Σκληρή κριτική της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» για τον ποδηλατόδρομο

ποδηλατόδρομος Θεσσαλονίκη

Τοποθετείται για τα προβλήματα που προκλήθηκαν στην Κ. Καραμανλή

Τη δική της κριτική στο δήμο Θεσσαλονίκης, με αφορμή την απόφασή του για εφαρμογή ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή, άσκησε η δημοτική παράταξη “Μένουμε Θεσσαλονίκη”.

Οπως μάλιστα αναφέρει η δημοτική παράταξη σχετικά με το νέο ποδηλατόδρομο στη Θεσσαλονίκη:

“Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι σκέφτονταν οι μελετητές για τον ποδηλατόδρομο που σχεδίασαν στην Κ. Καραμανλή.

Απ’ ό,τι φαίνεται, πάντως, σίγουρα δεν σκέφτηκαν… τον ίδιο τον δρόμο, τις χρήσεις του, και την κοινωνική ζωή του.

Οι νέες επεμβάσεις, ιδίως στο μήκος της Κ. Καραμανλή, είναι εντελώς δυσλειτουργικές, και πρέπει να αποσυρθούν”, τονίζει μεταξύ άλλων η παράταξη η οποία μάλιστα κάνει λόγο για “φιάσκο της Κ. Καραμανλή” αναφορικά με τον ποδηλατόδρομο.

Η σχετική ανακοίνωση της παράταξης “Μένουμε Θεσσαλονίκη” αναφέρει:

“H εφαρμογή των ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη, ιδίως στην Κ. Καραμανλή, είναι ορισμός της «ιδεοληπτικής πολιτικής». Δεν έρχεται να παρέμβει κρίνοντας με βάση την λειτουργικότητα και την υπάρχουσα κοινωνική χρήση του δρόμου.

Λέει: «Τι ωραίο που είναι το Άμστερνταμ, με τους ποδηλατοδρόμους του», και πάει να τους εφαρμόσει στην Θεσσαλονίκη «μουρμουρίζοντας σπασμένες σκέψεις σε ξένες γλώσσες».

Κάπως έτσι καταλήγουμε σ’ έναν σχεδιασμό που φτάνει να χαράσσει… (μικρο)λωρίδα για περιπατητές και… τζόκινγκ, στο οδόστρωμα ενός δρόμου σαν την Κ. Καραμανλή, δίπλα από την σειρά των αυτοκινήτων που τώρα μποτιλιάρουν χειρότερα απ’ ό,τι πριν, γιατί η μία από τις δυο ελεύθερες λωρίδες κυκλοφορίας χρησιμοποιείται πια και για στάθμευση.

Αλλο δείγμα προχειρότητας; Ο σχεδιασμός δεν έλαβε υπόψη ούτε τους κάδους απορριμμάτων και ανακύκλωσης του ίδιου του Δήμου.

Διαβάστε επίσης  Δήμος Θεσσαλονίκης: Δράσεις για τους οικονομικά αδύναμους πολίτες ενόψει Πάσχα

Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε μια προκάτ συνθηματολογία με πομπώδεις φράσεις όπως «βιώσιμη κινητικότητα», «ήπια κυκλοφορία», και «πράσινη μετακίνηση»;

Πρώτον, το αυτοκίνητο καταλήγει να ρυπαίνει περισσότερο (εξαιτίας του γενικού μποτιλιαρίσματος που προκαλείται), κι ας διακηρύττει η πολιτική ότι στόχος της είναι το αντίθετο, να μειώσει την ρύπανση από το ΙΧ.

Δεύτερον, μια πολιτική που λέει πως θα δημιουργήσει ανθρωπινότερη καθημερινότητα, έρχεται να την επιδεινώσει αισθητά για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες: Τα περισσότερα μαγαζιά της Κ. Καραμανλή λειτουργούν στη λογική «σταματάω για λίγο το αμάξι – ψωνίζω – φεύγω».

Τι απαντάει σε αυτήν την πραγματικότητα η σχεδιαστική αλαζονεία; «Όλοι θα ξεβολευτούμε». Κι έτσι τα μαγαζιά της περιοχής, έχουν να αντιμετωπίσουν πέραν από την κρίση της πανδημίας, και μια παρέμβαση που «κόβει» την αγορά.

Οσο για τους κατοίκους, το «πληρώστε πάρκινγκ» που υπονοείται σαφώς, θυμίζει εκείνο το «ας φάνε παντεσπάνι» της Μαρίας Αντουανέττας.

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι σκέφτονταν οι μελετητές για τον ποδηλατόδρομο που σχεδίασαν στην Κ. Καραμανλή. Απ’ ό,τι φαίνεται, πάντως, σίγουρα δεν σκέφτηκαν… τον ίδιο τον δρόμο, τις χρήσεις του, και την κοινωνική ζωή του.

Οι νέες επεμβάσεις, ιδίως στο μήκος της Κ. Καραμανλή, είναι εντελώς δυσλειτουργικές, και πρέπει να αποσυρθούν.

Κι αυτό το λέμε εμείς, μια παράταξη που αποτελείται από πολλούς ανθρώπους που χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως κύριο μέσο μεταφοράς μέσα στην Θεσσαλονίκη, και δεν το στηρίζουν μόνο στα λόγια, ή με άστοχες παρεμβάσεις”.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: InTime

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *