Τα απίστευτα οφέλη που έχει η γλυκοπατάτα

Η γλυκοπατάτα είναι γλυκό, αμυλούχο λαχανικό ρίζας που παρέχει πολλά οφέλη για την υγεία και είναι εύκολο να την προσθέσετε στη διατροφή σας.

Παρόλο που η γλυκοπατάτα περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών, δεν την εντάσσουμε συχνά στην διατροφή μας. Παρακάτω θα βρείτε όλα τα απίστευτα οφέλη που θα σας παρακινήσουν να αλλάξετε τον τρόπο που την βλέπετε.

Υψηλή θρεπτική αξία

Οι γλυκοπατάτες είναι μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων.

Ένα φλιτζάνι (200 γραμμάρια) ψητής γλυκοπατάτας με φλούδα παρέχει:

Θερμίδες: 180

Υδατάνθρακες: 41,4 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 4 γραμμάρια

Λιπαρά: 0,3 γραμμάρια

Ίνες: 6,6 γραμμάρια

Βιταμίνη Α: 769% ΣΗΠ

Βιταμίνη C: 65% του ΣΗΠ

Μαγγάνιο: το 50% του ΣΗΠ

Βιταμίνη Β6: 29% του ΣΗΠ

Κάλιο: 27% του ΣΗΠ

Παντοθενικό οξύ: 18% του ΣΗΠ

Χαλκό: 16% του ΣΗΠ

Νιασίνη: 15% του ΣΗΠ

Επιπλέον, οι γλυκοπατάτες – ειδικά οι πορτοκαλί και πορφυρές ποικιλίες – είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα σας από τις ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθή μόρια που μπορούν να βλάψουν το DNA και να προκαλέσουν φλεγμονή.

Οι βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες έχουν συνδεθεί με χρόνιες ασθένειες, όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και η γήρανση. Επομένως, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά είναι καλή για την υγεία σας.

Καλές για την υγεία του εντέρου

Οι φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά στις γλυκοπατάτες είναι ωφέλιμες για την υγεία του εντέρου. Οι γλυκοπατάτες περιέχουν δύο τύπους ινών: διαλυτές και αδιάλυτες.

Το σώμα σας δεν μπορεί να αφομοιώσει κανέναν τύπο. Ως εκ τούτου, οι ίνες παραμένουν στο πεπτικό σας σύστημα και παρέχουν μια ποικιλία από οφέλη υγείας που σχετίζονται με το έντερο. Ορισμένοι τύποι διαλυτών ινών – γνωστών ως ιξώδεις ίνες – απορροφούν νερό και μαλακώνουν το έντερό σας. Από την άλλη πλευρά, οι μη ιξώδεις, αδιάλυτες ίνες δεν απορροφούν νερό.

Ορισμένες διαλυτές και αδιάλυτες ίνες μπορούν επίσης να ζυμωθούν από τα βακτήρια στο παχύ σας έντερο, δημιουργώντας ενώσεις που ονομάζονται λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας που τροφοδοτούν τα κύτταρα της εντερικής σας επένδυσης και τα διατηρούν υγιή και ισχυρά.

Οι πλούσιες σε ίνες δίαιτες που περιέχουν 20-33 γραμμάρια ημερησίως έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και πιο τακτικές κινήσεις του εντέρου.

Διαβάστε επίσης
Το σκόρδο κάνει "θαύματα" στον ανθρώπινο οργανισμό

Τα αντιοξειδωτικά στις γλυκοπατάτες μπορούν επίσης να παρέχουν οφέλη στο έντερο.

Μπορεί να έχει ιδιότητες καταπολέμησης του καρκίνου

Οι γλυκοπατάτες προσφέρουν διάφορα αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από ορισμένα είδη καρκίνων.

Οι ανθοκυανίνες – μια ομάδα αντιοξειδωτικών που βρίσκονται στη μωβ γλυκοπατάτα- έχουν βρεθεί ότι επιβραδύνουν την ανάπτυξη ορισμένων τύπων καρκινικών κυττάρων σε μελέτες δοκιμαστικών σωλήνων, συμπεριλαμβανομένων αυτών της ουροδόχου κύστης, του παχέος εντέρου, του στομάχου και του μαστού.

Ομοίως, τα ποντίκια που έτρωγαν δίαιτες πλούσιες σε μωβ γλυκοπατάτες εμφάνισαν χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του παχέος εντέρου σε πρώιμο στάδιο- υποδηλώνοντας ότι οι ανθοκυάνες στις πατάτες μπορεί να έχουν προστατευτικό αποτέλεσμα.

Τα εκχυλίσματα από πορτοκαλί γλυκοπατάτες και φλούδες γλυκοπατάτας έχει επίσης βρεθεί ότι έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες σε μελέτες δοκιμαστικών σωλήνων.

Ωστόσο, μελέτες δεν έχουν ακόμη εξετάσει αυτές τις επιδράσεις στους ανθρώπους.

Καλή όραση

Οι γλυκοπατάτες είναι απίστευτα πλούσιες σε β-καροτένιο, το αντιοξειδωτικό που είναι υπεύθυνο για το λαμπερό πορτοκαλί χρώμα του λαχανικού.

Στην πραγματικότητα, ένα φλιτζάνι (200 γραμμάρια) ψημένης πορτοκαλί γλυκιάς πατάτας με φλούδα παρέχει περισσότερο από επτά φορές την ποσότητα βήτα-καροτίνης που χρειάζεται ο μέσος ενήλικας ανά ημέρα.

Το βήτα καροτένιο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα σας και χρησιμοποιείται για τον σχηματισμό υποδοχέων ανίχνευσης φωτός στα μάτια σας.

Η ανεπαρκής βιταμίνη Α είναι θέμα ανησυχίας στις αναπτυσσόμενες χώρες και μπορεί να οδηγήσει σε ένα ειδικό είδος τύφλωσης. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε β-καροτένιο, όπως οι πορτοκαλί γλυκοπατάτες, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη αυτής της κατάστασης.

Και οι μωβ γλυκές πατάτες φαίνεται να έχουν οφέλη για την όραση.

Μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Η κατανάλωση μωβ γλυκών πατατών μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Μελέτες σε ζώα έχουν βρει ότι οι ανθοκυάνες στη μωβ γλυκοπατάτα μπορούν να προστατεύσουν τον εγκέφαλο με τη μείωση της φλεγμονής και την πρόληψη της βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες.

Η συμπλήρωση με πλούσιο σε ανθοκυανίνη εκχύλισμα γλυκοπατάτας έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μάθηση και τη μνήμη σε ποντίκια, πιθανώς λόγω των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του.

Οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε φρούτα, λαχανικά και αντιοξειδωτικά σχετίζονται με 13% χαμηλότερο κίνδυνο πνευματικής εξασθένησης και άνοιας.

Πηγή: iatronet.gr

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *