Ποιες τροφές κρατάνε το παιδί ξύπνιο;

παιδιά γλυκά βήματα

Τι πρέπει να αποφύγετε

Σύμφωνα με έρευνες, πολλές από τις τροφές που δίνουμε στα παιδιά μας αποτελούν κρυφές πηγές καφεΐνης.

Είναι το παιδί σας διεγερτικό και δυσκολεύεται να κοιμηθεί; Ίσως η αιτία για την κατάσταση αυτή να κρύβεται στην διατροφή του.

Πόση καφεΐνη είναι πολύ

Σύμφωνα με τον FDA, 100-200 mg την ημέρα είναι ασφαλή, αλλά μια πρόσφατη μελέτη στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Pediatrics διαπίστωσε ότι ακόμη και χαμηλές δόσεις (κάτω από 100 mg) καφεΐνης, όπως ένα φλιτζάνι καφέ ή μισό κουτάκι αναψυκτικού, είναι ικανές να επιβραδύνουν τους καρδιακούς παλμούς των παιδιών και να αυξήσουν την αρτηριακή πίεση σε όλες τις ηλικίες. Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι η επίδρασή τους αυξάνεται κατά την εφηβεία, ιδιαίτερα στα αγόρια.

Η καφεΐνη μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσκολία στον ύπνο και τη συγκέντρωση, καθώς και άλλες ασθένειες όπως νευρικότητα, πονοκεφάλους και στομαχικές διαταραχές.

Οι «ένοχες» τροφές

Ποιες είναι λοιπόν εκείνες οι τροφές που θα πρέπει να αποφεύγετε να δίνετε στα παιδιά, ειδικά όταν πλησιάζει η ώρα του ύπνου;

Σοκολάτα

Οι πλάκες σοκολάτας δεν έχουν απλώς ζάχαρη, έχουν και καφεΐνη. Μια τυπική πλάκα έχει γενικά έως και 10 mg καφεΐνης, αλλά όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα τόσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητα. Για παράδειγμα, μια πλάκα κουβερτούρας μπορεί να έχει περίπου την ίδια ποσότητα καφεΐνης με ένα φλιτζάνι τσάι.

Παγωτό

Το παγωτό σοκολάτα και το παγωτό εσπρέσο μπορούν και τα δύο να συμβάλλουν στην πρόσληψη καφεΐνης. Ορισμένες μάρκες παγωτού εσπρέσο μπορεί να περιέχουν 30 έως 45 mg σε μία μπάλα – δηλαδή περίπου όση καφεΐνη περιέχει και ένα κουτάκι cola. Το παγωτό σοκολάτας έχει συνήθως πολύ λιγότερο, περίπου 3 mg ανά μερίδα.

Διαβάστε επίσης
Αποφύγετε να καταναλώνετε αυτές τις τροφές πριν από τον ύπνο

Προϊόντα πρωινού

Ξέρετε πώς να αναζητήσετε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη σε ορισμένα δημητριακά και γιαούρτια, αλλά γνωρίζατε ότι ορισμένα προϊόντα πρωινού περιέχουν επίσης καφεΐνη; Τώρα, την επόμενη φορά που θα πάτε στο σούπερ-μάρκετ θα είστε υποψιασμένοι…

Ζεστή σοκολάτα

Ένα πακέτο ζεστής σοκολάτας 170 γραμμαρίων έχει, κατά μέσο όρο, περίπου 10 mg καφεΐνης και μια μερίδα 170 γραμμαρίων σοκολατούχου γάλακτος έχει περίπου 4 mg.

Τσάι

Μερικά ζεστά και παγωμένα τσάγια περιέχουν καφεΐνη. Ωστόσο, το τσάι που παρασκευάζεται από βότανα δεν περιέχει καφεΐνη. Κάντε λοιπόν την έρευνά σας πριν κάεντε τις αγορές σας.

Αναψυκτικά

Όταν οι περισσότεροι από εμάς σκεφτόμαστε την καφεΐνη στα αναψυκτικά, το μυαλό μας πάει στα προϊόντα τύπου cola.

Ένα κουτάκι cola 340 γραμμαρίων έχει 35 mg έως 38 mg καφεΐνης. Αλλά μπορεί να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και ορισμένα άλλα αναψυκτικά περιέχουν επίσης καφεΐνη. Προσοχή και στα ενεργειακά ποτά, τα οποία περιέχουν –επιπλέον- και άλλες ακατάλληλες για τα παιδιά ουσίες.

Decaf

Εάν το παιδί σας βλέπει να πίνετε καφέ και ζητήσει, ίσως πιστεύετε ότι μία κούπα ντεκαφεϊνέ είναι μια καλή επιλογή. Αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ακόμη και ο decaf δεν είναι 100% χωρίς καφεΐνη.

Ενώ ένα φλιτζάνι καφέ χωρίς καφεΐνη έχει γενικά μόνο 5 mg καφεΐνης (ενώ ένα φλιτζάνι βρασμένου καφέ 227 γρ. έχει μεταξύ 100-200 mg), οι ποσότητες μπορεί να ποικίλλουν. Επομένως, το παιδί σας μπορεί να παίρνει περισσότερη καφεΐνη απ’ όση υπολογίζατε.

Πηγή: imommy.gr