκοόλ, την άσκηση και το κάπνισμα.

Οσοι έτρωγαν φρούτα πιο συχνά είχαν μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης και μεγαλύτερη ευεξία.

Πιο συχνή κατανάλωση τσιπς και άλλων νόστιμων σνακ συνδεόταν με αυξημένας περιστατικά κατάθλιψης, στρες και μειωμένη ευεξία.

Οι συμμετέχοντες έτρωγαν φρούτα και λαχανικά κατά μέσον όρο 4-6 φορές την εβδομάδα και γλυκά και νόστιμα σνακ 2-3 φορές την εβδομάδα.

Η κατανάλωση μερίδας φρούτου οποιουδήποτε μεγέθους ήταν καλή για την ψυχική υγεία. Η κατανάλωση 2 φορές την ημέρα ήταν καλύτερη από την κατανάλωση 4 φορές την εβδομάδα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η συνολική ποσότητα που καταναλώνει κάποιος δεν είναι τόσο σημαντική όσο η συχνότητα κατανάλωσης το φρούτου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η συχνή κατανάλωση φρούτων στην ωμή τους μορφή είναι πιθανό να μεγιστοποιεί την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αυξάνοντας την επίδραση στην ευεξία.

Τα νόστιμα σνακ, ιδιαίτερα τα τσιπς συνδέονταν με νοητικές δυσκολίες όπως αστοχίες μνήμης και περισσότερες περιπτώσεις κατάθλιψης, άγχους, στρες και μειωμένης γενικά ευεξίας.

Η έρευνα δεν αποδεικνύει ότι η σχέση είναι αιτιατή.

Πηγές: British Journal of Nutrition.