Τραγωδία στα Τέμπη: Σε ποιον ρίχνει τις ευθύνες ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ

Τέμπη Λάρισα δυστύχημα τρένα τραγωδία

“Λύγισαν” οι μηχανοδηγοί που πέρασαν από το σημείο της σύγκρουσης

Σε εξέλιξη είναι η απολογία του επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες τη νύχτα του πολύνεκροι δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ο ίδιος φέρεται να υποστηρίζει ότι στη βάρδια είχε τοποθετήσει τρεις σταθμάρχες μέχρι τις 11 το βράδυ και δηλώνει άγνοια για τους λόγους που οι δύο έφυγαν νωρίτερα.

Όπως είπε, σύμφωνα με πληροφορίες , μέχρι την ώρα της τραγωδίας, δεν γνώριζε ότι το Intercity είχε καθυστέρηση περίπου μίας ώρας -στο σημείο αυτό, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ φέρεται να υποστήριξε ότι ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου είχε ευθύνη να ενημερώσει τους συναδέλφους του στη Λάρισα για την καθυστέρηση αυτή.

Παράλληλα, φέρεται να τόνισε ότι δεν σχετίζεται με την εκπαίδευση του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είχε την απαραίτητη πιστοποίηση και μπορούσε να μείνει μόνος του σε βραδινή βάρδια, αλλά ούτε και με το γεγονός ότι οι άλλοι δύο σταθμάρχες εγκατέλειψαν νωρίτερα τη βάρδια τους.

Όπως λέει, ο ίδιος είχε τρεις σταθμάρχες στη βάρδια έως τις 23:00. «Εγώ προτείνω τις βάρδιες, αλλά εγκρίνονται από τους ανωτέρους μου» φέρεται να υποστήριξε.

Ο 63χρονος επιθεωρητής είπε ότι μετά τις 11 το βράδυ δεν ήταν προγραμματισμένο κάποιο επιβατικό τρένο.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, την ίδια ώρα σε ανταλλαγή ανακοινώσεων επιδίδονται ΟΣΕ και Hellenic Train, αναφορικά με το ποιος ευθύνεται για την ακύρωση των δρομολογίων που είχαν προγραμματιστεί για σήμερα (30/03) και τελικά δεν εκτελέστηκαν.

Από την πλευρά της η Hellenic Train υποστηρίζει ότι «το δρομολόγιο δεν έγινε καθώς ο ΟΣΕ δεν κατάφερε να δώσει τη σωστή χάραξη μετά τον θάνατο του Διευθυντή Κυκλοφορίας του Οργανισμού»

Διαφορετική όμως ήταν η απάντηση του ΟΣΕ με τα στελέχη του να ρίχνουν την ευθύνη στην Hellenic Train ισχυριζόμενοι ότι «αντιμετωπίζει προβλήματα στα τρένα, λόγω έλλειψης συντήρησης».

Διαβάστε επίσης  Τέμπη: Ερευνα της αντεισαγγελέως εφετών για την εκχωμάτωση και επίστρωση του σημείου δυστυχήματος

“Λύγισαν” οι μηχανοδηγοί που πέρασαν από το σημείο της σύγκρουσης

Επέστρεψαν στις ράγες οι εμπορικές αμαξοστοιχίες έναν μήνα μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και όπως ήταν αναμενόμενο, το πλήρωμα της αμαξοστοιχίας που περνά για πρώτη φορά μετά από έναν μήνα από τον μοιραίο σταθμό της Λάρισας ήταν συναισθηματικά φορτισμένο «μόλις μπήκαμε στη σήραγγα βουρκώσαμε» δήλωσε δημόσια μέλος του πληρώματος.

Για πρώτη φορά, δίπλα στους μηχανοδηγούς ταξίδεψαν εκπαιδευτές όχι μόνο για να ελέγξουν τις ράγες αλλά και για να παρέχουν ψυχολογική στήριξη εάν χρειαστεί. Το πρώτο τρένο που περνά από το μοιραίο κλειδί της Λάρισας έχει ξεκινήσει από Θεσσαλονίκη με προορισμό το Θριάσειο και είναι φορτωμένο με δεκάδες κοντέινερ. Όταν το βλέμμα πέφτει στο μοιραίο κλειδί, στην αμαξοστοιχία επικρατεί σιγή.

«Μόλις μπήκαμε στη σήραγγα βουρκώσαμε. Στο σημείο του δυστυχήματος το τρένο έκοψε ταχύτητα και χτυπήσαμε τις κόρνες. Τρέμαμε όλοι. Κάναμε τον σταυρό μας. Κοιτάξαμε ψηλά στον ουρανό και προσευχηθήκαμε για όλους αυτούς που χάθηκαν. Δε μιλούσε κανείς», δήλωσε στο Star μέλος του πληρώματος της αμαξοστοιχίας.

Αυτή την φορά μάλιστα στην μηχανή υπήρχαν τρεις οδηγοί με τον ΟΣΕ να εκπληρώνει σταδιακά τις απαιτήσεις των συνδικαλιστών.

«Μας είπαν ότι σιγά σιγά θα ικανοποιήσουν όλα τα αιτήματά τους», σχολίασε ο πρόεδρος μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας.

Στη Θεσσαλονίκη, το πρωί οι μεταφορικές εταιρείες έπιασαν δουλειά για να ξεφορτώσουν τα υλικά από την πρώτη εμπορευματική αμαξοστοιχία που έφθασε στην πόλη.