Τότε και τώρα: Οι αλλαγές που έφερε το ηλεκτρονικό εμπόριο

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας και διευκολύνει σημαντικά την κάθε μας ημέρα. Είτε λοιπόν ανήκουμε στο δυναμικό μιας εταιρείας, είτε είμαστε απλοί καταναλωτές τα οφέλη του e-commerce είναι πολλά και αποτυπώνονται σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες.

Πιο συγκεκριμένα, η εκάστοτε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να πουλάει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της ηλεκτρονικά, ενώ αντίστοιχα ο καταναλωτής μπορεί να προμηθεύεται ό,τι χρειάζεται μέσω του διαδικτύου.

Ποιες είναι όμως οι σημαντικότερες αλλαγές που έφερε το ηλεκτρονικό εμπόριο στον επιχειρηματικό κλάδο, αλλά και στο καταναλωτικό κοινό, κατά την αγοραπωλησία αγαθών; Αν θέλετε να απαντήσετε το ερώτημα, συνεχίστε να διαβάζετε καθώς παρακάτω θα αναλύσουμε και τις δύο περιπτώσεις, ξεκινώντας από τον κόσμο των επιχειρήσεων. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Ανάπτυξη

Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των σύγχρονων επιχειρήσεων επιλέγει να “χτίζει” μια ηλεκτρονική παρουσία, η οποία συμβάλλει αποτελεσματικά στην ανάπτυξη και την εδραίωση στην αγορά. Είτε λοιπόν πρόκειται για τη δημιουργία ενός eshop, όπως είναι το www.you.gr, είτε για την πώληση προϊόντων μέσω γνωστών εφαρμογών, όπως είναι το Instagram, η εκάστοτε εταιρεία χρησιμοποιεί τον χώρο του διαδικτύου για να προσελκύσει πελάτες και να κάνει πωλήσεις, ακόμα και σε παγκόσμια κλίμακα.

Ανταγωνισμός

Όσο πιο ανοιχτή είναι μία επιχείρηση στις νέες τεχνολογίες, τόσο αυξάνεται και η ανταγωνιστικότητά της στην αγορά. Αυτό ισχύει και για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο βοηθά την εκάστοτε εταιρεία να ξεχωρίσει και να αποτυπωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών. Επιπλέον, το χαμηλό κόστος της διαδικτυακής παρουσίας (συγκριτικά με το φυσικό κατάστημα) εξοικονομεί χρήματα, τα οποία μπορούν να επενδυθούν σε κάποια άλλη δραστηριότητα.

Δημιουργία σχέσεων

Το ηλεκτρονικό εμπόριο συμβάλλει στην αναγνώριση της επιχείρησης από το ευρύ κοινό. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία πλέον δε στεγάζεται σε ένα φυσικό κατάστημα, σε μία συγκεκριμένη περιοχή. Αντιθέτως, δραστηριοποιείται στο χώρο του διαδικτύου και μπορούν να την προσεγγίσουν χιλιάδες άτομα καθημερινά. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται γνωστή στην αγορά και δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες της. Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι οι αλλαγές που έφερε το ηλεκτρονικό εμπόριο στις επιχειρήσεις έχουν πολύ θετικό πρόσημο. Πώς επηρέασε όμως τους καταναλωτές;

Ποικιλία προϊόντων

Οι καταναλωτές έρχονται πλέον σε επαφή με μία τεράστια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, μπορούν εύκολα να συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά του αγαθού που αναζητούν και στη συνέχεια να καταλήξουν στην πιο συμφέρουσα επιλογή. Επιπλέον, δεν περιορίζονται πια στον τόπο κατοικίας του, αλλά μπορούν να εξερευνήσουν και την παγκόσμια αγορά, να κατασταλάξουν στο προϊόν και στη συνέχεια να το λάβουν, χωρίς μεγάλη αναμονή, στο σπίτι τους.

Ανταγωνιστικές τιμές

Σε συνδυασμό με την ποικιλία προϊόντων, ο εν δυνάμει πελάτης μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών στη στιγμή και να πραγματοποιήσει την καλύτερη αγορά. Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο “αναγκάζει” τις επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται, ώστε να πετύχουν την ιδανική προσφορά που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή, ο οποίος, με λίγη έρευνα, μπορεί να βρει τις πιο καλές τιμές της αγοράς.

Εξοικονόμηση χρόνου

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που έφερε μαζί του το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι οι αυξημένες ευκολίες στις αγορές και κατ’ επέκταση στις συναλλαγές. Πιο αναλυτικά, τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως είναι προφανές, δεν έχουν ωράριο λειτουργίας. Οι καταναλωτές λοιπόν μπορούν να κάνουν τις αγορές τους ανά πάσα στιγμή, από όποιο μέρος και να βρίσκονται. Επιπλέον, οι διαφορετικές δυνατότητες πληρωμής δημιουργούν ευελιξία και τα σύγχρονα περιβάλλοντα συναλλαγών προσφέρουν ασφάλεια και σιγουριά.

Φτάνοντας στο τέλος, γίνεται σαφές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο άλλαξε διαπαντός τον τρόπο που γίνονται οι αγορές παγκοσμίως. Επιπλέον, η δυνατότητα να υποστηρίζει μια μεγάλη γκάμα αγαθών, το κάνει ιδιαίτερα θελκτικό για τις επιχειρήσεις, αλλά και το καταναλωτικό κοινό. Είναι γεγονός λοιπόν ότι η σωστή χρήση του μπορεί να κάνει μια επιχείρηση να πετύχει στον ανταγωνιστικό κόσμο της αγοράς και να αποκτήσει μία σημαντική σχέση ισχύος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το μέλλον θα φέρει πολλές ακόμα αλλαγές. Μένει μόνο να περιμένουμε να τις δούμε!