Αισιοδοξία στους επαγγελματίες του κλάδου έχουν δημιουργήσει οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης για την εορταστική περίοδο.
Η πόλη έχει ήδη «φορέσει» τα γιορτινά της και είναι έτοιμη να υποδεχτεί τους επισκέπτες της τις ημέρες των Χριστουγέννων, με την πληρότητα να κυμαίνεται κοντά στο 70-75%.
Οπως ανέφερε στο Thes.gr ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Σιμιακός: «Η εορταστική περίοδος, η πρώτη των Χριστουγέννων, έχει αρκετές κρατήσεις, υπάρχει μία μέση πληρότητα η οποία κυμαίνεται κοντά στο 70-75%, φαίνεται η ζήτηση να είναι λίγο πιο αυξημένη σε σύγκριση με την περσινή χρονιά».
Η πλειονότητα των επισκεπτών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων στη Θεσσαλονίκη είναι Έλληνες που αποφασίζουν να περάσουν τις ημέρες των εορτών στην πόλη. Οπως επισήμανε ο κ. Σιμιακός «η Θεσσαλονίκη αν και δεν είναι κατεξοχήν χριστουγεννιάτικος προορισμός, παρ ‘όλα αυτά δείχνει μία μικρή τάση για εκείνη την περίοδο».
Βαλκάνιοι και Τούρκοι σπεύδουν στην πόλη για τις γιορτές
Τα τελευταία χρόνια αρκετοί Βαλκάνιοι επιλέγουν την Θεσσαλονίκη, προκειμένου να περάσουν τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς. Μάλιστα φέτος υπάρχει μία κίνηση στην πόλη και από πολίτες της Τουρκίας.
Οπως εξηγεί ο Γενικός Γραμματέας:«Σχετικά με την Πρωτοχρονιά, σαφώς και είναι λίγο πιο αυξημένη η ζήτηση και η πληρότητα για εκείνη την περίοδο. Ουσιαστικά μιλάμε για 30 και 31 Δεκεμβρίου. Τα περισσότερα check out θα γίνουν είτε την 1 Ιανουαρίου, είτε στις 2 Ιανουαρίου. Σε αυτή την περίοδο βλέπουμε ότι πέφτει το ποσοστό των Ελλήνων αλλά παρατηρούμε αύξηση από το εξωτερικό, κυρίως από Βαλκάνια (Σέρβοι, Βούλγαροι), αλλά και την Τουρκία».
Σχετικά με τις κρατήσεις φαίνεται να ξεκίνησαν φέτος σχετικά νωρίς, κυρίως για την Πρωτοχρονιά, καθώς πραγματοποιήθηκαν 40 με 60 μέρες πριν. «Υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα δωμάτια και οι ξενοδόχοι φυσικά ποντάρουν και σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής», σημείωσε ο κ. Σιμιακός.
Ο πόλεμος στο Ισραήλ και οι επιπτώσεις
Μεγάλο πλήγμα στην τουριστική αγορά της Θεσσαλονίκης επιφέρει ο πόλεμος στο Ισραήλ, δημιουργώντας ένα κενό τόσο σε επίπεδο πληροτήτων όσο και αφίξεων. Όπως τονίζει ο κ. Σιμιακός «σίγουρα ο πόλεμος έχει επηρεάσει τη Θεσσαλονίκη. Κατά το πρώτο 8μηνο με 9μηνο του 2023 είχε σαν πρώτη δύναμη τους Ισραηλινούς που ξεπερνούσαν τις 100.000 διανυκτερεύσεις. Βλέπουμε ότι ο πόλεμος έχει τα δικά του αποτελέσματα στον τουρισμό. Εχουν ακυρωθεί οι κρατήσεις».
Ανάγκη για διαφήμιση και οργάνωση
Σχετικά με την οργάνωση της Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι η πόλη χρειάζεται πολύ προσπάθεια και επαγγελματική προβολή, προκειμένου να δείξει αυτό που πραγματικά μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη. «Η πόλη δεν είναι ένας top προορισμός ο οποίος έχει διαφημιστεί, χρειάζεται πολύ προσπάθεια, θέλει οργάνωση και επαγγελματική προβολή. Κινείται σε καλούς ρυθμούς, αλλά όχι σε αυτούς που πρέπει να έχει η πόλη» είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια συμπλήρωσε ότι “γενικότερα είμαστε ευχαριστημένοι από την χρονιά του 2023, έχουν απομείνει ελάχιστες ημέρες για να φύγει το έτος, όπου θα έχουμε μία καλύτερη εικόνα.
Σίγουρα βλέπουμε ότι κινηθήκαμε καλύτερα από το 2022, όπου ήταν περίεργη χρονιά. Από ότι φαίνεται ίσως υπολειπόμεθα λίγο έναντι του 2019, που ήταν κατά κοινή ομολογία μία πολύ καλή τουριστική χρονιά.
Υπάρχει δρόμος ακόμα μπροστά για να διανύσει η πόλη και αυτός ο δρόμος θα ξεκινήσει μέσα από υποδομές και έργα”.