Οι τροφές που πρέπει να καταναλώνετε για να υποστηρίξετε τα επίπεδα κολλαγόνου

Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που χρησιμεύει ως δομικό στοιχείο για διάφορα μέρη του σώματός μας.

Είναι, επίσης, το αόρατο υποστηρικτικό δίκτυο που κρατά την επιδερμίδα σφριγηλή, νεανική, και ζωντανή.

Παρόλο που το σώμα σας παράγει από μόνο του κολλαγόνο, η παραγωγή τείνει να μειώνεται με την ηλικία και την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία.

Μάλιστα, μετά τα 30, η παραγωγή κολλαγόνου στο δέρμα φαίνεται να μειώνεται με ρυθμό 1% κάθε χρόνο.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να την αυξήσετε, πολύ απλά και φυσικά, μέσα από τη διατροφή σας.

Αυτές είναι οι κορυφαίες τροφές που πρέπει να καταναλώνετε για να υποστηρίξετε τα επίπεδα κολλαγόνου στο σώμα σας:

Ζωμός από κόκαλα

Τα οστά των ζώων είναι μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή κολλαγόνου.

Η αργή διαδικασία βράσης των οστών και των συνδετικών ιστών στο νερό επιτρέπει στο κολλαγόνο να διασπαστεί σε ζελατίνη, η οποία μπορεί να απορροφηθεί ευκολότερα από το σώμα σας.

Ψάρια και οστρακοειδή

Τα ψάρια, ιδίως το δέρμα και τα λέπια τους, αποτελούν εξαιρετική πηγή κολλαγόνου.

Το κολλαγόνο που προέρχεται από ψάρια, απορροφάται από τον οργανισμό πιο αποτελεσματικά σε σύγκριση με άλλες πηγές.

Επιπλέον, το θαλάσσιο κολλαγόνο αποτελείται κυρίως από κολλαγόνο τύπου Ι, το οποίο προάγει την υγεία και την ελαστικότητα του δέρματος, των οστών, των τενόντων και άλλων ιστών.

Κρέας

Το κοτόπουλο, και συγκεκριμένα ο χόνδρος, είναι μια καλή φυσική πηγή κολλαγόνου.

Συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε κολλαγόνο τύπου ΙΙ, το οποίο είναι ευεργετικό για την υγεία των αρθρώσεων και μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας.

Διαβάστε επίσης  Οι τροφές που δεν πρέπει να δίνετε στον σκύλο σας

Το κολλαγόνο που προέρχεται από το βόειο κρέας, αποτελείται κυρίως από κολλαγόνο τύπου Ι και ΙΙΙ.

Αυτοί οι τύποι κολλαγόνου είναι απαραίτητοι για την υγεία και την αντοχή του δέρματος, των οστών, των τενόντων, του ινώδους χόνδρου, του συνδετικού ιστού και των δοντιών.

Το δέρμα από το χοιρινό, περιέχει σημαντική ποσότητα κολλαγόνου, η οποία όταν καταναλώνεται, διασπάται σε αμινοξέα στο σώμα σας, που μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για την ανοικοδόμηση του δικού σας κολλαγόνου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να καταναλώνεται με μέτρο.

Ασπράδι αυγού

Τα αμινοξέα είναι τα δομικά στοιχεία για τις πρωτεΐνες. Και κάθε τύπος πρωτεΐνης – όπως το κολλαγόνο στο δέρμα ή η κερατίνη στα μαλλιά – έχει διαφορετική σύνθεση αμινοξέων.

Τα αυγά, συγκεκριμένα τα ασπράδια, περιέχουν τα αμινοξέα γλυκίνη και προλίνη, από τα οποία αποτελείται το κολλαγόνο.

Εσπεριδοειδή και μούρα

Τα εσπεριδοειδή και τα μούρα είναι πλούσια σε βιταμίνη C και το δέρμα σας τη χρειάζεται για να συνθέσει κολλαγόνο.

Η βιταμίνη C, όχι μόνο διεγείρει την παραγωγή κολλαγόνου, αλλά σταθεροποιεί και το κολλαγόνο που ήδη έχετε, συμβάλλοντας στη συνολική μείωση των ρυτίδων.

Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, μπορούν να υποστηρίξουν έμμεσα την παραγωγή κολλαγόνου στο σώμα σας.

Αν και δεν περιέχουν κολλαγόνο, είναι πλούσια σε δύο απαραίτητα αμινοξέα, την προλίνη και τη γλυκίνη, που αποτελούν βασικά συστατικά των μορίων κολλαγόνου.

Πηγή: vita.gr

Πηγή φωτογραφίας: pixabay