«Τέλος» στο πλαστικό μπουκάλι από τις εταιρείες εμφιαλωμένου νερού

Τι σκοπεύουν να κάνουν

Ολοένα και οι καταναλωτές απομακρύνονται από την πλαστική συσκευασία δείχνοντας μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για τον πλανήτη και την κλιματική αλλαγή. Κάτι που έχεις κάνει τις εταιρείες εμφιαλωμένου νερού να «πονοκεφαλιάζουν».

Πλέον, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αγοράζουν πλαστικές φιάλες, αλλά πολλαπλών χρήσεων μπουκάλια και παγούρια για νερό, που βάζουν από τη βρύση του σπιτιού ή της δουλειάς.

Οπότε, οι εταιρείες αυτές, όπως οι Danone, Nestle, Coca-Cola (Coke) και Pepsi, αντιλήφθηκαν ότι από τη βρύση μπορούν να προέλθουν τα αντισταθμιστικά έσοδα, όπως αναφέρει το Bloomberg. Αλλωστε, επί 40 χρόνια οι καταναλωτές αγόραζαν τρισεκατομμύρια φιάλες νερού Perrier, Evian, Dasani και Aquafina, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι το τίμημα που κατέβαλαν, δεν ήταν τόσο για το νερό όσο για το πλαστικό και τα μεταφορικά του.

Και αυτό γιατί οι εταιρείες λαμβάνουν το νερό δωρεάν ή σε μία συμβολική τιμή. Αυτό σημαίνει ότι η εμφιάλωση, η μεταφορά και διανομή, καθώς και η διαφήμιση του συγκεκριμένου προϊόντος συνιστούν το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών τους.

Σήμερα εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, σε ορισμένες πόλεις απαγορεύονται εντελώς οι πωλήσεις νερού σε πλαστική συσκευασία, ενώ γενικά στον κλάδο μειώνονται και οι πωλήσεις του προϊόντος αυτού. Ως απάντηση, οι εταιρείες εμφιαλώνουν το νερό σε μεταλλικά κουτάκια, κατασκευάζουν συσκευές, που προσθέτουν στο νερό γεύση ή ανθρακικό ή δημιουργούν άλλα προϊόντα, που διευκολύνουν τους καταναλωτές να φτιάχνουν μόνοι τους ανθρακούχο νερό κατ’ οίκον.

Διαβάστε επίσης  Eurovision 2024: Θύελλα αντιδράσεων με τις δηλώσεις των χορευτών της Σάττι - "Είμαστε Ελληνες Τούρκοι" (ΒΙΝΤΕΟ)

Επίσης, δημιουργούν μηχανήματα – ψύκτες, που πουλάνε το δικό τους επώνυμο νερό «χύμα» και μπορούν οι καταναλωτές να γεμίσουν τα παγούρια και τα μπουκάλια τους. Είναι σαφές το μήνυμα του διευθύνοντος συμβούλου της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ, όταν μιλούσε σε αναλυτές τον Οκτώβριο. «Ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού θα πρέπει να αντεπεξέλθει σε μία σειρά θεμάτων βιωσιμότητας, τα οποία αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία», είπε.

Πάντως, ο Χάουαρντ Τέλφορντ, υπεύθυνος του κλάδου αναψυκτικών και νερού στην εταιρεία ερευνών στρατηγικής αγορών, Euromonitor, επισημαίνει πως οι εν λόγω προσπάθειες θα έχουν ισχνό αντίκτυπο στο ίδιο το ανθρακικό αποτύπωμα των εταιρειών, αλλά οι νέες παροχές στο καταναλωτικό κοινό, όπως οι γεύσεις στο νερό και το ανθρακικό θα ενισχύσουν τα κέρδη ομίλων τύπου Nestle, Coca-Cola και Pepsi.

Και επεξηγεί ο ίδιος: «Δείχνουν την τάση του μέλλοντος, όταν το ανθρακούχο νερό, οι γεύσεις του και τα πρόσθετα ωφέλιμα στοιχεία θα είναι η κινητήριος δύναμη του προϊόντος “εμφιαλωμένο νερό” και όχι πλέον η άνεση της συσκευασίας μιας χρήσεως».