Οικολογία – Πράσινη Λύση: Προτάσεις για μία βιώσιμη κινητικότητα

Οικολογία Πράσινη Λύση Τούμπα

Τι τόνισε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και επικεφαλής της παράταξης Φίλιππος Γκανούλης

Με μια ολοκληρωμένη πρόταση, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία – Πράσινη Λύση», Φίλιππος Γκανούλης αναλύει τις θέσεις και τις προτάσεις του σχετικά με τη βιώσιμη κινητικότητα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η «Οικολογία – Πράσινη Λύση» με ουσιαστικά μέτρα παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σχετικά με το κυκλοφοριακό ζήτημα, ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες της πόλης.

«Υπάρχει μια σειρά από μέτρα και νέες κοινωνικές συνήθειες που θα βοηθούσαν πολύ στη μείωση της χρήσης των ΙΧ. Όπως για παράδειγμα η ύπαρξη ευχάριστων και ασφαλών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων μέσα και έξω από τις πόλεις σε απόλυτο συνδυασμό με την αύξηση των ελεύθερων χώρων πρασίνου με δημόσιες βρύσες, τους καθαρούς δημόσιους χώρους, τους υπαίθριους χώρους καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, χώρους ξεκούρασης, όλα στοιχεία που θα προσέλκυαν τους ανθρώπους στο να περπατούν ή να χρησιμοποιούν ποδήλατο, μια πολύ υγιεινή συνήθεια όταν ο αέρας δεν είναι μολυσμένος, ενώ θα τους απέτρεπε να κάνουν χρήση κάποιου οχήματος», αναφέρει ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία – Πράσινη Λύση», Φίλιππος Γκανούλης.

Οι προτάσεις του συνδυασμού «Οικολογία – Πράσινη Λύση»:

Καθαρά μέσα σταθερής τροχιάς
Τα καθαρά μέσα σταθερής τροχιάς, τα οποία θα εξυπηρετούσαν όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης αλλά και σε άλλες πόλεις της Περιφέρειας, θα μείωναν σημαντικά το κόστος ζωής και θα βελτίωναν την ποιότητα του περιβάλλοντος.

«Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να προηγηθούν μελέτες, μετρήσεις, αναλύσεις, σχεδιασμός και εν τέλει υλοποίηση, δηλαδή η εμπλοκή ενός πλήθους ειδικών επιστημόνων.

Η ηλεκτροκίνηση θα παίξει καταλυτικό ρόλο σε συνδυασμό με μονάδες ΑΠΕ που θα εγκατασταθούν πχ στα δώματα των δημόσιων και ιδιωτικών κτηρίων, σε ελεύθερους χώρους μέσα και γύρω από τις πόλεις. Πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον. Το Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης έχει ήδη αναπτύξει μοντέλα φτηνών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά η δουλειά του δεν βρίσκει ανταπόκριση. Αν υπήρχε ζήτηση, τέτοιες δραστηριότητες θα πολλαπλασιάζονταν και θα αναπτύσσονταν πολλά ερευνητικά κέντρα. Θα είχαμε ταυτόχρονη αύξηση της απασχόλησης και οικολογικές μετακινήσεις» τονίζει ο κ. Γκανούλης.

Προαστιακός σιδηρόδρομος
Για τις μετακινήσεις έξω από τις πόλεις θα μπορούσαμε να στηριχτούμε στον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Βεβαίως, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, κάθε λύση που περιλαμβάνει σιδηρόδρομο, αντιμετωπίζεται με επιφυλακτικότητα. Χρειάζεται σοβαρότητα εκ μέρους της Διοίκησης, αυστηροί έλεγχοι, εκσυγχρονισμός και επενδύσεις. Όμως πρέπει να πούμε πως οι επενδύσεις σε αυτοκινητόδρομους είναι πολύ ακριβότερες», συμπληρώνει ο κ. Γκανούλης.

Ηλεκτροκίνητα οχήματα
Για όσους θα επιμένουν σε κάποια χρόνια να διαθέτουν ΙΧ, αυτό υποχρεωτικά πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητο.
Ωστόσο θα πρέπει:
Να υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά δίκτυα φόρτισης από φωτοβολταϊκά και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στους αυτοκινητόδρομους.
Η Ηλεκτροπαραγωγή να βασίζεται σε κοινωνικά δίκαιες καθαρές μορφές ενέργειας
Να νομοθετηθούν νέοι κανονισμοί για την υποχρέωση εγκατάστασης σημείων φόρτισης στις νέες οικοδομές.
Η αύξηση θέσεων στάθμευσης για ΑΜΕΑ
Οι γειτονιές να διαθέτουν υποδομές πρόσβασης των οχημάτων ανάγκης.
Να ολοκληρωθεί το Μετρό στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.